Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt, grymt fin klocka det där!Första inlägget här på forumet, här är min Speedmaster CK 2998.
Hoppas alla har en bra Fredag!!
Är inne på en FIOS men har värdigt dålig koll vilka band/länkar som funkar till den. Vad har du för storlek på natobandet, var köpte du länken och pris på en sån?Fick länken till min Fois idag
Glömde verktygen hemma tror ni jag fixar det med en vanlig kniv?
FOIS har en bredd mellan bandhornen på 19mm så en länk måste vara så pass smal. Ska du ha NATO/läderband brukar 1mm bredare gå att klämma in.Är inne på en FIOS men har värdigt dålig koll vilka band/länkar som funkar till den. Vad har du för storlek på natobandet, var köpte du länken och pris på en sån?
Jätte fin! Bland de finaste enligt mig!Första inlägget här på forumet, här är min Speedmaster CK 2998.
Hoppas alla har en bra Fredag!!
Listar ca 6'. Beställde den hos Erikson Urhandel. 1125 länk med 560 ändlänkar.Är inne på en FIOS men har värdigt dålig koll vilka band/länkar som funkar till den. Vad har du för storlek på natobandet, var köpte du länken och pris på en sån?
Lägg gärna upp en bild när länken är på plats.Listar ca 6'. Beställde den hos Erikson Urhandel. 1125 länk med 560 ändlänkar.
Absolut! Väntar på verktygenLägg gärna upp en bild när länken är på plats.
Riktigt snyggt!Kom till skott i går kväll och fick på ett vintage-läder.
Hej! Efter tre år med en .005 kan jag säga att 60th anniversary är den enda moderna Speedy jag skulle kunna tänka mig byta mot. Allt annat tycker jag ligger ett snäpp under. Men det är ju inget mer än just bara min åsikt och det är roligt att se andra versioner inte minst här på forumetHej,
Trevlig tråd måste jag säga!
Jag har suktat efter en Speedy ett tag och behöver lite råd från forumets samlade expertis.
Har förstått att ref .005 är den mest klassiska nutida referensen, vilken därmed är min referens i mitt letande.
Har även provat den några ggr och gillat den varje ggn.
Nu har dock möjligheten att köpa en 50th anniversery (med guldhästen på tavlan) från 2007 dykt upp, limiterad till 5957 enheter. Hur ser ni på denna klocka? Är den bara ännu en tråkig limited från Omega, eller är den ett bättre och roligare val än 005an?
Skulle gärna lägga vantarna på en 60th anniversery från årets Baselworld, men det är en annan historia.
Tack på förhand!
Hej,
Trevlig tråd måste jag säga!
Jag har suktat efter en Speedy ett tag och behöver lite råd från forumets samlade expertis.
Har förstått att ref .005 är den mest klassiska nutida referensen, vilken därmed är min referens i mitt letande.
Har även provat den några ggr och gillat den varje ggn.
Nu har dock möjligheten att köpa en 50th anniversery (med guldhästen på tavlan) från 2007 dykt upp, limiterad till 5957 enheter. Hur ser ni på denna klocka? Är den bara ännu en tråkig limited från Omega, eller är den ett bättre och roligare val än 005an?
Skulle gärna lägga vantarna på en 60th anniversery från årets Baselworld, men det är en annan historia.
Tack på förhand!
Varför har du snöat in på Tintin? Köp min istället så får du en mycket snyggare och mer collectable klocka istället.Är det någon som har erfarenhet av att beställa klockor från Rakuten? Tintin finns där, men det känns fortfarande säkrare att åka till Tokyo och plocka upp den i egen person hos återförsäljare som har den.
Ja, vilket argument vill du att jag ska börja med...?Varför har du snöat in på Tintin? Köp min istället så får du en mycket snyggare och mer collectable klocka istället.
+ 1. Du hann före.Ja, vilket argument vill du att jag ska börja med...?
Börja? Du har väl gått bananas tidigare?Ja, vilket argument vill du att jag ska börja med...?
Mycket sentimentalitet från tidig ungdom då jag läste Tintin och väntade spänt varje månad på att nästa album av nyutgåvorna skulle komma ut.Varför har du snöat in på Tintin? Köp min istället så får du en mycket snyggare och mer collectable klocka istället.
Ja, på motiverade grunder.Börja? Du har väl gått bananas tidigare?
Tycker du och ett gäng till ja.Ja, på motiverade grunder.
Tänker inte tjabbla igen över något så pass solklart som detta fall. Trevlig kväll på dig!Tycker du och ett gäng till ja.
Nej inte jag heller. Himlen är blå 20 grader varmt och vi ska gå på Lulekalaset.Tänker inte tjabbla igen över något så pass solklart som detta fall. Trevlig kväll på dig!
Ok. Men om du köper min Schumacher får du en racing klocka på riktigt.Mycket sentimentalitet från tidig ungdom då jag läste Tintin och väntade spänt varje månad på att nästa album av nyutgåvorna skulle komma ut.
Känner att Tintin med racingtavlan tillför något nytt och fräscht men håller sig samtidigt inom ramarna för vad som är klassiskt och nedskalat.
Kvaliteten på Omegas NATO ser mycket bättre ut IMHOJämförelse mellan två Nato-band.
Kostar väl sisådär 30x så mycket som ett no-name nato också.Kvaliteten på Omegas NATO ser mycket bättre ut IMHO