• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Önskar också att jag gillade nato, men de fungerar tyvärr inte på min handled. Däremot så rekommenderar jag denna typ av nato, mycket mindre ”volym” men man får samma typ av look :)

ms20l.jpg

Är detta ok för ” färg-glad fredag”? :)

Ok, jag lägger till förklaring... Vi har infört på min lilla Q-avdelning, en färg-glad-fredag. Härom veckan hade jag en fejk tatoo-sleeve och hawaii-skjorta. Livade upp verkstan, minst sagt. Tänkte vara lite mer anonym denna vecka.

Bilagor

• E2E7B041-91CD-4B69-B4FA-C89410E1BAD7.jpeg
    E2E7B041-91CD-4B69-B4FA-C89410E1BAD7.jpeg
    135.2 KB · Visningar: 0
Senast ändrad:
Då får jag äntligen posta i denna eminenta tråd. Har länge kännt att jag återigen måste äga denna klassiker! En fråga bara, är det någon som vet om man kan byta låset till det nya som har mikrojusteringen?
CA99B57B-9D4B-4174-B681-0463B24EB5D6.jpeg
Du har väl 2 lägen i det låset du har? Annars går det komplettera med låset som är till SM300

Vad för Ref har den Omega Speedmaster Professional Moonwatch med Glasbaksida så man kan se urverket? Och vad är skillnaden mot den som inte har det, utan en solid case back?
/Tobias

Vad för Ref har den Omega Speedmaster Professional Moonwatch med Glasbaksida så man kan se urverket? Och vad är skillnaden mot den som inte har det, utan en solid case back?
/Tobias
Den med safirglas fram och bak har ref-nummer som slutar på .006, vanliga hesalite har ref .005. .006:an har ett dekorerat verk och är rimligtvis lite känsligare för magnetism (?). :)

Kan tipsa om att försöka kolla på både 005 och 006 innan du bestämmer dig. Jag var inställd på 006, men efter att jag fick se dom live valde jag hesalit. Högst personligt, men jag tycker den är snyggare.
Går till en AD innan jag slår till och väljer vilken jag vill ha. Men först gäller det att få ihop tillräckligt med deg...

Nån som haft en speedmaster professional och speedmaster FOIS? Kan man få en liten upplevelse summering av dem båda? känner att jag behöver en kronograf i klocklådan :)

Tillbaka
Topp