• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Sedan igår får jag också vara med här
IMG_3922.JPG
Välkommen in i värmen! Men missade du att posta igår trots att det var speedy-tuesday? :facepalm:

@Stefan S
En till sak som uret vintage missade att informera om är att klockan servades 2016-05 För 9000k, byte av delar 2015 För 4500k och service 2012 för 7000k, allt med kvitto från Nymans!
Ingen polering heller!
Så klockan är under garanti till 2018-05.

Positiv överraskning iaf :)

Blir endå en snabbvisit hos gaston, pratade med honom idag men är för tillfället på kundbesök utanför GBG ! Så detta köpet känns hittills väldigt bra för mig :)

Passar på att ställa en fråga här också. Var köper jag ett schysst och prisvärt viklås till kommande läderband? Var har ni köpt era och vad har ni att säga om dem? :)

@Stefan S
En till sak som uret vintage missade att informera om är att klockan servades 2016-05 För 9000k, byte av delar 2015 För 4500k och service 2012 för 7000k, allt med kvitto från Nymans!
Ingen polering heller!
Så klockan är under garanti till 2018-05.

Positiv överraskning iaf :)

Blir endå en snabbvisit hos gaston, pratade med honom idag men är för tillfället på kundbesök utanför GBG ! Så detta köpet känns hittills väldigt bra för mig :)
Låter ju bra! (Fast väldigt mycket nedlagt på kort tid!). Men hur fick du reda på detta om det inte framgick med kvitton när du fick hem den?

Låter ju bra! (Fast väldigt mycket nedlagt på kort tid!). Men hur fick du reda på detta om det inte framgick med kvitton när du fick hem den?

Jag tittade aldrig på alla papper som kom med, fastnade på klockan! Och sen var det full rulle med barnen, så igår kväll satte jag mig och gick igenom alla kvitton och service papper!

Jag håller med om att det var väldigt mycket nerlagt,ska fota alla papper och lägga ut här,
(borde väl inte vara problem)?
Är det någon som ser något konstigt så får ni gärna meddela mig!

Jag tänkte ringa KRONS UR (skrev fel förra inlägget) och dubbelkolla samtliga kvitto också!

Fick som sagt med delarna som byttes också

Jag tittade aldrig på alla papper som kom med, fastnade på klockan! Och sen var det full rulle med barnen, så igår kväll satte jag mig och gick igenom alla kvitton och service papper!

Jag håller med om att det var väldigt mycket nerlagt,ska fota alla papper och lägga ut här,
(borde väl inte vara problem)?
Är det någon som ser något konstigt så får ni gärna meddela mig!

Jag tänkte ringa KRONS UR (skrev fel förra inlägget) och dubbelkolla samtliga kvitto också!

Fick som sagt med delarna som byttes också
Nä, det ser ju rätt ut. Modellnr stämmer ju. Visst kan man undra lite men som sagt fortfarande under servicegaranti hos Krons. Hade väl lutat mig tillbaka nöjd och glad med detta :)

Nä, det ser ju rätt ut. Modellnr stämmer ju. Visst kan man undra lite men som sagt fortfarande under servicegaranti hos Krons. Hade väl lutat mig tillbaka nöjd och glad med detta :)

Tack för det svaret :D
Suttit stressad ensam på hotellrummet och väntat på ett svar, nu kändes det som ett berg släppte från mina axlar haha !!
Jag är helt såld i klockan så den stannar antagligen!!

Återigen tack för dina svar!

Kom nyss hem från Speedy eventet på Bukowskis... Bidde inte så många bilder men tänkte dela med mig av det som blev.
3 st från första generationen om jag fattade det hela rätt.
IMG_1846.JPG

Fanns en till i lokalen men den satt på armen till herrn från Omega museet..:)
Många härliga Speedys med lika härliga storys!!
IMG_1850.JPG

En av de vackraste..
IMG_1852.JPG

Svårt att fota i sånt där jävla monterljus.. Men den blå nyansen är magisk!!
Självklart bar jag min egen Speedy dagen till ära...
IMG_1843.JPG

Hoppas ni andra som varit där kan dela med er av fler och bättre bilder. Utställningen förtjänar det verkligen!!

Passar på att ställa en fråga här också. Var köper jag ett schysst och prisvärt viklås till kommande läderband? Var har ni köpt era och vad har ni att säga om dem? :)

Jag köpte ett polerat här på forumet, tror det finns kvar ett Omega viklås till salu här på KS samt ett borstat från en handlare i Spanien !
Väldigt nöjd!! Kör ena med gummi och det andra med läder!

Polerat Omega Viklås :)
IMG_1232.JPG

Tillbaka
Topp