Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
På väg till kundmöte. Skönt att kunna sitta bredvid och halvsova
Det är köpt från monkeyswag. Kan verkligen rekommenderas. Grym kvalité och ändå mjukt och skönt. Har 3 st dessa sitter oftast på just för dom är så bra.Härlig combo där! Får man fråga vart du köpt natobandet?
Ja, och allra bäst är standardmodellen av Speedy Pro. Tror faktiskt det var ett av skälen till NASA's val.Det är ju ändå helt fantastiska visare på Speedmaster i all sin enkelhet. Vet inte om det finns någon klocka som är så lättläst, i samtliga vinklar och ljus?
Självklart, menade enbart Pro. FOIS har ju exempelvis blanka visare som är svår att se i visst ljus.Ja, och allra bäst är standardmodellen av Speedy Pro. Tror faktiskt det var ett av skälen till NASA's val.
Även de lite nedsänkta sub visarna är lätta att se, t o m de små micro index går att se lätt. Pro helt enkelt ett föredöme tavelmässigt imoDet är ju ändå helt fantastiska visare på Speedmaster i all sin enkelhet. Vet inte om det finns någon klocka som är så lättläst, i samtliga vinklar och ljus?
Får man vara med fast att man har en reduced?
Riktigt schysst den där! Såg en på Omegaforums som hade ett dussin Bnib till saluGod kväll Speedy folks!
Bara o slå tillRiktigt schysst den där! Såg en på Omegaforums som hade ett dussin Bnib till salu
Alla modeller av Speedmaster är givetvis välkomna i trådenFår man vara med fast att man har en reduced?
Står i valet och kvalet mellan att köpa en Speedmaster .005 eller blå Aqua Terra som första klocka för att fira min universitetsexamen (mer om detta i framtida inlägg) och kan bara säga att denna tråden får mig mer och mer att vilja trotsa säljarens rekommendationer på Bergströms och gå på Speedmaster hellre än Aqua Terra!
Nu ska man ju som bekant inte vara "sådan" men jag hade knappt väntat mig ett annat svar i Speedmaster-tråden.Bara för gemenskapen i KS mysigaste tråd är Speedy värd det! Men om då frågar mig så är en Speedy mycket roligare än en Aqua Terra.
Nu ska man ju som bekant inte vara "sådan" men jag hade knappt väntat mig ett annat svar i Speedmaster-tråden.
Men det hade varit lite roligt om du kunde utveckla ditt svar lite mer om varför Speedmaster är roligare. Jag menar, den använder sig av ett äldre (mindre avancerat?) urverk, har inte samma vattentålighet och är dessutom (på pappret) mer känslig eftersom det är en kronograf och inte lika robust byggd som Aqua Terran?
Aqua Terran är bättre som förstaklocka eftersom den är mer mångsidig. Snygg, vattentålig, både sportig och dressad, datum.Nu ska man ju som bekant inte vara "sådan" men jag hade knappt väntat mig ett annat svar i Speedmaster-tråden.
Men det hade varit lite roligt om du kunde utveckla ditt svar lite mer om varför Speedmaster är roligare. Jag menar, den använder sig av ett äldre (mindre avancerat?) urverk, har inte samma vattentålighet och är dessutom (på pappret) mer känslig eftersom det är en kronograf och inte lika robust byggd som Aqua Terran?
Haft en blå Aqua Terra, köpte sedan Speedmaster 005. AT såldes sedan (iofs pga byte mot PO). Men inte en chans jag skulle byta Speedy mot AT! Speedy är roligare med mer karaktär och känsla, du kan växla mellan länk och massor av band.Står i valet och kvalet mellan att köpa en Speedmaster .005 eller blå Aqua Terra som första klocka för att fira min universitetsexamen (mer om detta i framtida inlägg) och kan bara säga att denna tråden får mig mer och mer att vilja trotsa säljarens rekommendationer på Bergströms och gå på Speedmaster hellre än Aqua Terra!
Nej, precis som att läsa sig till vilken bil man skall ha så går inte det. Man måste prova och gå på känslan. Vad hjälper det om tester skriver positivt om man inte gillar den?Usch och fy över att det ska finnas så många punkter både för och emot respektive klocka. Och inte blir det bättre av att sitta och försöka läsa på heller eftersom man redan har läst ALLT som man har kommit över. Det blir en svår process att hitta rätt...
Som redan nämt är ju Speedyn en riktig strap-monster och passar till och på det mesta, mycket imponerande historik och måste nog påstås som väldigt robust,var ju inte så att den misslyckades under NASAs och sen fick åka till månen...
Men i slutändan är det ändå din magkänsla som styr, lycka till med valet och du är varmt välkommen in i värmen om det blir en speedy som du slår till på
Tack för alla kommentarer, de hjälper alltid till lite i processen!Nej, precis som att läsa sig till vilken bil man skall ha så går inte det. Man måste prova och gå på känslan. Vad hjälper det om tester skriver positivt om man inte gillar den?
Nu har jag hela tiden haft en badbar klocka med safir samtidigt som Speedyn och det vill man ju ha också. Men det ena behöver ju inte utesluta det andra, AT och Speedy är utmärkta komplement Men skulle jag ha en AT igen så skulle jag nog välja svart, den blå anser jag svårmatchad med andra band än länken.
Tack för alla kommentarer, de hjälper alltid till lite i processen!
Nu är det dessutom så att jag går lite händelserna i förväg, ekonomin är dålig som student och jag har fortfarande minst ett halvår innan jag är klar med studierna, ännu mer innan jag har pengarna på kontot. Men det är väl aldrig förbjudet att drömma lite? Speedytråden måste dessutom vara en av de mest trevliga och informationsspäckade trådarna som finns på KS!