• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Haha det gör det garanterat! Dock bor jag numera utanför EU och även om momsen inte är något att tala om känns det ändå som den och eventuella tullavgifter inte är något jag vill bekanta mig närmre med.

Jag är egentligen på jakt efter en 3570.50 eller .005 och "orginalutförande", men denna ser ju faktiskt ut att vara något alldeles särskilt!

Du är galen som säljer den fina pjäsen @FilipF. Men lycka till och välkommen tillbaka :)
Mjo.. men lite galen måste man få va.
Kommer sakna den och kommer nog ångra mig både och och två gånger. Skulle va kul om man hittar den i framtiden nån dag igen!

Just nu kommer den som sagt göra någon annan gladare än mig. Har man väl påbörgar en tanke om försäljning så är det väldigt svårt att komma tillbaka från det :sorry:

Speedy hela veckan :)
5A6B2D79-A9E8-4F3B-998F-5D824F9631FD.jpeg

Försöker hitta lite info om vilket år den senaste länken kom till Speedmastern. Utifrån det som står här http://c1861.blogspot.se/2011/08/bracelet-strap-guide.html har den senaste länken ref nr. 1998 och kom tidigast 2000/2001. Är det någon som har koll på om detta stämmer? Rent utseendemässigt och med tanke på knapparna på spännet ser den ju likadan ut som dagens nya Speedys. För övrigt en informativ länk :)

Den är i rätt bra skick nu. Jag har märkt att jag sliter mer på den bortre sidan mellan kl 12 och låset. Där bildas det lite smårepor. Kan det ha med skrivbordsarbete att göra? Vill kunna använda klockan dagligen utan att den blir ful.
Mja, mindre repor vid skrivbordsnötande är svårt att undvika. Dock gillar jag att se mina klockor åldras på diverse sätt. Tycker en klocka blir mer spännande med lite märken än en helt perfekt ny. Dessa märken skvallrar ju om en historia knuten till uret. Skulle aldrig anpassa mitt liv efter att försöka hålla klockan repfri på sådana sätt som att lägga tyg under på skrivbordet eller tejpa låset och liknande. Kan jag inte leva med lite märken på klockan borde jag inte använda den helt enkelt och det är inget alternativ.
Men i slutändan så ska man ju njuta av sin klocka, så känns det bäst att polera så gör det, allt handlar om hur du får ut så mycket glädje som möjligt av din klocka.

Tillbaka
Topp