• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Önskar er alla en snabb och trevlig tisdag! :cool:
F37E8CBB-5E53-4AD4-919B-5B5E3BF6C721.jpeg

Hej,
Ny här på forumet. Köpte min första "riktiga" klocka i 30års present, en Speedmaster .006 på länk. Och nu är jag ute efter ett svart läderband med typ "Butterfly" spänne. Säger man så?
Har ni någon idé?
Varmt välkommen till forumet, och till den bästa tråden! :) Upp med en bild på din speedy nu, det är ju #SpeedyTuesday! ;)

Hej,
Ny här på forumet. Köpte min första "riktiga" klocka i 30års present, en Speedmaster .006 på länk. Och nu är jag ute efter ett svart läderband med typ "Butterfly" spänne. Säger man så?
Har ni någon idé?
@N.L
Kika här! https://www.swisswatchspares.com/ har inte beställt där själv men skall vara ok vad jag förstått? Sen vet jag inte hur priset står sig mot svensk ad..
Och välkommen!

Hoppas du inte tar illa upp och tycker att jag är en besserwisser men en 105.012-65 tillverkades mellan 1966 och 1967 :) Jag har också en 105.012-65 (har haft en till men den sålde jag i våras) som på bifogad bild sitter på en JB Champion "NASA" mesh (den NASA ersatte originallänken med då den ansågs vara för kraftig och riskerade att skada bäraren om den fastnade). Har även en 1506/16 till den som är korrekt för referensen, vad har du för länk?

Edit: Oops, det kan ju givetvis vara så att du har en 105.012-64 och den tillverkades 1965-1966 :)

IMG_0315.jpg

Hoppas du inte tar illa upp och tycker att jag är en besserwisser men en 105.012-65 tillverkades mellan 1966 och 1967 :) Jag har också en 105.012-65 (har haft en till men den sålde jag i våras) som på bifogad bild sitter på en JB Champion "NASA" mesh (den NASA ersatte originallänken med då den ansågs vara för kraftig och riskerade att skada bäraren om den fastnade). Har även en 1506/16 till den som är korrekt för referensen, vad har du för länk?
IMG_0315.jpg
Inte alls klockan är från mars 1966. Det blev fel när jag skrev. Du skrev ju 105.012 och jag skulle bara fyllt i -65. :)

Tillbaka
Topp