Fick själv samma njutning i lördags...ett rejält jobb att packa upp den lådan, men vilken njutning!Vissa uppackningar är roligare än andra
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fick själv samma njutning i lördags...ett rejält jobb att packa upp den lådan, men vilken njutning!Vissa uppackningar är roligare än andra
![]()
![]()
Det här från Di Modell är riktigt bra och det tveklöst skönaste strappet i min samling.Något är fel på mig men i nästa vecka landar min fjärde månklocka i ordningen. Tänkte ge det ett försök till.
Finns det någon här som kör svart Racingstrap till sin Speedy (med små hål)? Tar tacksamt emot lite inspiration och bilder innan man drar iväg en beställning från Bulang & Sons på 160€ + frakt![]()
Mycket snyggt, tack för du delar. En liten detalj som jag funderade på med min förra Speedy var att de föesya band får ett rätt stort glapp mellan band och boett. Jag får leta efter något som är lite tjockare och minskar gapet. Jag vill dock inte ha curved ends som Omegas OEM-racingläder.Det här från Di Modell är riktigt bra och det tveklöst skönaste strappet i min samling.
![]()
Jag har även fixat till ett Hirsch Ranger med håltången...
Sorry att sista bilden inte är så bra.
![]()
Omega original.Något är fel på mig men i nästa vecka landar min fjärde månklocka i ordningen. Tänkte ge det ett försök till.
Finns det någon här som kör svart Racingstrap till sin Speedy (med små hål)? Tar tacksamt emot lite inspiration och bilder innan man drar iväg en beställning från Bulang & Sons på 160€ + frakt![]()
Grymt! Ser mycket bättre än det andra Omega-original (se bild nedan).Omega original.
![]()
Mitt är väl 30-40 år äldre. Vintage rules, typ.Grymt! Ser mycket bättre än det andra Omega-original (se bild nedan).
![]()
Har någon tips på hemsida där man kan köpa moccaband?
Blir stolt över dig!Då har kirurgingreppen påbörjats i jakten på det perfekta natot. Dokumentationen från ingreppet följer nedan.
![]()
![]()
FLÄRP!!!
![]()
Kronan tricket för att få en snygg rundning vid klippning
![]()
![]()
![]()
Då var flärpen veck. Dags för statuskoll.
![]()
![]()
Elda kanterna på det nykapade natot
![]()
![]()
Dags för mer attack och förstörelse
![]()
Satt som berget.......
![]()
Skam den som ger sig!
![]()
![]()
Resultat
![]()
![]()
![]()
Jaha! Återkommer med recensions senare. Första intrycket är gott även då det känns rätt skumt att strapa på sig det då bandet är så pass kort nu. Finns inget att hålla i....![]()
Poly watch eller displex + mjuk tygtrasaBästa sätt att polera hesalite?
Är det en quickfix funkar även tandkräm vid kris.Bästa sätt att polera hesalite?
Starkt jobbat. Hoppas denna får stanna ”för evigt”Fem speedmasters och tusen inlägg senare, fortfarande favoriten.
Vad passar inte bättre än att posta en bild på skönheten i speedmaster tråden då
Ha en skön söndag gott folk!
(Och med det blev jag Gullan)
![]()
Vacker så att en tår visar sig
Vacker så att en tår visar sig![]()
I wish...Tackar
Den är skön faktiskt, du får skaffa en.
Har läst om flera som har haft denna klocka som sen säljer den för att sedan köpa den igen. Vad är det som gör att man tröttnar på den men sen vill ha den igen? Har funderat på detta och tycker det är en intressant frågaFem speedmasters och tusen inlägg senare, fortfarande favoriten.
Vad passar inte bättre än att posta en bild på skönheten i speedmaster tråden då
Ha en skön söndag gott folk!
(Och med det blev jag Gullan)
![]()
För mig var det storleken. En del har problem med att få en 100%-ig passform med länken (pga avsaknad av bra mikrojustering).Har läst om flera som har haft denna klocka som sen säljer den för att sedan köpa den igen. Vad är det som gör att man tröttnar på den men sen vill ha den igen? Har funderat på detta och tycker det är en intressant fråga![]()
Jag fick aldrig min 005a att sitta bra så jag sålde den.Har läst om flera som har haft denna klocka som sen säljer den för att sedan köpa den igen. Vad är det som gör att man tröttnar på den men sen vill ha den igen? Har funderat på detta och tycker det är en intressant fråga![]()
Bra fråga, har själv funderat på varför. Det var min första lite finare klocka så den har alltid haft en speciell plats. Byte bort den utan att egentligen tänka efter, nyfiken på nytt. Sen har det rullat på, ibland har jag tröttnat på den men har under åren kommit underfund med att det bara är tillfälligt. Tröttnar jag nu så åker den ner i lådan några veckor och när jag plockar upp den igen inser jag hur jäkla bra den är.Har läst om flera som har haft denna klocka som sen säljer den för att sedan köpa den igen. Vad är det som gör att man tröttnar på den men sen vill ha den igen? Har funderat på detta och tycker det är en intressant fråga![]()
Har ett rallystrap från GLC som jag är ruskigt nöjd medNågot är fel på mig men i nästa vecka landar min fjärde månklocka i ordningen. Tänkte ge det ett försök till.