• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Den här kombon gjorde mig så glad igår att den får hänga med idag också.
IMG_2476.JPG

Nämen vad är det här för trendig grupp
IMG_2618.JPG

Vilken start, välkommen!

Får man vara med...?:)
Nytt i lådan efter många år utan Speedy.
IMG_4065.JPG

Absolut får du vara med med den skönheten ;)

Hej, har ni några bra tips inför inköp av en Reduced?! :) Letar efter en vettig med cert och box. Vad ska jag tänka på? Ny vs gammal osv? Tacksam för svar!
Spara lite ock köp en pro :D

Hur är den? Väntar på min.....
För egen del så måste jag säga att jag är sjukt nöjd. Har ju en vanliga 3572 och i förhållande med den så får Tuesday all min handledstid.
Tycker det borstade gör sig så myckt stiligare då klockan blir lite mer diskret, samtidigt som subdialsen lyfter upp med en modern/utmananade stil.

Möjligtvis så är det kluriga att läsa av vad klockan är då visarna är i metall och inte vita, samt att dess bakgrund då även är två färgad.
Men Å andra sidan är Subdialsen lättare att läsa av och tycker verkligen om radial printet där.

Gott och ont, men första gången jag såg den i mörker var jag såld! ;)
IMG_3448.JPG
IMG_3453.JPG

Vad är det för super verktyg du har till att byta band, eller är det Erikssons?

Näe, det e faktiskt mitt. Bergeon 6825
Ett konstverk i sig så jag smyger med det på bild i bland. Det går att byta till mindre (Rolexbandstift) gafflar och större (typ alla andra). Även justera vinklarna vilket är praktiskt på vissa länkar och "ställa" in ytterläge efter bandbredd. Det minskar risken att repa luggarna tycker jag. Omega funkar bra att byta på med ett vanligt verktyg. Men Bergeonet är roligare.

Har länge velat fram och tillbaka om jag ska investera i en Speedmaster. Har sneglat på modellen i massa år men har investerat i (läs: bränt pengar på) gitarrer istället - en annan hobby... Men nu har spelandet avtagit sista året och det finns fler guror än nödvändigt och fördelen, om man inte köper alldeles galet, är ju man kan investera i en gitarr, lira på den obegränsat antal år och sen sälja den med vinst alt. för samma peng.

Oavsett, har avyttrat guror för en peng motsvarande en Speedy:) så nu är jakten igång. Beslutet är taget, det blir en 005. Tanken är att detta ska bli födelsedagspresent till mig själv då jag fyller hyfsat jämnt. Tittar både på nyare begagnat och nytt. Har missat några annonser här på KS redan. Flyger en del i jobbet så Amsterdam är ju ett alternativ. Även vissa interkontinentala destinationer är på g. Tänkte även kontakta diverse ADs främst i Sthlm för att se om man kan få vettigt pris. Än så länge ligger väl en ny bäst till

Denna tråden gör ju bara att man blir än mer säker på att det är just den modellen som är rätt för mig:)

Senast ändrad:
Har länge velat fram och tillbaka om jag ska investera i en Speedmaster. Har sneglat på modellen i massa år men har investerat i (läs: bränt pengar på) gitarrer istället - en annan hobby... Men nu har spelandet avtagit sista året och det finns fler guror än nödvändigt och fördelen, om man inte köper alldeles galet, är ju man kan investera i en gitarr, lira på den obegränsat antal år och sen sälja den med vinst alt. för samma peng.

Oavsett, har avyttrat guror för en peng motsvarande en Speedy:) så nu är jakten igång. Beslutet är taget, det blir en 005. Tanken är att detta ska bli födelsedagspresent till mig själv då jag fyller hyfsat jämnt. Tittar både på nyare begagnat och nytt. Har missat några annonser här på KS redan. Flyger en del i jobbet så Amsterdam är ju ett alternativ. Även vissa interkontinentala destinationer är på g. Tänkte även kontakta diverse ADs främst i Sthlm för att se om man kan få vettigt pris. Än så länge ligger väl en ny bäst till

Denna tråden gör ju bara att man blir än mer säker på att det är just den modellen som är rätt för mig:)
Du har tagit helt rätt beslut att börja jaga en speedy! Helt klart den klockan i samlingen som ger mig mest glädje att sätta på handleden.
Ser fram emot ditt officiella inträde i tråden ;)

Jag köpte själv ny 005 i sommar just ifrån Gassan på Schiphol. Svin-nöjd, kan tilläggas! Jag försökte leta runt lite och tror att det är bästa priset man kan få för en ny 005. Hör gärna av dig vad du får för svar ifrån AD om det är någon som kan komma ner lika långt i pris som Gassan.
Mvh

Näe, det e faktiskt mitt. Bergeon 6825
Ett konstverk i sig så jag smyger med det på bild i bland. Det går att byta till mindre (Rolexbandstift) gafflar och större (typ alla andra). Även justera vinklarna vilket är praktiskt på vissa länkar och "ställa" in ytterläge efter bandbredd. Det minskar risken att repa luggarna tycker jag. Omega funkar bra att byta på med ett vanligt verktyg. Men Bergeonet är roligare.
Jag har ett likadant verktyg. Hur bra som helst. Jag håller med om att ett vanligt verktyg funkar när man byter tyg/läderband. Men jag har svårt för att få på stållänk på ett bra sätt utan 6825 om jag jobbar själv.
(Snyggt band du köpt BTW)

Jag va inne på @ERIKSON URHANDEL idag och klämde på lite tyskar.
I alla fall så behövde jag ett värdigt läder till min speedy.

Gick därifrån med detta:

20170823_130749.jpg

20170823_130456.jpg

20170823_130826.jpg

Hirsch Heritage. Ett pull-up läder, skön lite tjockare lining och lite stoppning i överkant. Ser verkligen fram emot att få det lite patinerat med tiden.

Speedy up!
Herotage banden är supersköna. Har ett "lejongult" eller vad man ska kalla det, passar ingen annan klocka, kanske til Speedyn? Ska prova :)

Tror inte det. Tavlan stämmer med årtalet. Endast lite afterglow från tritiumcoatingen. Visarna är i samma nyans på tritiumet som tavlan och rätt döda. Tachybezel är enligt spec. Men jag är ingen Speedy expert iofs.. :D
Ser verkligen ut att vara ett grymt ex! Haft den länge eller är det en ny fångst?

Tillbaka
Topp