• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Köpte en Speed moonwatch prof för några veckor sedan på Erikson. Den manuella 1861 på länk 42mm. När jag ska ställa klockan så drar jag ut kronan. Sekundvisaren, den lilla, stannar inte. Ska tydligen vara så har jag fått höra. Hur 17 ställer jag då in klockan exakt? Eller är jag dum?
20180827_160941.jpg
Det är synd att verket saknar ”hacking” (stoppande sekundvisare). Faktiskt en faktor som fått mig att titta bort från Speedyn. Det går ju som folk skrivit här genom att skruva kronan lite bakåt, dock svårt att sätta med exakt tid ändå.

Har kommit fram till att jag behöver en Omega speedmaster med lite patina. Vilken/vilka referenser är de mest intressanta? Budget upp till 50 000.

Senast ändrad:
Jo absolut! Men tycker omega-natot man fick med är grymt, så behöver inga fler Nato just nu. Däremot sugen på att testa nått brunt läder eller mocka... vet inte riktigt vilka sidor/märken som är bra och prisvärda dock.
Hör med läderslöjdarna här på forumet. Min erfarenhet är att dom gör riktigt bra grejor och då kan du få precis det du vill ha. Men ett nato!? Man behöver minst 10 olika till speedyn :D

En vecka med min speedy idag och den är helt enkelt fantastisk. Är väldigt sugen på att testa band nu, så kom gärna med förslag på era favoritsidor eller märken så kan jag leta lite! Tänker skinn och mocka typ, ej Nato.

Bjuder på en bild också ;)
4319A03B-1D46-4EB0-B2BF-11B7534493F2.jpeg
Jag har ett i skinn och ett i mocka (båda i brunt) som jag har köpt via www.watchgecko.com. Är helnöjd än så länge, även om det främst är mockat jag använder av dessa två... fantastiskt snyggt med mocka till speedyn!

Tillbaka
Topp