• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

MarcusL

Omega
Fick en spricka i hesaliten och en dent i bezeln för en tid sedan, i dag lämnade jag in den till @ERIKSON URHANDEL som
skulle skicka den till Omega för kostnadsförslag. Glaset kommer bytas, men det skall bli intressant att höra vad ny bezel kostar.

volGCOc.jpg
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Fick en spricka i hesaliten och en dent i bezeln för en tid sedan, i dag lämnade jag in den till @ERIKSON URHANDEL som
skulle skicka den till Omega för kostnadsförslag. Glaset kommer bytas, men det skall bli intressant att höra vad ny bezel kostar.

volGCOc.jpg

Äsch, bezelen är väl inte i behov av byte? Lite battle scars skadar inte! ;)

Håller med Emil, bezelen skulle jag inte byta. Syns ju knappt på bilden och lite skador kommer alltid förr eller senare. Glaset är ju tråkigare såklart.
 

Guden

Cartier
Haft detta racing-strap med viktlås liggandes i lådan alltför länge och använt det max 10-15 gånger. Har aldrig varit bekväm med passformen och ligger mellan två hål. Det är i fint skick och det enda som är värt att anmärka är att den ena sidan är en smuuula böjd (pga. Att den satt snett mot min handled/klocka). Kommer inte märkas när man väl har bandet på.

Tänkte kolla om någon av er speedy-freaks vill köpa det innan jag lägger ut en annons. Bara att skicka PM om ni är intresserade.

IMG_0081.JPG


IMG_0085.JPG

IMG_8193.JPG
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Den där är riktigt intressant! Fick du nån uppfattning hur många kommer till svenska ADs och när i så fall?
Tyärr glömde jag fråga den lilla detaljen, jag vet dock att Sverige skulle få två stycken Trilogi lådor och att Erikson Urhandel skulle få en!!!! Alla dinkorna i Trilogilådan skulle vara numrerade... 557 stycken :)

Men att det skulle finnas limit på de separata dinkorna vet jag tyvärr inte :(
 
Topp