Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Enklast är nog att köpa en ny Speedy Pro eller en begagnad från samma modellserie, så har du förhoppningsvis garanti och slipper oroa dig för närliggande/ej genomförda serviceåtgärder. Referensnumret för den moderna "korrekta" versionen är 311.30.42.30.01.005, med hesalitglas. Vill du har en safirmacka, dvs. en klocka med safirglas på framsidan och genomskinlig bakboett, är referensnumret 311.30.42.30.01.006. Köper du en Speedy med senaste modellnumret får du dessutom den stora boxen med natoband, bandbytarverktyg och lite annat krafsHej på er!
Är läge för mig att köpa en begagnad Speedmaster Pro. Vad MÅSTE jag tänka på? Urverk, årtal osv. Vad ska jag leta efter?![]()
Enligt chrono24 skulle jag t.o.m satsat på en hel ny. Du får en för ca 27 via Trusted Seller från ItalienTjena Speedmaster-proffs. Vad får man ge för en 326.30.40.50.01.001 i gott skick idag?
Tacksam för svar.
Vem tar tiden på ölhävartävlingen?Glad tisdag, kamrater!
Är speedyn den optimala höstklockan? Jag tycker det! Tycker du också det? Isåfall tycker jag vi kan spika en speedy-gtg snart! #Ölsugen#HotShots
![]()
Alla närvarande! Den som avviker mest från gruppens övriga resultat står för nästa rundaVem tar tiden på ölhävartävlingen?
Funderade på samma sak när jag skulle handla. Valet föll på hesalit och nu i efterhand har jag jämfört dom bredvid varandra. I min värld gjorde jag helt rätt val!Om jag bara kunde bestämma mig för hesalit eller safirmacka så hade jag också myst med er på tisdagar![]()
Den eviga frågan? Aftonbladet eller ExpressenOm jag bara kunde bestämma mig för hesalit eller safirmacka så hade jag också myst med er på tisdagar![]()
Funderade på samma sak när jag skulle handla. Valet föll på hesalit och nu i efterhand har jag jämfört dom bredvid varandra. I min värld gjorde jag helt rätt val!
Den eviga frågan? Aftonbladet eller Expressen. Jag prioriterade "historiens vingslag" framför stryktålighet. Ny plast är inte så kostsamt om det värsta skulle hända.
Jag tycker du tar och tar en djupdykning i Speedmaster Pro's historia.... Så kommer du garanterat landa där jag i dagsläget befinner mig. Finns bara 105.012 eller 145.012 som gäller. Men tills dess fungerar en 3570.50 alldeles utmärkt.Hej på er!
Är läge för mig att köpa en begagnad Speedmaster Pro. Vad MÅSTE jag tänka på? Urverk, årtal osv. Vad ska jag leta efter?![]()
Ganska säker på att det finns en äldre ref med hesalit och glasbaksida. Men en tool-watch gör sig bäst med stålbaksida ändåJa mjölkringen suger ju och lite tappad historia...samtidigt suger det att inte kunna beskåda det vackra urverket också. Att safir är reptåligt är en bonus men egentligen ganska irrelevant i frågan med tanke på hur billigt hesalit är och hur enkelt det är att polera.
3572, men att hitta ett riktigt fint exemplar till rimligt pris är lite lurigt.Ganska säker på att det finns en äldre ref med hesalit och glasbaksida. Men en tool-watch gör sig bäst med stålbaksida ändå![]()
Kul!Hej! Grymt sugen på en Speedmaster men önskar få lite info om någon har intresset och tid över
Varför välja en Pro framför en vanlig? Varför inte en Automatic? Finns det någon årgång en ska undvika och varför? Är det galna servicekostnader på en Speedmaster?
Alltid hesalit när det gäller Speedmaster.Om jag bara kunde bestämma mig för hesalit eller safirmacka så hade jag också myst med er på tisdagar![]()
Vad bra, då köper jag safirmackanAlltid hesalit när det gäller Speedmaster.
//B
Väldigt fin.Tisdagsklockan!
![]()
Kolla in swiss*watch*spares". Han heter John och sitter i UK, mail, [email protected] Har mycket ÄKTA! Omega godis. Sök honom på bukten eller maila och fråga.Sitter och letar efter ett Omega Buckle till min nya läderband på Ebay. Finns allt från 9€-60€. Hur ska man på något sätt veta vad som är äkta och inte? Chansa? Skulle vara kul att ha den lilla detaljen på läderbandet till Speedyn..
+ 1!Glad tisdag, kamrater!
Är speedyn den optimala höstklockan? Jag tycker det! Tycker du också det? Isåfall tycker jag vi kan spika en speedy-gtg snart! #Ölsugen#HotShots
![]()