Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack att du rättade min miss,lättare att hitta när det står rätt.Bra tips med Ofrei. De är kanon. Stavas "ei" på slutet så rätt är www.ofrei.com
Fin klocka du fått tag på!samma problem hade jag när jag fått min,men lokala urmakaren fixade det för 75:- annars finns orginal pinns på ebay,cousins eller ofrey.com.
Välkommen in i gänget.
Nja, har haft det ett tag men det har inte suttit på så mycket då naton tar mesta tiden kan skylla lite på dig för kärleken till Nato. Fick det här gratis från cheapest Nato straps för att dom skickade fel bredd på ett Nato. Heter typ vintage led grey tror jag. Galet bra för priset och passar riktigt bra på speedyn tycker jag.Nytt mockastrap? Svinsnyggt!
Cheapest är bra. Fick också nåt band nån gång när nåt blev knas. Åh, vilken fin komplimang! Natoband kan man ju aldrig ha för många av.Nja, har haft det ett tag men det har inte suttit på så mycket då naton tar mesta tiden kan skylla lite på dig för kärleken till Nato. Fick det här gratis från cheapest Nato straps för att dom skickade fel bredd på ett Nato. Heter typ vintage led grey tror jag. Galet bra för priset och passar riktigt bra på speedyn tycker jag.
Grattis på födelsedagen!För exakt ett år sedan (fyllde 30år den dagen) bestämde jag mig att jag skulle köpa en Speedy för att fira att jag i det stora hela är där jag vill vara i mitt liv. Självklart för den då sitta på denna födelsedag och jag kunde inte vara mer nöjd med valet av klocka. Denna kommer vara kvar för alltid och vad passar då bättre än denna klassiska klocka med mycket historia i bagaget.
Oj! Hösten, jag lider helvetets alla kval för ca. 2-3 veckor väntanDå är man snart med Speedmaster, den är i alla fall beställd (eller snarare bokad och bekräftad) Så då är det bara att vänta till någon gång i höst när man får den.
Jag vet, men fick ett samtal tidigare idag att jag har en av de här resaverad men inte mycket val än att vänta till i höst och att Omega börjar leverera de.Oj! Hösten, jag lider helvetets alla kval för ca. 2-3 veckor väntan
Väldigt snygg strap, får man fråga vart den är inköpt? Min speedy är på väg till Sverige...För exakt ett år sedan (fyllde 30år den dagen) bestämde jag mig att jag skulle köpa en Speedy för att fira att jag i det stora hela är där jag vill vara i mitt liv. Självklart för den då sitta på denna födelsedag och jag kunde inte vara mer nöjd med valet av klocka. Denna kommer vara kvar för alltid och vad passar då bättre än denna klassiska klocka med mycket historia i bagaget.
Aha! Då förstår jag. Men den som väntar på något gott ................Jag vet, men fick ett samtal tidigare idag att jag har en av de här resaverad men inte mycket val än att vänta till i höst och att Omega börjar leverera de.
https://www.hodinkee.com/articles/omega-speedmaster-60th-anniversary-limited-edition-introducing
Det är ett Kvarnsjö strap från cheapest nato straps. Vintage led grey tror jag det heter. Ruskigt billigt dessutom så det är helt klart väldigt prisvärt!Väldigt snygg strap, får man fråga vart den är inköpt? Min speedy är på väg till Sverige...
Hejsan, Är ny här på forumet och ska köpa min första klocka snart hoppas jag =)
Det är Speedyn som ni kallar den som jag fastnat för av alla klockor jag tittat på. Är svag för läder och nato armband, gillar inte länkar alls egentligen.
Tanken är att köpa en beg, så tar gärna lite input om vad ja ska tänka på då. Har lagt budgeten på max 20k är det orimligt?
En fundering som enligt mig är rätt avgörande, har inte haft möjlighet att prova en speedmaster. Hur är den på smalare handleder? ca 16.5-17cm
Hoppas på o kunna köpa en inom ett par veckor om något dyker upp, men har inte bråttom.
Mvh Tobbe
Min handled är nog lite mindre än din och med nato blir det ungefär såhär då:Hejsan, Är ny här på forumet och ska köpa min första klocka snart hoppas jag =)
Det är Speedyn som ni kallar den som jag fastnat för av alla klockor jag tittat på. Är svag för läder och nato armband, gillar inte länkar alls egentligen.
Tanken är att köpa en beg, så tar gärna lite input om vad ja ska tänka på då. Har lagt budgeten på max 20k är det orimligt?
En fundering som enligt mig är rätt avgörande, har inte haft möjlighet att prova en speedmaster. Hur är den på smalare handleder? ca 16.5-17cm
Hoppas på o kunna köpa en inom ett par veckor om något dyker upp, men har inte bråttom.
Mvh Tobbe
Min handled är nog lite mindre än din och med nato blir det ungefär såhär då:
Det där är en Speedy reduced.Ja de gör inget om jag får med en länk, men tycker inte det är snyggt på mig =)
Tycker man hittar klockor mellan 15-17k på chrono24, men det är svårt o veta skillnad på vad som är vad.
Den behöver inte vara i i nyskick
Exempel denna: varför är denna billigare eller vad skiljer sig mot era?
http://www.chrono24.se/omega/speedm...c-chronograph---papiere---2005--id6426491.htm
Ja de gör inget om jag får med en länk, men tycker inte det är snyggt på mig =)
Tycker man hittar klockor mellan 15-17k på chrono24, men det är svårt o veta skillnad på vad som är vad.
http://www.chrono24.se/omega/speedm...c-chronograph---papiere---2005--id6426491.htm
Vad kul att du funderar på en Speedy! Det är ett riktigt strap/läder monster och passar på det mesta.
Jag tror du behöver öka din budget något till iaf 25k om du ska hitta något vettigt ....
Det där är en reduced, en helt annan klocka med ett annat urverk.Ja de gör inget om jag får med en länk, men tycker inte det är snyggt på mig =)