• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

The Best Side Of The Moon. :angel:

44893135_2066668186726659_3594788163549064492_n.jpg
Jäkligt snyggt alltså! Har aldrig burit mesh så vet inte riktigt hur det är. Du får gärna ge en review när du haft det ett tag på Speedyn. Om det är bekvämt etc

Tja, har man riktigt biffiga handleder så lär det väl hamna på annat sätt :) Länken har inte två delar som man kopplar samman med "spännet" utan det används för att reglera längden så för mig hamnar det så här, bifogar ytterligare en bild på länken:
IMG_1450.jpg
Ok fattar...
Skaplocka upp ett nytt läder från Molequin i em på väg hem men nu blev man ju sugen på detta också...

Måste ju på skjuta tillbaka på alla mesch som kommer i bredd! Riktigt trevlig om jag får säga själv. Originalet är mycket bekvämt. Detta är direkt ur asken ännu mjukare... Klockan bytte skepnad direkt. Hörde jag strap monster?
BC79FCCB-5E90-4B37-A6D6-00BE0E2E3172.jpeg
00EF5BD0-1B3C-4210-BA74-22F1A190634A.jpeg
5A9C9FF0-1E1A-4D74-A195-2FD875038916.jpeg

Senast ändrad:
Jäkligt fint band, anser du att det är prisvärt? Tycker de är lite dyra :(
Ja det är nog det bästa jag köpt. Mest prisvärda är nog ett Di-model till en bb36 i hajskinn jag köpte (obs, certifierade att inget djurplågeri sker) men detta är bättre (och dyrare). Omega original ännu dyrare och mjukstabilare. Tror jag betalade 1200 för att få hem det så det är väl ekonomin som avgör om det är prisvärt eller ej. Att man får vad man betalar för kan jag konstatera dock. Karaktären på klockan gick direkt från från BMC Cooper (ej S) till Lotus Cortina (initierade förstår :))

Härligt! :)
Känns allting bra nu? Är alla fadäser glömda och förlåtna?
Klockan går bra hittills och allt set ut som det ska. Föredömligt hanterat av Nymans hela vägen. Sen jag kom i kontakt med ansvarig på SGN har det funkat bra där också. Men sjukt att det tagit sån tid.

Så ja, glömt och förlåtet. Bitterhet efter att saker löst sig känns onödigt.

Grattis eller vad säger man haha :)
Bra jävla skönt lär det vara iaf, lagom till helgen och allt! King.
Tack! Kommer sannolikt vara OWG ett antal veckor framåt.

Klockan går bra hittills och allt set ut som det ska. Föredömligt hanterat av Nymans hela vägen. Sen jag kom i kontakt med ansvarig på SGN har det funkat bra där också. Men sjukt att det tagit sån tid.

Så ja, glömt och förlåtet. Bitterhet efter att saker löst sig känns onödigt.

Tack! Kommer sannolikt vara OWG ett antal veckor framåt.
Vad härligt att höra. Och inspirerande på sättet du ser på saken. Cudos!

Vad tycker ni om detta resultat? Har förstått att det ligger inom standardavvikelsen för aktuell kaliber 1861. Men tycker ni att jag bör vara nöjd med resultatet eller lämna in för ruckning, eller kolla upp ifall klockan är magnetiserad? Klockan är köpt ny för fem månader sedan.

Screenshot_20181130-200714.jpg

Senast ändrad:
It is running a little fast, possibly due to a some magnetization on the hairspring, assembly. Get your hands on a demagnetizer , its cheap and easy to use, and means no opening of the watch for the moment, try Kjell and co and good luck,

Alla kunniga, @Hasse Varg tillexempel
Jag vill köpa Omegas original-alligator och clasp som kommer med ref 311.33.42.30.01.001
Jag testade idag, och paketet med lås listar nära 8000kr, jag kunde få det för 6000 men det känns fortfarande galet mycket, speciellt när jag redan har ett band från Hirsch. Hur som, om jag vill ha original-bandet + claspen, fast begagnat eller billigare än hos AD - vad ska jag söka/leta efter/skriva köpesannons om?

Bifogar ett par hemska bilder så ni vet vad jag pratar om

IMG_3905.JPG
IMG_3906.JPG
IMG_3909.JPG
IMG_3918.JPG

Alla kunniga, @Hasse Varg tillexempel
Jag vill köpa Omegas original-alligator och clasp som kommer med ref 311.33.42.30.01.001
Jag testade idag, och paketet med lås listar nära 8000kr, jag kunde få det för 6000 men det känns fortfarande galet mycket, speciellt när jag redan har ett band från Hirsch. Hur som, om jag vill ha original-bandet + claspen, fast begagnat eller billigare än hos AD - vad ska jag söka/leta efter/skriva köpesannons om?

Bifogar ett par hemska bilder så ni vet vad jag pratar om

IMG_3905.JPG
IMG_3906.JPG
IMG_3909.JPG
IMG_3918.JPG
Är det viktigt att det står Omega på bandet? Annars är det ju en idé att köpa det direkt från Hirsch.

Tillbaka
Topp