• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Sammanfattningsvis, gammal kärna i nytt skal? Ja, säkerligen någon tusenlapp för mycket men det är okej såvida det inte bliur för många tusenlappar.
Ämnar i alla fall att skaffa en 1171 länk om det nu är den tidtypiska?
Bara service och länk så kommer klockan ha kostat dig ytterligare ~10k. Då börjar du närma dig priset för att köpa en ny hos AD. 1171 länkarna är inte helt enkla att hitta i vettigt skick.

Så till slut bestämde jag mig för att köpa min drömklocka. Har kollat runt en del på begagnat och nytt. Fått massor med tips av er, stort tack. Köpte den av Rob. Engström, känns bra med en svensk AD, så här kommer den

image.jpeg
STORT grattis!

Asså, det är nästan lite oroväckande hur tillfredsställande det va när man kollade ner på armen såg att kronografer av misstag va igång.
Hennes långsamma lite lätt hackande svepande rörelse är både förtrollande och hypnotiserad. Kollade på det i 30 sekunder innan jag lyckades slita blicken och återkomma till verkligheten.
Shit. Jag tror jag är kär.
Fotor_145467740232068.jpg

Hade tänkt vänta till speedythusday innan mitt nya band åkte på men gick inte motstå!
image.jpeg

Hirsch Robby tar speedyn med klass och lyfter fram denntoll ett modernt racing ur.
Lockade även till sig positivt tyckande och kommentarer från tidigare ointresserade klockpersoner på jobbet <3

Får göra det nån gång. Är ju egentligen en läder-bärare, började först köra med länk när jag testade Speedy-länken... :woot:
Gillar länken jag med men är inte lika såld på den som till exempel länken till min SMP. Där snackar vi en skön länk.
Tacksamt med en Speedy om man gillar att variera sig annars, allt man testar på den passar ju i stort sätt.

Hej,

Beställde denna 145.022 -68/69 igår (http://www.uretvintage.se/omega-speedmaster-pv-76582.html) men jag undrar om jag inte var för snabb på avtryckaren.
Jag noterar att det är:
- Servicetavla
- Utbytta visare
- Fel länk
- Utbytt krona och tryckknappar
- Polerad?

Är den värd sina 18 500 kr? En tanke är att återställa den till sin tid men det kostar både tid och pengar.

Jag hade hoppat över denna. Om jag tittar på bilderna så ser det ut som om klockan är ett hopkok av andra Speedmasters. Endast baklocket är pre-moon, övrigt verkar komma från Speedy´s efter 1998. Men nu går jag bara efter bilderna och jag är ingen expert.

Tillbaka
Topp