https://klocksnack.se/threads/omega-speedmaster-broad-arrow-18k-rosé.98613/
@poormans
Wow. Allltså, wow. Sa jag wow? Sjukt läcker.
@poormans
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Instämmer! Wow!!https://klocksnack.se/threads/omega-speedmaster-broad-arrow-18k-rosé.98613/
@poormans
Haha, det ska inte vara någon fara. Skulle vara konstigt om den helt plötsligt blivit otätHar fortfarande inte vågat spola den (din gamla) under vatten![]()
![]()
Hur rengör ni era speedys?
![]()
![]()
Haha, jaså det är så man får den riktigt ren?JAEGERBOMB usually does it![]()
![]()
Fått rätt låda nu? Oavsett riktigt fet
Ja, en kul grej med info son bara syns i UV-ljusFått rätt låda nu? Oavsett riktigt fet
Den var riktigt häftig
Vet inte riktigt. Tycker det är märkligt att man inte kan hitta det på deras hemsida eller i manualen dock...Vet någon vad Omega anger för tolererad tidsavvikelser på 005? Googlat lite men inte hittat något från Omega.
På omegas hemsida skriver de såhärVet någon vad Omega anger för tolererad tidsavvikelser på 005? Googlat lite men inte hittat något från Omega.
Under svagt rinnande vatten och med väldigt lite diskmedel, extremt lite! Tvättar och sköljer den i en vinkel så att vattnet ej träffar kronan och tryckkronorna. Är aktsam så att jag heller ej kommer åt dem. Sen torka med en ren kökshandduk för att sluta med en putsduk. Rengör den bara vid behov så kanske 1 gång varannan vecka.Hur rengör ni era speedys?
![]()
![]()
Det är den! Saknar dock balkong i min lägenhet... Får kika ut ur takfönsret.Dumpar lite bilder från balkongen, den är ju så fin i solljus
![]()
![]()
Tack detsamma! Måste vara den minsta bilden som någonsin publicerats här på KSTrevlig lördag KS!
![]()
Du var då snabb!Tack detsamma! Måste vara den minsta bilden som någonsin publicerats här på KS![]()
Hehe, favorittråden att hänga i om dagarna!Du var då snabb!Mobilen krånglade men nu är bilden något större!
Jag har fått -1/+11 i uppgift vid köp av min speedy ny från AD så det stämmer nog.På omegas hemsida skriver de såhär
"The majority of watches that do not have a chronometer certificate have average precision tolerances of between -1/+11 seconds per day."
https://www.omegawatches.com/customer-service/faq#faq-38
Så på det uttalandet borde speedmaster falla under då den inte är COSC
Jag håller med om att den här tråden är ett bra tidsfördriv!Hehe, favorittråden att hänga i om dagarna!Bra, ser riktig najs ut! Bra val av Nato!
Tack själv @par det var trevligt att träffa dig och snacka lite klocka
Den mysigaste tråden på KS, riktigt bra stämning! Samma här, har kört min Expy och DJ nu och inte använt Speedyn på nästan en månad. Som jag saknat den!Jag håller med om att den här tråden är ett bra tidsfördriv!
Tack! Slängde precis på detta Nato och inser att jag tog bilden innan jag ställde datum och tid.. Klockan har varit utanför rotation de senaste veckorna men nu får den vara med och leka ett tag!
Nog av den enkla anledningen att originalet 005:an är så mycket bättre. Tycker inte alls den sitter som en 42 mm, mer som en 40 mm. Annars kör FOIS. Klart ekonomin är alltid en avgörande faktor men har man finanserna så kör på originaletDåligt med reduced modeller här inne, har blivit extremt sugen på än men är väldigt intresserad av att se bilder på hur den sitter på handleden, tycker det låter som en väldigt behaglig storlek.