• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Speedy från pluswatch
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
Grymt köpt! Nån gång måste man bara ha en speedy

Något off-topic men ändå inne på ämnet boxar. Hur ser en ny SMPc box ut? Är det samma tråkiga gamla röda eller är det något nytt glorious i stil med speedmasterns?

Testat lite straps idag
Först hirsch libery gold brown 22mm men gick ändå
image.jpeg

Sen orginal omega nato, sjuk kvalitetskänsla på detta natot!
image.jpeg

image.jpeg

Sen rymdsnöret:)
Synd dom inte gjorde detta i " civil" längd
Det är coolt med nasanummret
image.jpeg

Bjussar till sist på en länkbild med,,
image.jpeg
Shit, så kan man ju göra med nasa-bandet!! Fram med dunjackan!

Om någon är sugen på mitt Omega gummi med viklås så är det bara att höra av sig. Tänker lägga ut den på Köp & Sälj, men ger er här en chans att knipa den innan dess. (Smygreklam). ;)

Bortsett från ovanstående, så är Speedyn den klocka som jag har köpt mest band till. Det är otroligt lätt att hitta band som ser bra ut med den. Dessutom får Speedyn mycket mer karaktär och personlighet jämfört med många andra klockmodeller som inte kan hantera ett sådant stort utbud av band. Ett av mina personliga favoriter är att bära den på ett Bundstrap. :)
DSC03832 (3).jpg

Funderar på att köpa en moonwatch (min första) och grubblar över en sak.
Om jag köper en från 2007-2010 får jag ju en hyfsat ny som kanske är polerad och t.o.m ser sprillans ut. Trevligt!

Risken finns väl då att klockan aldrig är servad och jag åker på det omgående.

Köper jag en äldre, typ 2000-2004 är den väl lite mer sliten men rimligtvis servad någon gång?

Vad borde jag sikta på?
Tänker jag helt fel?

Om någon är sugen på mitt Omega gummi med viklås så är det bara att höra av sig. Tänker lägga ut den på Köp & Sälj, men ger er här en chans att knipa den innan dess. (Smygreklam). ;)

Bortsett från ovanstående, så är Speedyn den klocka som jag har köpt mest band till. Det är otroligt lätt att hitta band som ser bra ut med den. Dessutom får Speedyn mycket mer karaktär och personlighet jämfört med många andra klockmodeller som inte kan hantera ett sådant stort utbud av band. Ett av mina personliga favoriter är att bära den på ett Bundstrap. :)
DSC03832 (3).jpg
Har du någon bild på gummit?

Funderar på att köpa en moonwatch (min första) och grubblar över en sak.
Om jag köper en från 2007-2010 får jag ju en hyfsat ny som kanske är polerad och t.o.m ser sprillans ut. Trevligt!

Risken finns väl då att klockan aldrig är servad och jag åker på det omgående.

Köper jag en äldre, typ 2000-2004 är den väl lite mer sliten men rimligtvis servad någon gång?

Vad borde jag sikta på?
Tänker jag helt fel?
Strunta i året och kolla på skick och servicehistorik :) Om du hittar någon utan servicehistorik till bra pris kan det ju dock vara roligare än att chansa på en "nyservad" som varit i Borås eller nåt.

Strunta i året och kolla på skick och servicehistorik :) Om du hittar någon utan servicehistorik till bra pris kan det ju dock vara roligare än att chansa på en "nyservad" som varit i Borås eller nåt.

Jo, jag vill ju ha en i fint, yttre skick.
Vad gäller servicehistorik så saknas det i princip jämt tycker jag.
Jag vet att man ska räkna med service men jag vill kanske slippa göra det första året iaf.

Jo, jag vill ju ha en i fint, yttre skick.
Vad gäller servicehistorik så saknas det i princip jämt tycker jag.
Jag vet att man ska räkna med service men jag vill kanske slippa göra det första året iaf.
Är ju inte omöjligt att de äldre inte heller är servade.. En vet ju aldrig vilka som har haft klockan tidigare.. :/

Funderar på att sälja min FOIS, då studentekonomin + nödvändig badrumsrenovering inte går så bra ihop... Vad skulle ett bra pris vara?
Köpt ny i augusti 2015 över disk hos AD, bara några hairlines (iprincip dagligt använd).
Har inte riktigt fått någon känsla för efterfrågan på dessa och när jag kollar priser på t.ex. C24 varierar det rätt kraftigt...

Det slog mig precis, varför jag sålt de nio andra Speedmasterna, så jävla drygt att montera länk pga ändlänkar som inte har världens bästa passform, uäck.
gäller förstås inte tidiga 60-talet men den här jäkla 1171 med 633 enlinks.. :depressed: Den tionde speedyn ryker nu.

Det slog mig precis, varför jag sålt de nio andra Speedmasterna, så jävla drygt att montera länk pga ändlänkar som inte har världens bästa passform, uäck.
gäller förstås inte tidiga 60-talet men den här jäkla 1171 med 633 enlinks.. :depressed: Den tionde speedyn ryker nu.
Snacka om i-landsproblem! :D

När länkar ändå nämndes. Jag är sugen på att försöka få tag i en "vintage" länk. Var borde jag börja leta och ungefärligt pris på dessa?

Perfekt, PMa mig om du vill bli av med den. Kanske funkar som donator till min Panda jag vill bygga.

Cant live with´em. Cant live without´em! :hilarious:

Tillbaka
Topp