Det gör du rätt i. Det kommer bli toppen.Vad bra, då köper jag safirmackan
//B
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det gör du rätt i. Det kommer bli toppen.Vad bra, då köper jag safirmackan
Super! Tack! Jag har rätt rejäla handleder så då är saken ännu mer klar.Kul!
PRO före Automatic alla dagar i veckan (om du nu menar ”speedy reduced”). Varför? Enkelt svar: för det är originalet. Svårare svar: För den har bättre proportioner än automataren som ej riktigt får ordning på subdialsens placering imo. Angående servicekostnaderna har jag hört att automataren kan springa iväg. För PRO kan du räkna med 5-6k hos auktoriserad handlare/verkstad.
Grattis till en fantastisk snygg klocka.
Jag har själv inte gjort någon polering. Men som en riktlinje kostar det 3800:- för en polering hos Nymansur. Så om det är förhandlingsbart så kanske det går att ordna någon form av avdrag för endast länken.Någon som har polerat endast länken och vet på ett ungefär vad ett sånt ingrepp går på och hur det blir i förhållande till klockan? Inget som är aktuellt nu men kanske i framtiden.
Tack för info, känner igen den summan. Det är säkert förhandlingsbart, alternativet är väl att ta det vid service.Jag har själv inte gjort någon polering. Men som en riktlinje kostar det 3800:- för en polering hos Nymansur. Så om det är förhandlingsbart så kanske det går att ordna någon form av avdrag för endast länken.
Att ta det vid en service tycker jag låter vettigast. Släng gärna upp någon bild på länken, lättare att bedöma skicketTack för info, känner igen den summan. Det är säkert förhandlingsbart, alternativet är väl att ta det vid service.
Den är i rätt bra skick nu. Jag har märkt att jag sliter mer på den bortre sidan mellan kl 12 och låset. Där bildas det lite smårepor. Kan det ha med skrivbordsarbete att göra? Vill kunna använda klockan dagligen utan att den blir ful.Att ta det vid en service tycker jag låter vettigast. Släng gärna upp någon bild på länken, lättare att bedöma skicket
Är den ny? Om ja - slå den i bordet, hårt. Tyvärr är det oundvikligt att inte lyckas få hairlines och mindre repor på länken, kanske bara gäller mig? Jag har lärt mig leva med det och uppskattar varje ding. Använd den och precis som du påpekar så går det mesta att lösa vid serviceDen är i rätt bra skick nu. Jag har märkt att jag sliter mer på den bortre sidan mellan kl 12 och låset. Där bildas det lite smårepor. Kan det ha med skrivbordsarbete att göra? Vill kunna använda klockan dagligen utan att den blir ful.
Nej inte ny, men köptes i gott skick för en vecka sen. Förstår att det är oundvikligt och kan leva med normalt slitage. Sen kan man ju som sagt fixa den vid service om man känner för det då.Är den ny? Om ja - slå den i bordet, hårt. Tyvärr är det oundvikligt att inte lyckas få hairlines och mindre repor på länken, kanske bara gäller mig? Jag har lärt mig leva med det och uppskattar varje ding. Använd den och precis som du påpekar så går det mesta att lösa vid service
Oundvikligt? Som skrivet i "Du vet att du är en klocknörd när..." tråden, microfiberduk på skrivbordet (Det har väl alla???)Nej inte ny, men köptes i gott skick för en vecka sen. Förstår att det är oundvikligt och kan leva med normalt slitage. Sen kan man ju som sagt fixa den vid service om man känner för det då.
Är det bara min webbläsare som spökar, eller vad är det du har sett?Såg detta precis ...
Vad tycker forumet?
Som Speedy ägare själv undrar jag om det stämmer ?
Är det bara min webbläsare som spökar, eller vad är det du har sett?
Jag hade en safirmacka - helnöjd med den så skaffa en. Sålde för att prova Rolex men saknar den med jämna mellanrum..Om jag bara kunde bestämma mig för hesalit eller safirmacka så hade jag också myst med er på tisdagar
Sorry länken fattas, fixar detÄr det bara min webbläsare som spökar, eller vad är det du har sett?
Ha, vilken åsna - han tror det finns en måne!
Blåbäret är till salu.@FilipF
Överraskande att blåpajen är till salu!
Borde gå snabbt. Den är superfin. Man blir bra nyfiken på vad som ersätter
Det går att posta!Åhh, hade jag befunnit mig i Sverige så tror jag att jag hade knipit den direkt @FilipF !