• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

940998BA-EE08-4085-A653-2B114D292BBB.jpeg
Happy ST!
Mycket trevligt med gammalt skrot i tråden nu när mycket nytt trillar in! :)

Denna tisdag gick snabbt. Om det var för att det var min första dag med Speedmaster eller något annat låter jag vara osagt.
Jag ska laborera med banden men funderar redan nu på potentiella natoband. Finns det några schyssta kombinationen i tråden? (Det gör det såklart så posta gärna bilder ;) ).

Bilagor

• 20180109_215430.jpg
    20180109_215430.jpg
    172.2 KB · Visningar: 30
Centrerar sekund visaren för tidtagningen vid "startläge" eller vad det nu heter exakt för er andra? Min gör det inte, kan visa på en bild imorgon... ligger i sängen nu.

Centrerar sekund visaren för tidtagningen vid "startläge" eller vad det nu heter exakt för er andra? Min gör det inte, kan visa på en bild imorgon... ligger i sängen nu.
Alla tre visare på kronografen skall nollställa på 0-index. Annars reklamera. Du måste inte gå genom Rob för garantiärenden utan den kan lämnas hos vilken Omega AD som helst. Förstår, skitjobbigt när du precis fått den.

Senast ändrad:
Hirsch Ranger, kostar en femhundring.
1D28C5F2-3588-4697-B691-DA26D2CFD4CD.jpeg
Kan ju säga lite mer om varför... på det här bandet får jag en perfekt passform i fjärde hålet medans på ett annat Hirsch är det så att fjärde hålet känns för stort och det femte för litet, detta är ju helt individuellt. Sedan är det relativt kraftigt och håller 20mm hela vägen, Speedy är ju relativt stor så ett tunnare, sladdrigare band känns lite fel. På ett mindre tunnare ur känns detta band lite väl kraftigt.

Ursäkta att det blir suddigt när jag zoomar in men så här ser det ut på min .005
4892E6C7-AF24-4431-890E-559D67DF0768.jpeg

Alla tre visare på kronografen skall nollställa på 0-index. Annars reklamera. Du måste inte gå genom Rob för garantiärenden utan den kan lämnas hos vilken Omega AD som helst. Förstår, skitjobbigt när du precis fått den.
Screenshot_20180110-105347.png

Så här ser det ut, den är inte i mitten utan lite till höger om strecket. Får kolla upp detta.

@Stefan S, nu har jag mätt supernogrannt sen i söndags och får det till +8.3s/dygn. Inom spec men ändå i det högre segmentet. Är det läge för en check up?
2F407685-EBB9-449A-8CCD-DB6421350ABD.jpeg
Bra fråga... skulle göra en avläsning per dygn för att se att det är en jämn ökning så det inte är typ 0 ett dygn och +15 nästa. Är det jämn ökning så är det nog bara en fråga om lite regulering om man är petig. En annan fråga är vilken ökning man kan åberopa garantin för i fallet en icke kronometercertifierad Omega. Hade i ditt fall pratat med det enda auktoriserade Omega Servicecenter som finns i Gbg dvs Jarl Sandin. Men alla nya Speedys verkar regulerade att gå lite plus, +6 har väl flera rapporterat för sin nya Speedy här? Man får inte precisionen som en Rolex eller Omegas METAS i dom helt enkelt, där snackar vi ju tiondelar.

Screenshot_20180110-105347.png

Så här ser det ut, den är inte i mitten utan lite till höger om strecket. Får kolla upp detta.
Kan den ha rubbats av ovarsam behandling under transport? Men hade den suttit ordentligt borde det inte kunna ske. Egentligen är det nog bara att ta bort visaren och sätta dit den rätt igen och det går ju snabbt för en urmakare. Men det måste ju i så fall göras hos ett auktoriserat Omega Servicecenter.

Kan den ha rubbats av ovarsam behandling under transport? Men hade den suttit ordentligt borde det inte kunna ske. Egentligen är det nog bara att ta bort visaren och sätta dit den rätt igen och det går ju snabbt för en urmakare. Men det måste ju i så fall göras hos ett auktoriserat Omega Servicecenter.
Tror mer på att den tyvärr har slunkit igenom omegas kontroll. Googla lite på detta och inget ovanligt fenomen att det kan se ut såhär. Dock är det inte okej för en klocka i denna prisklass tycker jag. Får ta mig till närmsta AD som tyvärr är långt bort.

Tror mer på att den tyvärr har slunkit igenom omegas kontroll. Googla lite på detta och inget ovanligt fenomen att det kan se ut såhär. Dock är det inte okej för en klocka i denna prisklass tycker jag. Får ta mig till närmsta AD som tyvärr är långt bort.
Rob borde i så fall helt enkelt inspektera det dom skickar vidare till kunder bättre. Dom bör kunna ombesörja en fullförsäkrat frakt från dig till dom. Tyvärr blir du ju av med den ett tag då.

Tillbaka
Topp