Mycket trevligt med gammalt skrot i tråden nu när mycket nytt trillar in!Happy ST!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket trevligt med gammalt skrot i tråden nu när mycket nytt trillar in!Happy ST!![]()
GrattisVad passar inte bättre på en speedy tuesday än att få ett paket från Rob E!?
![]()
![]()
![]()
Nu kör vi!
Tyvärr kortade de länken för mycket så den sitter tight! E man tvungen att ha lite locktite på skruven?
Tackar! Jodå det känns jävligt bra faktiskt, lite ångest fortfarande med tanke på pengarna jag har lagt... men man lever bara en gångHärligt, grattis! Hur känns det du då?![]()
Bam! Där satt den! Stort grattis! Skönt att inte lådan var tom den här gången...Im backotroligt nöjd! Nu blir det att åka hem och byta band !
![]()
![]()
![]()
Tackar! Jodå det känns jävligt bra faktiskt, lite ångest fortfarande med tanke på pengarna jag har lagt... men man lever bara en gångRiktigt grym klocka! Måste bara fixa länken snarast, alldeles för tight just nu.
Ha hah! Såg du mig här kl. 05:00 i morse med? Då körde jag inte länk...Vavvavava din svikare @Rum Runner... Såg dig nog allt i ”Vad gör du och din klockan” tråden!
I sleep with an eye open my friend.Ha hah! Såg du mig här kl. 05:00 i morse med? Då körde jag inte länk...![]()
Tack så mycketDet har verkligen varit ett jäkla tryck i tråden idag. Ett stort grattis till alla nyblivna Speedyägare, riktigt härligt att se er!
![]()
Ursäkta att det blir suddigt när jag zoomar in men så här ser det ut på min .005Centrerar sekund visaren för tidtagningen vid "startläge" eller vad det nu heter exakt för er andra? Min gör det inte, kan visa på en bild imorgon... ligger i sängen nu.
TackarBam! Där satt den! Stort grattis! Skönt att inte lådan var tom den här gången...![]()
Alla tre visare på kronografen skall nollställa på 0-index. Annars reklamera. Du måste inte gå genom Rob för garantiärenden utan den kan lämnas hos vilken Omega AD som helst. Förstår, skitjobbigt när du precis fått den.Centrerar sekund visaren för tidtagningen vid "startläge" eller vad det nu heter exakt för er andra? Min gör det inte, kan visa på en bild imorgon... ligger i sängen nu.
Hirsch Ranger, kostar en femhundring.Vilket läderband skulle ni rekommendera till speedyn? Något i brun nyans
Stämmer bra!20mm band som gäller till månis?
Kan med lätthet pimpas med en håltång...Hirsch Ranger, kostar en femhundring.
![]()
Aaaah, vilket life hack! Fiffigt.Kan med lätthet pimpas med en håltång...
![]()
Lika smidigt som att förvandla kronografen till en datumfunktionAaaah, vilket life hack! Fiffigt.
Kan ju säga lite mer om varför... på det här bandet får jag en perfekt passform i fjärde hålet medans på ett annat Hirsch är det så att fjärde hålet känns för stort och det femte för litet, detta är ju helt individuellt. Sedan är det relativt kraftigt och håller 20mm hela vägen, Speedy är ju relativt stor så ett tunnare, sladdrigare band känns lite fel. På ett mindre tunnare ur känns detta band lite väl kraftigt.Hirsch Ranger, kostar en femhundring.
![]()
Ursäkta att det blir suddigt när jag zoomar in men så här ser det ut på min .005
![]()
Alla tre visare på kronografen skall nollställa på 0-index. Annars reklamera. Du måste inte gå genom Rob för garantiärenden utan den kan lämnas hos vilken Omega AD som helst. Förstår, skitjobbigt när du precis fått den.
Bra fråga... skulle göra en avläsning per dygn för att se att det är en jämn ökning så det inte är typ 0 ett dygn och +15 nästa. Är det jämn ökning så är det nog bara en fråga om lite regulering om man är petig. En annan fråga är vilken ökning man kan åberopa garantin för i fallet en icke kronometercertifierad Omega. Hade i ditt fall pratat med det enda auktoriserade Omega Servicecenter som finns i Gbg dvs Jarl Sandin. Men alla nya Speedys verkar regulerade att gå lite plus, +6 har väl flera rapporterat för sin nya Speedy här? Man får inte precisionen som en Rolex eller Omegas METAS i dom helt enkelt, där snackar vi ju tiondelar.@Stefan S, nu har jag mätt supernogrannt sen i söndags och får det till +8.3s/dygn. Inom spec men ändå i det högre segmentet. Är det läge för en check up?
![]()
Kan den ha rubbats av ovarsam behandling under transport? Men hade den suttit ordentligt borde det inte kunna ske. Egentligen är det nog bara att ta bort visaren och sätta dit den rätt igen och det går ju snabbt för en urmakare. Men det måste ju i så fall göras hos ett auktoriserat Omega Servicecenter.![]()
Så här ser det ut, den är inte i mitten utan lite till höger om strecket. Får kolla upp detta.
Tror mer på att den tyvärr har slunkit igenom omegas kontroll. Googla lite på detta och inget ovanligt fenomen att det kan se ut såhär. Dock är det inte okej för en klocka i denna prisklass tycker jag. Får ta mig till närmsta AD som tyvärr är långt bort.Kan den ha rubbats av ovarsam behandling under transport? Men hade den suttit ordentligt borde det inte kunna ske. Egentligen är det nog bara att ta bort visaren och sätta dit den rätt igen och det går ju snabbt för en urmakare. Men det måste ju i så fall göras hos ett auktoriserat Omega Servicecenter.
Rob borde i så fall helt enkelt inspektera det dom skickar vidare till kunder bättre. Dom bör kunna ombesörja en fullförsäkrat frakt från dig till dom. Tyvärr blir du ju av med den ett tag då.Tror mer på att den tyvärr har slunkit igenom omegas kontroll. Googla lite på detta och inget ovanligt fenomen att det kan se ut såhär. Dock är det inte okej för en klocka i denna prisklass tycker jag. Får ta mig till närmsta AD som tyvärr är långt bort.