• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Rob borde i så fall helt enkelt inspektera det dom skickar vidare till kunder bättre. Dom bör kunna ombesörja en fullförsäkrat frakt från dig till dom. Tyvärr blir du ju av med den ett tag då.
Ska prata med dem så får vi se vad de säger.

Tydligen inte något ovanligt fenomen att sekundvisaren inte linjerar perfekt, många som är lite förbi markeringen åt höger.
http://forums.watchuseek.com/f20/ne...-center-1795290-2.html#/topics/1795290?page=1

Senast ändrad:
IMG_0628.JPG
IMG_0630.JPG
Kom på posten idag :) äntligen!!

Bra fråga... skulle göra en avläsning per dygn för att se att det är en jämn ökning så det inte är typ 0 ett dygn och +15 nästa. Är det jämn ökning så är det nog bara en fråga om lite regulering om man är petig. En annan fråga är vilken ökning man kan åberopa garantin för i fallet en icke kronometercertifierad Omega. Hade i ditt fall pratat med det enda auktoriserade Omega Servicecenter som finns i Gbg dvs Jarl Sandin. Men alla nya Speedys verkar regulerade att gå lite plus, +6 har väl flera rapporterat för sin nya Speedy här? Man får inte precisionen som en Rolex eller Omegas METAS i dom helt enkelt, där snackar vi ju tiondelar.
Tack för din, i vanlig ordning, kloka och genomtänkta input. Ska mäta på nytt och läsa av var 24:e h.:pompus:

Tack för din, i vanlig ordning, kloka och genomtänkta input. Ska mäta på nytt och läsa av var 24:e h.:pompus:
Det var inte så att jag forskade i just detta men hittade igår kväll ett par trådar på Omegaforums.
https://omegaforums.net/threads/speedmaster-1861-movement-accuracy.61640/
https://omegaforums.net/threads/accuracy-of-omega-moon-watch-professional.68995/
kortfattat skall dom gå mellan -1 -- +11 och detta varierar beroende på saker som t ex
- hur uppdragen den är, vissa mysdrar hela tiden (jag) medans andra en gång per dygn eller mer sällan.
- klockans läge, på armen eller ligger still. Ligger den still med krona upp eller ner eller på rygg.
- kronografanvändning.

Rob borde i så fall helt enkelt inspektera det dom skickar vidare till kunder bättre. Dom bör kunna ombesörja en fullförsäkrat frakt från dig till dom. Tyvärr blir du ju av med den ett tag då.
Skickade bilder till dem igår och de säger så klart att det är svårt att se via bilderna men att det ser ut att vara inom tolerans, precis som jag misstänkte. När jag har googlat runt om detta fenomen så är det tyvärr granska vanligt att visaren kan vara något åt höger och inte helt mitt på markeringen. Vet inte om jag skall bry mig om det eller inte, är ju garanti på den ett tag så nästa gång jag är nära en ad så ska be dom titta på den. Annars får man väl be om att de rättar till det vid första servicen. Hursomhelst så känner jag hur klockan bara växer på en och att det känns så jävla rätt! :)

Om man vill "hacka" sekundvisaren så har jag förstått att man ska dra ut kronan och sen vrida kronan bakåt så ska sekundvisaren stanna eller till och med gå bakåt. Funkar detta bara när kraft reserven är låg? Får inte till det när den är fullt uppdragen?

Om man vill "hacka" sekundvisaren så har jag förstått att man ska dra ut kronan och sen vrida kronan bakåt så ska sekundvisaren stanna eller till och med gå bakåt. Funkar detta bara när kraft reserven är låg? Får inte till det när den är fullt uppdragen?
Det ska fungerar oavsett hur spänd fjädern är. Åtminstone de gånger jag själv har hackat sekundvisaren.

Hur ser det ut om du fotar i en annorlunda vinkel? Det är inte plexit som får det att spöka?
Det är svårt att få med på bild, men tyvärr så står den lite åt höger... det är inte jättemycket nu utan ca knappt en markering som är mellan "minutmarkeringarna". Bad kärringen hemma kolla om hon tyckte den stod fel åt nått håll och hon bekräftade att den står lite åt höger.

Ska inte spela någon roll hur uppdragen den är,
och man ska inte vrida eller skruva bakåt, det räcker med att hålla i kronan "utåt". Aldrig haft några problem med det.

Det var inte så att jag forskade i just detta men hittade igår kväll ett par trådar på Omegaforums.
https://omegaforums.net/threads/speedmaster-1861-movement-accuracy.61640/
https://omegaforums.net/threads/accuracy-of-omega-moon-watch-professional.68995/
kortfattat skall dom gå mellan -1 -- +11 och detta varierar beroende på saker som t ex
- hur uppdragen den är, vissa mysdrar hela tiden (jag) medans andra en gång per dygn eller mer sällan.
- klockans läge, på armen eller ligger still. Ligger den still med krona upp eller ner eller på rygg.
- kronografanvändning.
Tack! Jag ska kolla trådarna du länkat till. Jag drar upp den varje morgon och när den inte används (4-5 dar i veckan i sämsta fall) ligger den på rygg och vilar sig.

Tillbaka
Topp