cornil
Basic
Någon som vet när omega började med skruvade länkar till speedmaster?Det fixar du lätt själv. Så länge det är en modernare länk med skruvar istället för stift i länkbitarna behöver du bara en 1,6 mm skruvmejsel till hjälp.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Någon som vet när omega började med skruvade länkar till speedmaster?Det fixar du lätt själv. Så länge det är en modernare länk med skruvar istället för stift i länkbitarna behöver du bara en 1,6 mm skruvmejsel till hjälp.
Har för mig det var när den övergick till nuvarande referensen med stora boxen och det vill jag minnas var 2014.Någon som vet när omega började med skruvade länkar till speedmaster?
Någon som vet när omega började med skruvade länkar till speedmaster?
You are crazy @Asplund, crazy i tell you!Q3 2014, men finns gamla varianten att hitta från så nytt som 2016/17 om man vill kunna köra halv länk så är det jaga en sådan som gäller. Slipper man fula boxen också
You are crazy @Asplund, crazy i tell you!
Hahaha, ja jag insåg när jag skrev det att jag eventuellt skulle framstå som lite vrickadKom onekligen att tänka på Tidsstudiemannen i Nilecity.
Snyggt band på 005! Vart är det ifrån?God morgon! Ännu en härlig Speedytuesday.
Det blir 005 under dagen. Digitalaren kommer att tjänstgöra i kväll - grillning.
Ω Speedmaster tråden...Snyggt band på 005! Vart är det ifrån?
Inom cosc ska du nog inte räkna med, men går säkert att landa bättre än +20. Är den servad för 2 år sedan borde det inte vara dags igen.
Min Speedy som jag fick hem förra veckan. Här på läder från @Kvisten
Har under de senaste dagarna observerat att klockan går ca 18-20 sekunder för fort per dygn. Är detta normalt eller kan det vara dags för service? Enligt förra ägaren ska service vara gjord för ca två år sedan, han hade dock inga papper på detta.
Vad är normalt för Speedy pro? Ska den ligga inom cosc?
Mellan -1 och +11 reguleras dom att gå har jag läst. I detta fall kan det säkert reguleras rätt enkelt för en rimlig peng till inom det. Men räkna inte med +1 utan då är det det mera tur (ok, en riktigt enveten uris kan kanske kan få till det men han skall ju ha betalt för sin arbetstid), det vanliga verkar vara att dom ligger på +5-6.Inom cosc ska du nog inte räkna med, men går säkert att landa bättre än +20. Är den servad för 2 år sedan borde det inte vara dags igen.
Min går väldigt bra, ca +1,5 sek/dygn sist jag mätte men långt ifrån alla går så pass bra. Går inte att säga varför den går för fort, så bäst är nog att gå till uris för ett utlåtande. Kanske bara behöver regleras.
Min Speedy som jag fick hem förra veckan. Här på läder från @Kvisten
Har under de senaste dagarna observerat att klockan går ca 18-20 sekunder för fort per dygn. Är detta normalt eller kan det vara dags för service? Enligt förra ägaren ska service vara gjord för ca två år sedan, han hade dock inga papper på detta.
Vad är normalt för Speedy pro? Ska den ligga inom cosc?
Fusk @RicVin, FUSK!Ingen Speedy på armen idag så jag kör en gammal bild...
Rätta mig om jag har fel, men en #ST hade väl finansierat både semester och en stor del av Tintin?Då blev de ingen speedy Tuesday för min del, had tänkt köra en unboxing när jag nått 6000 inlägg
nån blev iaf glad som stod på väntelistan som är typ 5000 man lång
Alcudia och Kolmården fick gå före denna gång hade väl de redan på känn innan semestern. Men räknar med en Tintin inom 5-6 års tid.
Taxk för alla WTB PM aldrig fått så många