Jag har så svårt att bestämma mig mellan en 005 och en 006...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har så svårt att bestämma mig mellan en 005 och en 006...
Nu blev det väl galet, du menar väl ändå att 006 inte får repor?Nackdelen med 005 är att glaset inte blir repigt, du får ingen karaktär.
Riktigt, riktigt snygg!
Tycker du ska försöka se båda live. Själv tycker jag 005 helt enkelt ser mycket bättre ut. Visst du kanske får smårepor på glaset men det går ju lätt att polare bort om man nu vill det.Jag är ju inte mycket för repad plexi och stora jack i mina klockor, så patina är inte riktigt mitt ledord![]()
Ure right, menade 006 klarar sig utan repor vilket inte blir kul.Nu blev det väl galet, du menar väl ändå att 006 inte får repor?
Tack så mycketRiktigt, riktigt snygg!
Ja det är ju helt enkelt vad man vill åt "originalet 005" eller en lite mer "modernare 006" med safir glasJag har så svårt att bestämma mig mellan en 005 och en 006...
Snygg rem - märke?Glad ST![]()
![]()
Jag röstar för 005! Plexi (coolt med lite repor efter ett tag) och dessutom solid baksida. Så resonerade jag iaf och jag är mycket mycket nöjdJag har så svårt att bestämma mig mellan en 005 och en 006...
Något billigt jag hade liggandes hemmaSnygg rem - märke?
/J
Och där är ju pudelns kärna. Jag gillar ju inte repor eller plast. Är ingen riktig vintageälskare heller vilket ju så klart färgar mitt val.Ja det är ju helt enkelt vad man vill åt "originalet 005" eller en lite mer "modernare 006" med safir glasTycket själv man förlorat något med safirglas, speciellt med den så kallade mjölkringen som blir runt glaset. Men det får var och en avgöra bäst själv, alla speedmaster är vackra i mina ögon
Bild på en 006 där man ser mjölk ringen. Bild snodda från www
![]()
Min 005, lite halvdålig skärpaMen det blir ju också mysiga reflexer/speglingar i safirglas.
![]()
Då är det kanske en 006 i ditt fall. Låter som du är övertygad iafOch där är ju pudelns kärna. Jag gillar ju inte repor eller plast. Är ingen riktig vintageälskare heller vilket ju så klart färgar mitt val.
Alla Speedys är snygga och frågan för mig är alltså vilken jag tycker är snyggast i längden... vilket är svårt att bedöma, haha.
Den mjölkvita ringen är faktiskt det enda hindret för mig men frågan är hur mycket det syns när klockan väl sitter på armen och man inte står inne hos urmakaren under svinstark lampa?
Jag gick igenom samma process innan jag köpte min 005. Mina tankegångar gick och går så här:Och där är ju pudelns kärna. Jag gillar ju inte repor eller plast. Är ingen riktig vintageälskare heller vilket ju så klart färgar mitt val.
Alla Speedys är snygga och frågan för mig är alltså vilken jag tycker är snyggast i längden... vilket är svårt att bedöma, haha.
Den mjölkvita ringen är faktiskt det enda hindret för mig men frågan är hur mycket det syns när klockan väl sitter på armen och man inte står inne hos urmakaren under svinstark lampa?
Jag är ju inte mycket för repad plexi och stora jack i mina klockor, så patina är inte riktigt mitt ledord![]()
Så mer eller mindre en FOIS med annan tavla för 20k extra för att fira en tidskrifts tioårsjubileum? Nej tack.Hmm, tror jag skippar den här
![]()
https://shop.hodinkee.com/products/...e821&mc_eid=22691fe13c&variant=12261790875723
Såldes slut på fem eller sex minuter, försökte lägga den i min varukorg för några min sedan. Fanns en kvar då, nu ingen kvar.Så mer eller mindre en FOIS med annan tavla för 20k extra för att fira en tidskrifts tioårsjubileum? Nej tack.
Säker på att den säljer slut dock.
Sjukaste jag har hört...Såldes slut på fem eller sex minuter, försökte lägga den i min varukorg för några min sedan. Fanns en kvar då, nu ingen kvar.
Tycker ändå klockan var rätt cool. Samtidigt måste man förstå att Hodinkee har klockvärldens största och mest omtyckta blogg (med andra ord) en väldigt stor fanbase, så särskilt förvånadsvärt är det inte att den sålde så fort.Sjukaste jag har hört...
Låter väldigt rimligt!Kan också tänka mig att en hel del gråhandlare plockade hem en stor del för att sälja med fet profit? Dock bara spekulationer
Helt galet, tog ca 20 min med andra ord. Hur lång tid tog det på respektive ST?Såldes slut på fem eller sex minuter, försökte lägga den i min varukorg för några min sedan. Fanns en kvar då, nu ingen kvar.
Helt galet, tog ca 20 min med andra ord. Hur lång tid tog det för respektive ST?