• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Nedro

Panerai
2-Faktor
Senaste update ifrån mitt håll då angående speedytuesday
IMG_3170.PNG


Nummer 21 inkommer snart till tullen ;P
 

MånsT

Rolex
Är inne på en FIOS men har värdigt dålig koll vilka band/länkar som funkar till den. Vad har du för storlek på natobandet, var köpte du länken och pris på en sån?
FOIS har en bredd mellan bandhornen på 19mm så en länk måste vara så pass smal. Ska du ha NATO/läderband brukar 1mm bredare gå att klämma in.
 

Reko

Cartier
2-Faktor
Hej,

Trevlig tråd måste jag säga!

Jag har suktat efter en Speedy ett tag och behöver lite råd från forumets samlade expertis.

Har förstått att ref .005 är den mest klassiska nutida referensen, vilken därmed är min referens i mitt letande.
Har även provat den några ggr och gillat den varje ggn.

Nu har dock möjligheten att köpa en 50th anniversery (med guldhästen på tavlan) från 2007 dykt upp, limiterad till 5957 enheter. Hur ser ni på denna klocka? Är den bara ännu en tråkig limited från Omega, eller är den ett bättre och roligare val än 005an?

Skulle gärna lägga vantarna på en 60th anniversery från årets Baselworld, men det är en annan historia. :)

Tack på förhand!
 

Budweiser

Breitling
Hej,

Trevlig tråd måste jag säga!

Jag har suktat efter en Speedy ett tag och behöver lite råd från forumets samlade expertis.

Har förstått att ref .005 är den mest klassiska nutida referensen, vilken därmed är min referens i mitt letande.
Har även provat den några ggr och gillat den varje ggn.

Nu har dock möjligheten att köpa en 50th anniversery (med guldhästen på tavlan) från 2007 dykt upp, limiterad till 5957 enheter. Hur ser ni på denna klocka? Är den bara ännu en tråkig limited från Omega, eller är den ett bättre och roligare val än 005an?

Skulle gärna lägga vantarna på en 60th anniversery från årets Baselworld, men det är en annan historia. :)

Tack på förhand!
Hej! Efter tre år med en .005 kan jag säga att 60th anniversary är den enda moderna Speedy jag skulle kunna tänka mig byta mot. Allt annat tycker jag ligger ett snäpp under. Men det är ju inget mer än just bara min åsikt och det är roligt att se andra versioner inte minst här på forumet:)
 

Jonas_

Panerai
2-Faktor
Det är safirglas på 50th. Plexi på 005. Nya länken på 005. Skruvade länkbitar.
Något tyngre och rejälare än den andra länken. (Haft båda länkarna) 005 har den uberstora boxen med roliga tillbehör. Nato, lupp, verktyg mm. 005 är runt 10' billigare. Kul med LE. Kör på den om du känner för det:)
Hej,

Trevlig tråd måste jag säga!

Jag har suktat efter en Speedy ett tag och behöver lite råd från forumets samlade expertis.

Har förstått att ref .005 är den mest klassiska nutida referensen, vilken därmed är min referens i mitt letande.
Har även provat den några ggr och gillat den varje ggn.

Nu har dock möjligheten att köpa en 50th anniversery (med guldhästen på tavlan) från 2007 dykt upp, limiterad till 5957 enheter. Hur ser ni på denna klocka? Är den bara ännu en tråkig limited från Omega, eller är den ett bättre och roligare val än 005an?

Skulle gärna lägga vantarna på en 60th anniversery från årets Baselworld, men det är en annan historia. :)

Tack på förhand!
 

PhilipH

Cartier
2-Faktor
Är det någon som har erfarenhet av att beställa klockor från Rakuten? Tintin finns där, men det känns fortfarande säkrare att åka till Tokyo och plocka upp den i egen person hos återförsäljare som har den.
 

GWD

Panerai
Är det någon som har erfarenhet av att beställa klockor från Rakuten? Tintin finns där, men det känns fortfarande säkrare att åka till Tokyo och plocka upp den i egen person hos återförsäljare som har den.
Varför har du snöat in på Tintin? Köp min istället så får du en mycket snyggare och mer collectable klocka istället.
 

PhilipH

Cartier
2-Faktor
Varför har du snöat in på Tintin? Köp min istället så får du en mycket snyggare och mer collectable klocka istället.
Mycket sentimentalitet från tidig ungdom då jag läste Tintin och väntade spänt varje månad på att nästa album av nyutgåvorna skulle komma ut.
Känner att Tintin med racingtavlan tillför något nytt och fräscht men håller sig samtidigt inom ramarna för vad som är klassiskt och nedskalat.
 

GWD

Panerai
Mycket sentimentalitet från tidig ungdom då jag läste Tintin och väntade spänt varje månad på att nästa album av nyutgåvorna skulle komma ut.
Känner att Tintin med racingtavlan tillför något nytt och fräscht men håller sig samtidigt inom ramarna för vad som är klassiskt och nedskalat.
Ok. Men om du köper min Schumacher får du en racing klocka på riktigt.
 
Topp