• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Då var man med i klubben! :)
20181124_144838.jpg
20181125_213535.jpg

Det är inte helt lätt att dra upp klockan...formen på boett samt tachyskalan som ligger lite över kronan och dessutom puschers som är i vägen....hur tänkte de...

Det är inte helt lätt att dra upp klockan...formen på boett samt tachyskalan som ligger lite över kronan och dessutom puschers som är i vägen....hur tänkte de...
Testa bara lägga pekfingret under kronan och "rulla" den längst med fingret. Det som fungerade bäst för mig. Håller med om att använda tumme och pekfinger som vanligt är minst sagt bökigt.

Jag gillar länken i sig. Om bara Omega kunde erbjuda en halvlänk till den senaste skruvade varianten så jag kunde anpassa den bättre till min handled.
Det kan jag hålla med om, min sitter aningen för tight, men slänger jag på en till länkbit blir den på tok för stor.. så en halvlänk hade varit grymt! Men precis som du gillar jag själva länken :)

Det kan jag hålla med om, min sitter aningen för tight, men slänger jag på en till länkbit blir den på tok för stor.. så en halvlänk hade varit grymt! Men precis som du gillar jag själva länken :)
Det hela har avhandlats förr i tråden men tar det igen... Det finns två lösningar. Den ena är att byta till en clasp med mikrojustering i spännet (claspen på bilden skall vara från en nutida MKII som passar att skruva dit), det funkar bra men det ser inte bra ut! Den är för stor. Den andra är att skaffa en 1171-länk (nedersta bilden). Det ser bra ut men den länken är rasslig och känns väl lätt, saknar den solida känslan från originallänken. Men som ni ser har den rejält med justeringsmöjligheter i claspen. (skamlöst snodda bilder från internet här).
3da2865c255277fea5fa92d0894f9a99.jpg
3b92d4e252ddd5e6e585f7c76b46cdc6.jpg
omega-1960-70-s-speedmaster-moonwatch-seamaster-300-watch-links-strap-bracelet-1171-1125-20mm.jpg

Det hela har avhandlats förr i tråden men tar det igen... Det finns två lösningar. Den ena är att byta till en clasp med mikrojustering i spännet (claspen på bilden skall vara från en nutida MKII som passar att skruva dit), det funkar bra men det ser inte bra ut! Den är för stor. Den andra är att skaffa en 1171-länk (nedersta bilden). Det ser bra ut men den länken är rasslig och känns väl lätt, saknar den solida känslan från originallänken. Men som ni ser har den rejält med justeringsmöjligheter i claspen. (skamlöst snodda bilder från internet här).
omega-1960-70-s-speedmaster-moonwatch-seamaster-300-watch-links-strap-bracelet-1171-1125-20mm.jpg
Rassligheten av 1171 går att se förbi när man ser hur snygg den verkligen är :cigar:

img_6552-jpg.893702

Köpte detta till min
2D652E3B-8733-4572-BAF1-85F4CE13E06B.jpeg

117STZ001154 har 6stegs justering men själva claspen blev för stor tyckte jag så jag köpte 117STZ004666 istället, 2stegs justering å ca 1cm kortare clasp. Funkar klockrent! :)

Se ovan för alternativ istället för halvlänk :)

Jag gillar länken i sig. Om bara Omega kunde erbjuda en halvlänk till den senaste skruvade varianten så jag kunde anpassa den bättre till min handled.

Se ovan för alternativ istället för halvlänk :)
Tack tack!

Tillbaka
Topp