• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Och så det gröna!

image.png

image.jpeg

Försökte köra någon form av inception-bild för att visa två vinklar i en. :angel:

Vad är det för fabrikat och pris på dem där perlon banden? Hur upplever du kvalitén?
Står inget märke på varken bandet eller kvittot. De ligger på 150:- st.

Har faktiskt inget att jämföra de med, men vad jag har förstått så känns alla perlonband väldigt tunna och pappersliknande. Den sitter fast bra. Värt att köpa och testa. :)

Bjuder på en till bild. Blivit nykär i speedyn igen.
image.jpeg

Kommer nya Speedys åldras på samma sätt som de äldre? Tänker främst på om det blir någon patina på tavlan.

Jag frågade faktiskt Peter på Rob om hur han trodde lysmassan skulle åldras, det enkla svar var "det vet man inte än" ;) Jag hopps verkligen det blir lite nyansskillnader men Speedyn är väl en av få klockor där kontrasten svart/vitt funkar jäkligt bra från början.

Står inget märke på varken bandet eller kvittot. De ligger på 150:- st.

Har faktiskt inget att jämföra de med, men vad jag har förstått så känns alla perlonband väldigt tunna och pappersliknande. Den sitter fast bra. Värt att köpa och testa. :)

Bjuder på en till bild. Blivit nykär i speedyn igen.
image.jpeg
Ok, tack för infon. För 150:- kan det vara värt att prova och se om det är något för mig. Hur är känslan om du jämför med Omegas Nato?

Har redan postat detta i annan tråd men kan nämna det för er här också att funderar ni på att införskaffa ett racingläder till er Speedy kan jag varmt rekommendera @rogart-63 som gör ett fantastiskt arbete med sina band. De är även otroligt prisvärda då han knappt vill ha någonting betalt för dem heller. :)

Bild.jpg

Har redan postat detta i annan tråd men kan nämna det för er här också att funderar ni på att införskaffa ett racingläder till er Speedy kan jag varmt rekommendera @rogart-63 som gör ett fantastiskt arbete med sina band. De är även otroligt prisvärda då han knappt vill ha någonting betalt för dem heller. :)

Bild.jpg
Får ändra på det nu :) Jätteskoj att alla är så nöjda med banden. Ska ta hem lite nytt läder då jag inte har nåt kvar av detta natur vegabiliskt färgade som jag narvsvärtat svartgrått . Tänker nåt i brunt kanske ?

Får ändra på det nu :) Jätteskoj att alla är så nöjda med banden. Ska ta hem lite nytt läder då jag inte har nåt kvar av detta natur vegabiliskt färgade som jag narvsvärtat svartgrått . Tänker nåt i brunt kanske ?
Ja jag betalar gärna lite extra för sånt gediget hantverk så det tycker jag du ska göra. :) Sätt upp mig på kölistan för ett brunt också.

Någon som har koll på vad en ny Speedmaster moon kostar hos svensk AD? och hur mycket går det att pruta? Det var väl någon form av extrapris före jul men det gäller väl inte nu, eller?

Någon som har koll på vad en ny Speedmaster moon kostar hos svensk AD? och hur mycket går det att pruta? Det var väl någon form av extrapris före jul men det gäller väl inte nu, eller?
Den listar 42 400 kr hos AD. Rob. Engströms erbjudande var bara under december månad. Hur mycket du kan pruta är naturligtvis olika från butik till butik men en 10-15% borde åtminstone vara möjligt.

Den listar 42 400 kr hos AD. Rob. Engströms erbjudande var bara under december månad. Hur mycket du kan pruta är naturligtvis olika från butik till butik men en 10-15% borde åtminstone vara möjligt.
Tack för svaret. Jag har sett att Uret respekt My Watch säljer dem just under 33. Törs man köpa därifrån? Det är ju rätt stor prisskillnad och vad är mervärdet att köpa hos AD?

Tack för svaret. Jag har sett att Uret respekt My Watch säljer dem just under 33. Törs man köpa därifrån? Det är ju rätt stor prisskillnad och vad är mervärdet att köpa hos AD?
Har själv inte handlat från någon av dem då jag försöker undvika att handla från gråhandlare om jag kan men det finns gott om andra som gjort det så använd sökfunktionen så hittar du nog en hel del information.
Mervärdet att handla från AD är väl framför allt tryggheten. Du vet att du köper en genuin och äkta vara och du får ett garantikort som signeras där och då (och inte flera månader tidigare vilket händer ibland när man köper från gråhandlare).
Det är alltid skönt att ha någon att vända sig till vid garantiärenden eller om man skulle behöva någon annan hjälp som att justera länken eller dylikt.
Sen är ju känslan av att gå och klämma och känna samt köpa något i butik alltid betydligt trevligare än att sitta framför en skärm och klicka hem något.

Senast ändrad:
Har själv inte handlat från någon av dem då jag försöker undvika att handla från gråhandlare om jag kan men det finns gott om andra som gjort det så använd sökfunktionen så hittar du nog en hel del information.
Mervärdet att handla från AD är väl framför allt tryggheten. Du vet att du köper en genuin och äkta vara och du får ett garantikort som signeras där och då (och inte flera månader tidigare vilket händer ibland när man köper från gråhandlare).
Det är alltid skönt att ha någon att vända sig till vid garantiärenden eller om man skulle behöva någon annan hjälp som att justera länken eller dylikt.
Sen är ju känslan av att gå och klämma och känna samt köpa något i butik alltid betydligt trevligare än att sitta framför en skärm och klicka hem något.
Håller med dig handlar helst via svensk butik men +10 känns som för stor skillnad. Ska gå och se vad jag kan få för pris till veckan.

Har du bytt glas på Speedyn nu @Guden? Ser ju mint ut. Jag måste även hålla med om att det vita perlonbandet satt otroligt bra!

Jag har koll på länken genom läsning här. Men beggat har jag inte någon koll på då begagnat tyvärr inte är min melodi...Har ju ej heller någon speedmaster. Än.. :)

På sidan 16 hittade jag både bild och ref på länk och ändlänkar. Ref 1171 på länk och 633 på endlänkarna. Man kan köpa den på Ofteis hemsida men jag har ingen koll på om de är billigast eller om de är seriösa. Seriositeten hos Ofrei tror jag folk här kan inflika om.
Nog uppfattar jag Ofei som seriösa. Frågan är om det är något billigare givet dollarkurs, tull e t.c.

Har handlat från bägge och varit väldigt nöjd
Lite fördel mywatch pga reptilsnabb mailsvar och rabattcheck efter varje inköp

Tillbaka
Topp