• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Aviation

Omega
Ska försöka ta mig till någon affär eller någon i örebro som har en Speedmaster så man kan prova. Vill inte att klockan ska bli för stor.
Den som är reduced, är det skräp eller är det en bra klocka ifall jag skulle tycka den satt bättre. Dock som Yrsnö sa: Den har inte varit på månen

Någon bra svensk hemsida som förmedlar klockor och har omega som ni har koll på, ni som är med i gemet =)
 

Yrsnö

Cartier
Jag kan utöka budgeten helt klart om det är värt det =)
Personligen tycker jag verkligen det, nog fler som håller med här:p
Reduced kan nog vara lite mer svårsåld medans en Pro är den mer eftertraktade. Själv tycker jag reduced ser lite vindögd ut o_O

Sen är en stor del av att ha en Speedy historien, och då är de Pro som gäller;)

- Man on the f*cking moon.
omega-speedmaster-cal-861-first-on-the-moon-case.jpg

*Bild skamlöst stulen från www.
 

Zalath

Panerai
Ska försöka ta mig till någon affär eller någon i örebro som har en Speedmaster så man kan prova. Vill inte att klockan ska bli för stor.
Den som är reduced, är det skräp eller är det en bra klocka ifall jag skulle tycka den satt bättre. Dock som Yrsnö sa: Den har inte varit på månen

Någon bra svensk hemsida som förmedlar klockor och har omega som ni har koll på, ni som är med i gemet =)
Reduced tycker jag är lite för liten för en normalstor handled. Däremot för personer med väldigt små handleder kan det vara ett alternativ! Nackdelen med den är att kronografdelen i urverket är lite svårservad och därför kan bli dyrare att serva.
 

Yrsnö

Cartier
Ska försöka ta mig till någon affär eller någon i örebro som har en Speedmaster så man kan prova. Vill inte att klockan ska bli för stor.
Den som är reduced, är det skräp eller är det en bra klocka ifall jag skulle tycka den satt bättre. Dock som Yrsnö sa: Den har inte varit på månen

Någon bra svensk hemsida som förmedlar klockor och har omega som ni har koll på, ni som är med i gemet =)

Okej, jag är såld. Ja vill va delaktig i en månlandning

Har inte haft en själv men det är såklart inte en dålig klocka! Gillar DU den mer så är det den du ska ha. Men tror att om du får testa Speedyn Pro så kommer du fastna för den, är du i Linköping någon gång får du gärna klämma på min.

Nymans ur samt Rob Engström är exempel återförsäljare, vet dock inte om det finns något närmare Örebro.

Mer matnyttig info kan hittas i hela denna tråd eller för lite äldre speedys här:
http://speedmaster101.com/
https://www.fratellowatches.com/speedmaster-price-guide/
 
Ska försöka ta mig till någon affär eller någon i örebro som har en Speedmaster så man kan prova. Vill inte att klockan ska bli för stor.
Den som är reduced, är det skräp eller är det en bra klocka ifall jag skulle tycka den satt bättre. Dock som Yrsnö sa: Den har inte varit på månen

Någon bra svensk hemsida som förmedlar klockor och har omega som ni har koll på, ni som är med i gemet =)

Tycker personligen Reduced får för mycket skit, även om jag är jävig! För mindre än hälften av priset av en Speedy Pro kan du få en superfin, nyservad Reduced, perfekt om man vill prova på Speedy's innan man kör på en Pro.

Fick själv min i måndags och är supernöjd, gäller nog dock att hitta rätt ref. Försök satsa på någon av de tidigare eller bland de sista som tillverkades, i mitt tycke de att föredra!

IMG_20170615_193223.jpg


Fungerar superbra till min 16cm handled, First Omega in Space kan nog också vara något kolla på ifall man har mindre handleder.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Tycker personligen Reduced får för mycket skit, även om jag är jävig! För mindre än hälften av priset av en Speedy Pro kan du få en superfin, nyservad Reduced, perfekt om man vill prova på Speedy's innan man kör på en Pro.

Fick själv min i måndags och är supernöjd, gäller nog dock att hitta rätt ref. Försök satsa på någon av de tidigare eller bland de sista som tillverkades, i mitt tycke de att föredra!

IMG_20170615_193223.jpg


Fungerar superbra till min 16cm handled, First Omega in Space kan nog också vara något kolla på ifall man har mindre handleder.
Den är gullig den med :)
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
För exakt ett år sedan (fyllde 30år den dagen) bestämde jag mig att jag skulle köpa en Speedy för att fira att jag i det stora hela är där jag vill vara i mitt liv. Självklart för den då sitta på denna födelsedag och jag kunde inte vara mer nöjd med valet av klocka. Denna kommer vara kvar för alltid och vad passar då bättre än denna klassiska klocka med mycket historia i bagaget.
20170614_093632-01.jpeg
Mycket bra och talande inlägg som väl bekräftar vilken magi Speedyn besitter för vissa av oss klocktokers. Stort grattis med födelsedagen och valet av klocka!:)
 

Leafvalley

Cartier
Tycker personligen Reduced får för mycket skit, även om jag är jävig! För mindre än hälften av priset av en Speedy Pro kan du få en superfin, nyservad Reduced, perfekt om man vill prova på Speedy's innan man kör på en Pro.

Fick själv min i måndags och är supernöjd, gäller nog dock att hitta rätt ref. Försök satsa på någon av de tidigare eller bland de sista som tillverkades, i mitt tycke de att föredra!

IMG_20170615_193223.jpg


Fungerar superbra till min 16cm handled, First Omega in Space kan nog också vara något kolla på ifall man har mindre handleder.
+ 1
Uppdatering är att han gick tillbaka till en reduced
 
Senast ändrad:

Gasparo

Cartier
2-Faktor
Jag gillar verkligen länken för tillfället. Bekväm som satan och riktigt snygg dessutom.:) För er som är sugna på en Pro men nojar över storleken vill jag säga att jag har 17cm i handled och tycker det funkar ypperligt!
IMG_1917.JPG

IMG_1918.JPG

Tack, det var precis det jag (inte?) ville höra. Dags att bli med speedy:)
/Inte längre så nojig 17centimetare
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Jag gillar verkligen länken för tillfället. Bekväm som satan och riktigt snygg dessutom.:) För er som är sugna på en Pro men nojar över storleken vill jag säga att jag har 17cm i handled och tycker det funkar ypperligt!
IMG_1917.JPG

IMG_1918.JPG
Speedmastern är som en kameleont, smälter in och passar till allt. Även mina 16,5 cm handleder bär upp en speedy utmärkt.
Nato:
20170606_051946901_iOS.jpg

Länk:
20170606_061930346_iOS.jpg
 
Topp