• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Eftersom jag var så upptagen igår med kroppkaksbakande så han jag inte posta här, unnar mig därför en liten korspostning.
unnamed.jpg

Har en tre månader gammal Speedy, vid full uppvridning tickar den på i snitt ca 20 timmar, är detta inte i underkant? Vad snittar era?

Tisdag. Bra dag att köpa sig en ny klocka. Inte vilken som helst heller utan en speedy! Känns fantastiskt bra!
IMG_5582.JPG

IMG_0297.JPG
Har spanat i denna tråd i ett halvår. Till slut kunde jag inte låta bli, det blev en speedy veckan innan jul :happyhappy: Min första riktiga klocka.
Tack @ROB-1832 för ett trevligt besök i butiken.

Det är alltid lika roligt när det dyker upp nya Speedys här! Känn er varmt välkomna till den mysigaste tråden på forumet!:)

Har en tre månader gammal Speedy, vid full uppvridning tickar den på i snitt ca 20 timmar, är detta inte i underkant? Vad snittar era?
Är du säker på att den är fullt uppvriden? Köpte min några månader gammal och den var väldigt trög att vrida upp, så när jag trodde den var fullt uppvriden var den inte det. Blev mjukare med tiden och nu är det väldigt lätt att känna när den är max uppvriden. Om du är säker på att den är max uppvriden är det alldeles för kort tid.

Är du säker på att den är fullt uppvriden? Köpte min några månader gammal och den var väldigt trög att vrida upp, så när jag trodde den var fullt uppvriden var den inte det. Blev mjukare med tiden och nu är det väldigt lätt att känna när den är max uppvriden. Om du är säker på att den är max uppvriden är det alldeles för kort tid.

Har haft precis samma resa med uppvridningen från trög till mjukare. Har maxat uppvridningen till den verkligen inte klarar mer men den ger inte fler timmar. Hur många timmar får du ut?

Har haft precis samma resa med uppvridningen från trög till mjukare. Har maxat uppvridningen till den verkligen inte klarar mer men den ger inte fler timmar. Hur många timmar får du ut?
Ok, då låter det som något är knas. Har inte mätt något exakt men det ligger mellan 50-53h någonstans. Ska inte vara i närheten så kort som 20h. Borde ju vara garantiåtgärd men såklart tråkigt att behöva vara utan speedy under tiden.

Den ska ju klara dusch om den är nyservad eller ny, men jag skulle inte riskera det ändå. Definitivt inte med tvål och vatten och gnugga. Jag rengör med microfiber och om det behövs fuktar jag den eller en tops när jag rengör. Kanske är jag som är väldigt feg iofs :oops:

Fan, jag vill inte hålla på med specialbehandling i form av microfiber och tops.

Någon här som har egen långvarig erfarenhet av att tvätta sin Speedy med tvål och vatten utan problem?
@Chuck - Du tvättar väl din Speedy i bärs?

Senast ändrad:
Fan, jag vill inte hålla på med specialbehandling i form av microfiber och tops.

Någon här som har egen långvarig erfarenhet av att tvätta sin Speedy med tvål och vatten utan problem?
Nu låter det som att jag sitter med lupp och gnor med tops och sånt och det stämmer verkligen inte ;) har använt tops en gång när jag fick kattmatsspad på den, annars pular jag ner den i en microfiberduk och gnor rent. Inte haft den så länge att det blivit väldigt skitigt iofs.

Låter inte helt schysst. Jag köpte min för några veckor sedan och den klarar sig i 51-52 h med full uppvridning. Säker på att den är fullt uppvriden? Det är bara att dra tills det säger stopp.

Grattis till en fantastisk klocka, den här tråden var orsaken till att jag högg en Speedy jag med. Kom nog inte ens halvvägs innan jag själv var tvungen att slå till

Mycket stilfull entré! Välkommen in i värmen!

Det är alltid lika roligt när det dyker upp nya Speedys här! Känn er varmt välkomna till den mysigaste tråden på forumet!:)
Tackar! :)

Det är sällan jag bli uppjagad över en modernare Speedy, men den där är faktiskt fördärvligt cool. Är det din? Tell us more. :hungry:

Visst! Den är en Moonwatch med ref. 311.32.42.30.13.001 Några pre-moon modeller hade så kallade tropic tavlor, de blev alltså bruna med tiden, så färgen är historisk kan man säga. Rätt så trevlig klocka men "tyvärr" är det safir glass både fram och bak.

_1041386.jpeg

Visst! Den är en Moonwatch med ref. 311.32.42.30.13.001 Några pre-moon modeller hade så kallade tropic tavlor, de blev alltså bruna med tiden, så färgen är historisk kan man säga. Rätt så trevlig klocka men "tyvärr" är det safir glass både fram och bak.

_1041386.jpeg

Tyvärr? Den baksidan är ju "To die for"!! :hungry::woot:

Tillbaka
Topp