• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Det gjorde jag med, fick 1950 av slump. Farsans födelseår, det får duga :p
Suck, hade givetvis försökt få mitt födelseår om jag bara läst vad som stod på sidan! Fick mail från "Fratello Watches" (prenumererar på deras nyhetsblad), högg direkt jag såg det så det kanske hade funnits en chans att välja "rätt" nummer.

Är du säker på att nya Silver Snoopy inte ökat i värde? De ligger väl nu på minst 100k?
Låg de inte ganska högt över 100 precis när den kom? Minns att priserna gick ner mot 80-90 ett tag på chrono24. Men nu kanske de har gått upp igen. Dock är väl Snoopy är en lite mer påkostad klocka än Speedytuesday, så tror inte den kommer gå upp i närheten av lika mycket.

Bokade inte min Speedy Tuesday för att den skall vara någon form av investering, tyckte bara så mycket om den :)

Samma här, jag såg bilden i en klockgrupp på facebook och trodde någon hade moddat sin Speedmaster först. Tänkte för mig själv att det var den snyggaste Speedmastern jag någonsin sett. Sen såg jag att den var officiell och gick att förboka - resten är historia. :)

Låg de inte ganska högt över 100 precis när den kom? Minns att priserna gick ner mot 80-90 ett tag på chrono24. Men nu kanske de har gått upp igen. Dock är väl Snoopy är en lite mer påkostad klocka än Speedytuesday, så tror inte den kommer gå upp i närheten av lika mycket.
Sökte lite och hittade en prisuppgift på Silver Snoopy på $7,350 USD

Har du verkligen provat en Pro ordentligt eller tror du att den är för stor? Jag tror inte man ska låsa sig vid en diameter. Pro upplevs som förvånansvärt smidig.
Har aldrig testat en på armen men alla andra klockor som jag sätt o dem jag har i dagsläget har lett fram till att 40mm är nog max, men det skadar ju aldrig att testa ;)

Pro'n bärs som 40mm:) Jag har 16.5cm i handleder och tycker det funkar på mig.:rolleyes:
IMG_0391.JPG
Mätte mina om du menar i omkrets, runt 17cm för mig, så kanske man ska testa sig en :D

Tillbaka
Topp