Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dom sålde månspeedyn för runt 32k i december,till ks medlemmar.Vad var det för Rob.E rea på speedy alla pratar om? Missade det helt
Grattis! Hoppas vi snart får se ännu en härlig speedy här! Jag har som sagt förhandlat med Bergströms men överväger att beställa där med. Vilken handlare valde du? Leverans bums låter bra!Dom sålde månspeedyn för runt 32k i december,till ks medlemmar.
Mywatch och uret tar samma även nu,
Beställde min från c24 i måndags , kommer nog idag
Hej!
Jag tänkte köps detta Nato band till min speedy, tips på vart man kan beställa till ett bra pris? Kostade runt 2.5k i butikerna i Sthlm men var slut idag så tänkte beställa själv.
Tack på förhand
Länkarna är skruvade istället för som tidigare satt ihop med stift och hylsor.
Racingbandet som sitter på är riktigt coolt men de ser alla väldigt fina ut. Beställ ett eget verktyg och börja joxa självTrött på mig själv... Är på Krons och byter band ganska ofta då jag saknar egna verktyg. Kan aldrig bestämma mig. Har även några svarta också någonstans. Vad tycker panelen är estetiskt snyggast?
Japp. Eller gå över till att bara köra lädernato...Racingbandet som sitter på är riktigt coolt men de ser alla väldigt fina ut. Beställ ett eget verktyg och börja joxa själv
Tar de på fullaste allvar 2500 spänn för ett Nato? Skrämmande...
Jag tycker själv att det var lite väl dyrt därför behöver jag er hjälp jag har sett andra nato band på nätet för Omega som ligger runt 130-160pund. Känns väl lite mer rimligt, men hittade inte denna modell då tyvärr...Längtar som en tok efter en egen Speedy..
"Bond-natot" från Omega är ju riktigt mumsigt men för 2.500? Känns ju som värre än ett rån. Mer som en pungspark, fotbolsstämpling och sen bli rånad på samma gång..
Det är skruvad länk på min Tintin fast den kom en bra stund innan "nya" boxen och länken på vanliga Speedyn.Länkarna är skruvade istället för som tidigare satt ihop med stift och hylsor.
Blir verktyg alltså Rädd att jag skruvar fel bara men finns antagligen manualer att kolla in.Racingbandet som sitter på är riktigt coolt men de ser alla väldigt fina ut. Beställ ett eget verktyg och börja joxa själv
Det är mycket tråd. Var det enda bandet som fanns när jag skulle handla, fick bli en nödlösning... Sugen på gummi, det enda jag inte testat änSäger band 2 om jag bara får välja ett. Det första, ser ut som ett Hirsch Liberty, tycker jag har så mycket tråd. Hade ett band själv vilket såldes. Racing - snygg färg, skulle själv vilja ha ett med små hål. Länken är förstås fin.
Edit: Det dröjer ända till nästa veckaNär är det dags då?
@Scudetto , Om det är just färgen du vill åt finns de ju Natos från Singular Straps som även är/har varit (?) sponsor till forumet. Det är ju även @Singular som driver siten så stöttar vi honom kanske vi får se fler fina packetöppningar på forumet längre fram. Priset går ju inte att klaga på i alla fall då det är en 20-del av Omegas..
http://www.singularstraps.se/product/nato-bond-18-20-22
Just det där bandet är, om jag inte minns fel, 22 mm brett. Vet inte om det finns i 20 mm men det som följer med Speedyn är svart och 20 mm iaf. Kolla ordentligt innan du köper. 2000-2500 för ett nato är helt sjukt, det är bra men... Å andra sidan så får man ju betala huggorm för ett omegaspänne också. Det kostar att ligga på topp helt enkelt
Känner du så @Scudetto tycker jag det är värt pengarna för att bli nöjd men observera @Matts kommentar beträffande bredden. Det lär inte kännas rätt särskilt länge om det är 2mm för brett.Tack för tips! Uppskattas väldigt mycket, och väldigt bra pris! Jag känner dock någonstans att jag vill ha "original" rakt genom, men då kostar det ju betydligt mer.
Tack för svar, missade denna kommentar först. Vad konstigt, jag gick till Bo Berggren i Sthlm och visade min Speedmaster, och frågade hur många mm den ska ha och vilka mm nya bond 300m har, då svarade han 22mm på båda?Just det där bandet är, om jag inte minns fel, 22 mm brett. Vet inte om det finns i 20 mm men det som följer med Speedyn är svart och 20 mm iaf. Kolla ordentligt innan du köper. 2000-2500 för ett nato är helt sjukt, det är bra men... Å andra sidan så får man ju betala huggorm för ett omegaspänne också. Det kostar att ligga på topp helt enkelt
Haha precis, Men 2.5k Känns för mkt för, då kan jag hålla mig. Men jag skulle kunna tänka mig lägga 1.5k max för det!Jag skulle gärna vilja ha Omega Natot men i detta fall skulle jag personligen backa. 2.500 känns way to mutch och då köper jag hellre en ny länk med det gamla utseendet för dom pengarna. Nato blir ju trots allt rätt slitna fort jämfört med en länk.
Med det sagt så ska man ju givetvis köpa det man verkligen vill ha. Blir ju dyrare om man ska köpa två gånger.
Köp ett officielllt Omega-spänne från Ofrei och sätt på ett svart/grått Nato så har du sparat en bra slant.Tack för tips! Uppskattas väldigt mycket, och väldigt bra pris! Jag känner dock någonstans att jag vill ha "original" rakt genom, men då kostar det ju betydligt mer.
Tack för svar, missade denna kommentar först. Vad konstigt, jag gick till Bo Berggren i Sthlm och visade min Speedmaster, och frågade hur många mm den ska ha och vilka mm nya bond 300m har, då svarade han 22mm på båda?
se där bruna liberyt känns onödigt ,det kan du flippa till mejTrött på mig själv... Är på Krons och byter band ganska ofta då jag saknar egna verktyg. Kan aldrig bestämma mig. Har även några svarta också någonstans. Vad tycker panelen är estetiskt snyggast?
valde pluswatch ,just pga. tillgängligheten och snabb leverans,mywatch lovade lev. inom 2 v. ...men jag är en rastlös själGrattis! Hoppas vi snart får se ännu en härlig speedy här! Jag har som sagt förhandlat med Bergströms men överväger att beställa där med. Vilken handlare valde du? Leverans bums låter bra!
Funderar på en sådan länk själv - tänkte vara lat och höra om du har koll på priset, antar du menar beg länk?Jag skulle gärna vilja ha Omega Natot men i detta fall skulle jag personligen backa. 2.500 känns way to mutch och då köper jag hellre en ny länk med det gamla utseendet för dom pengarna. Nato blir ju trots allt rätt slitna fort jämfört med en länk.
Med det sagt så ska man ju givetvis köpa det man verkligen vill ha. Blir ju dyrare om man ska köpa två gånger.
Funderar på en sådan länk själv - tänkte vara lat och höra om du har koll på priset, antar du menar beg länk?
Nepp, dessvärre inte än..Har du bytt glas på Speedyn nu @Guden? Ser ju mint ut. Jag måste även hålla med om att det vita perlonbandet satt otroligt bra!