• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

På länk :) blir glad varje gång den åker på. Men något stor och skulle vilja ha den en 3mm kortare, kanske skall överväga en SM300-clasp ändå?
2EDAAD1A-5CB0-42A0-A5CD-B18228A529F5.jpeg

Tankarna går följande just nu: Sälja min första vintage speedy från 71 och lägga till för ett bra exemplar av en 321a. Nån som varit i en liknande situation och inte riktigt vetat vad man själv ska göra?

Trevlig kväll!

Tankarna går följande just nu: Sälja min första vintage speedy från 71 och lägga till för ett bra exemplar av en 321a. Nån som varit i en liknande situation och inte riktigt vetat vad man själv ska göra?

Trevlig kväll!
Låter som en fantastisk idé! Du för räkna med en relativt stor prisskillnad för en 321a kontra 861. Är det någon specifik referens som är av intresse? Själv kliar det i fingrarna för en Ed White (105.003) men tackar inte nej till en 105.012 eller 145.012 heller :)

Senast ändrad:
Någon som kan komma med råd ang. denna?
https://www.ebay.com/itm/OMEGA-SPEE...742136?hash=item440ef56ff8:g:AucAAOSwmOJZ8z-m

Får bra vibbar från säljaren, men (jag är långt ifrån en expert) boet känns som att det är ganska så kraftigt polerat?
Go, or NO Go?

Jag skulle avstå, för det priset kan du hitta en Speedmaster Reduced i Sverige.
Jag hade en liknande som jag köpte för 14k med papper samt garanti ! Svårsålda när du tröttnat också.

Låter som en fantastisk idé! Du för räkna med en relativt stor prisskillnad för en 321a kontra 861. Är det någon specifik referens som är av intresse? Själv kliar det i fingrarna för en Ed White (105.003) men tackar inte nej till en 105.012 eller 145.012 heller :)
Jo jag är mycket väl medveten om det och därmed har jag ingen riktig stress utan kommer rätt objekt upp är jag väl villig att flippa den! Jo en Ed White hade väl varit drömmen men hade nöjt mig gott o väl med en 145.012:) Du får sluta klia och hitta din EW! Lycka till!:)

Trevlig kväll!

Har gått i samma tankar, funderat på att släppa min 70talist mot en -69 med straight writing. Kan inte heller riktigt bli klok på vad jag vill göra, så mycket annat jag också vill testa så tror det får vänta dock. :p

Tillbaka
Topp