• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Har kommit fram till att jag behöver en Omega speedmaster med lite patina. Vilken/vilka referenser är de mest intressanta? Budget upp till 50 000.

För upp till 50k så bör man få en fin 145.022-69/71/74/76/78 med eller utan länk :) Se här för prisindikation:
http://speedmaster101.com/price-chart-2/
I den prisklassen så tycker jag att nämnda referenser är de mest intressanta, samma site där price-chart finns har följande beskrivning av 145.022-XX:
http://speedmaster101.com/145-022/

Samordnar lite här

E318034B-5CFF-4127-8718-F3BDFDBD4371.jpeg

C45439E4-3C42-45B6-9B36-64417B308B22.jpeg

Mint
3172F848-2293-4BED-BFE5-C93FD89B1CD2.jpeg

Farewell.JPG

Efter en blixtrande förälskelse blev det alltså inte du och jag ändå, men vi försökte dock länge och väl. Gräset var tydligen grönare på andra sidan... Var inte ledsen, du kommer hitta någon som älskar dej till slut. Du lämnar bokstavligen ett STORT tomrum efter dej som kan fyllas med fyra mera normala klockboxar... :D

Tack för väldigt bra kommentarer.
Någon som har en med step dial som vill bjussa på några bilder?
Jag har tyvärr ingen 145.022-69 eller 145.022-71 men det finns några här i tråden. Ping @PJW du kan väl lägga upp några bilder på din fina 145.022-69 (som dessutom har en 220-bezel om jag inte minns fel?) så får @Taxen se hur en 145.022 med step-dial ser ut?

Lämnade in min sex månader gamla speedy på Nymans nyss. För en vecka sen började den gå drygt 30 spd för fort. Avmagnetisering funkade inte, timegrapher visade att något inte stod rätt till. Förhoppningsvis garantiärende, annars vettefan vad det kan vara.

Wish me luck!

Fy vad tråkigt, hoppas på tydliga svar på vad det kan vara till att börja med och sedan att det inte blir något strul med garantin såklart..

• Like
Reactions: NRE
Lämnade in min sex månader gamla speedy på Nymans nyss. För en vecka sen började den gå drygt 30 spd för fort. Avmagnetisering funkade inte, timegrapher visade att något inte stod rätt till. Förhoppningsvis garantiärende, annars vettefan vad det kan vara.

Wish me luck!
Tråkigt att vara utan klockan ett tag.. lär ju vara ett garantiärende. Hoppas det går fort och lycka till!

• Like
Reactions: NRE
Jag kör länken i ultraljudstvätt och putsar själva klockan för hand.
Kommer inte vatten i närheten av själva klockan.
Litar inte på att den skulle hålla tätt...

To blöta ned en speedy eller ej, en riktigt vattendelar det där! Har själv inte tagit något beslut, klockan är bara 1 år gammal.. Så min fråga kanske snarare är, ni som tvättar, hur ofta tvättar ni?

To blöta ned en speedy eller ej, en riktigt vattendelar det där! Har själv inte tagit något beslut, klockan är bara 1 år gammal.. Så min fråga kanske snarare är, ni som tvättar, hur ofta tvättar ni?
Detta var första gången jag sköljde av den (har haft den i några veckor). Blir kanske att rengöra den med en fuktig trasa framöver istället, får se hur äventyrlig jag känner mig :cigar: Om Planet Ocean (var det väl?) tar in vatten efter bad kanske man ska passa sig för att skölja speedyn under kranen :)

Tillbaka
Topp