Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Godt Nytt År til alle med Speedy - og alle andre også.
![]()
Ha, ha. You got me there for a second.Gott nytt år!!
PS! Du har en liten ding på nedre högra luggen.. kanske går att polera bort...DS..
Ja då det är helt okej för det verket. Tror min 005 drog sig mellan 8-12sek om dagen.Jag har en fråga gällande tidsavvikelsen på Speedy om någon kan hjälpa mig? Är det ok med ca. + 5 sek/dygn? Den är uttagen i somras och i nyskick. Jag är van vid min Submariner som inte drar sig alls, därav min fråga.
Tack för svaret @Dennta! Jag är som sagt inte van vid den avvikelsen så blev lite fundersam. Det kan vara någon sekund till + men då vet jag att det är inom ramarna.Ja då det är helt okej för det verket. Tror min 005 drog sig mellan 8-12sek om dagen.
Tack för svaret @Dennta! Jag är som sagt inte van vid den avvikelsen så blev lite fundersam. Det kan vara någon sekund till + men då vet jag att det är inom ramarna.
+11 är ju ganska mycket!Tror spec för 1861 är -1/+11s.
+11 är ju ganska mycket!
För mig gör det inget men bara reflekterade över att det var ganska mycket. Vilka modeller är det isf? Jag har lite dålig koll på Omega!Tror du får gå upp till deras automatiska speedymodeller om du vill få bättre tidhålllning.
Det där hade jag stört mig på med! Det kan ju inte vara ok?Hej
Har en 005 som köptes ny för drygt ett år sedan och har således garanti kvar.
Nedersta kronografen har dragit sig och visaren stannar inte vid 12, utan något till höger. Jag lämnade in denna för korrigering hos AD, som nämnde att det förmodligen var kuggarna som hoppat. När jag väl fick klockan tillbaka så var den bättre (närmare 12) men fortfarande inte rakt upp mot 12. AD nämner att det är inom omegas felmarginal och att de anser att den är ok. Är detta verkligen korrekt?? Jag bad de skicka in klockan igen då jag anser att detta bör fixas så att visaren pekar rakt upp mot 12. (jag stör mig enormt på visare som inte pekar korrekt)
Vad gör jag ifall klockan kommer tillbaks igen och inte pekar korrekt? Bör inte garantin innebära att klockan åtgärdas till korrekt skick pch funktionalitet?
Hej
Har en 005 som köptes ny för drygt ett år sedan och har således garanti kvar.
Nedersta kronografen har dragit sig och visaren stannar inte vid 12, utan något till höger. Jag lämnade in denna för korrigering hos AD, som nämnde att det förmodligen var kuggarna som hoppat. När jag väl fick klockan tillbaka så var den bättre (närmare 12) men fortfarande inte rakt upp mot 12. AD nämner att det är inom omegas felmarginal och att de anser att den är ok. Är detta verkligen korrekt?? Jag bad de skicka in klockan igen då jag anser att detta bör fixas så att visaren pekar rakt upp mot 12. (jag stör mig enormt på visare som inte pekar korrekt)
Vad gör jag ifall klockan kommer tillbaks igen och inte pekar korrekt? Bör inte garantin innebära att klockan åtgärdas till korrekt skick pch funktionalitet?
För mig gör det inget men bara reflekterade över att det var ganska mycket. Vilka modeller är det isf? Jag har lite dålig koll på Omega!
Ok, tack!har inte super koll på dem heller men gissar att det är alla deras automatiska modeller under speedmaster segmentet.
sen har du väl seamastern, PO, AT som också går bättre än -1+11s.
Välkommen!Hej på er, känns som en lämplig dag att göra entré i trådenEller iaf ge sig till känna efter att ha haft klockan och följt tråden i knappt ett år
![]()
Välkommen! Vilken fin start på det nya året.Hej på er, känns som en lämplig dag att göra entré i trådenEller iaf ge sig till känna efter att ha haft klockan och följt tråden i knappt ett år
![]()
De va inte dåligt att klara av att smyga runt i tråden med en speedy på armen så länge utan ett ljudHej på er, känns som en lämplig dag att göra entré i trådenEller iaf ge sig till känna efter att ha haft klockan och följt tråden i knappt ett år
![]()
Varmt välkommen till mysigaste tråden!Hej på er, känns som en lämplig dag att göra entré i trådenEller iaf ge sig till känna efter att ha haft klockan och följt tråden i knappt ett år
![]()