• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Vet du någon ungefärlig prislapp på servicen/byte av verk=
Tyvärr inte. Påståendet återkommer där modellen diskuteras, därför skrev jag anses.. Har aldrig sett en prisuppgift, så det kan vara att servicen är dyr i reala kronor alternativt att servicen nästan motsvarar klockans värde. Pratar vi Pro anges en service till 7k och räknar vi samma kostnad på en Reduced så närmar vi oss klockans värde.
 
Tyvärr inte. Påståendet återkommer där modellen diskuteras, därför skrev jag anses.. Har aldrig sett en prisuppgift, så det kan vara att servicen är dyr i reala kronor alternativt att servicen nästan motsvarar klockans värde. Pratar vi Pro anges en service till 7k och räknar vi samma kostnad på en Reduced så närmar vi oss klockans värde.
Tack Pederr!
 
Byter lite kläder, mocka är nice
image.jpeg
image.jpeg
 
Tillverkat, egen verkstad:) Men det är verkligen skönt att bära mocka, läder är kanske lite snyggare men kul att byta ibland också:)
 
Lystring!
Alla vet vi vilken sorts dag som väntar.
Det är ingen idé att sugar coat it. Det finns fortfarande non believers där ute och alla kommer inte lyckas idag. Men jag har fortfarande hopp. En dag kommer godheten segra. En dag kommer det vara självklart. En dag, en klocka, en dröm!
SPEEDY UP!
Fotor_145439148108418.jpg
 
Hur mkt ska man dra upp sin speedy egentligen?
I instruktionen står det att man ska dra till stopp men inte för hårt.
Själv slutar jag när det börjar kännas lite trögare. Blir det ett stopp om man fortsätter?
 
image.jpg
O vilken MEGAfin speedsdag! :)

145.022 69 kal 861 med "220" bezel. Vad jag förstått är 220 ett produktionsfel från 1969 som kommit ut till allmänheten av misstag. Förre ägaren skev till Omega och fick detta till svar (ledsen om jag är långrandig, men spännande historia tycker jag):

We have compared all documents in our possession with the submitted photos and could not find any bezel having the number “ 220 “ following the “190 “ instead of the normal number “ 200 “. Basically, a number 220 is too close of the number 190 and should clearly stand as “200“
Strange enough, we had indeed found the identical watch reference under Lot 211 of the ALASKA PROJECT sold on recent Omegamania and having the identical bezel, i.e. showing the number 220 instead of number 200 ! – However, these “Alaska Project” watches were supposed to be some “ prototypes “ - We cannot find a suitable explanation for this and if you wish to have this “strange” bezel exchanged for a correct new one with the number “200” following the number “190”, then we might do this at no charge for you.

Och NEJ, de får inte klockan. :)
 
Senast ändrad:
Hur mkt ska man dra upp sin speedy egentligen?
I instruktionen står det att man ska dra till stopp men inte för hårt.
Själv slutar jag när det börjar kännas lite trögare. Blir det ett stopp om man fortsätter?
De flesta klockor har väl en spärr så att när du vrider upp mer än vad fjädern tål så avlastas det, vet att Aurum har haft något inlägg om funktionen någonstans. Därför du ibland kan se att när det går trögare och släpper kronan så vrider den tillbaka sig ett halvt varv eller så.

Kan dock vara helt ute och cyklar. @Gummo hjälp!? :)
 
Tillbaka
Topp