• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

E6256266-8C81-470B-B711-859AD0C7B497.jpeg

Gott nytt Speedmaster-år. Här är de 4 banden jag använt mest under 2018. 3 olika läderband och så orginallänken som jag kört sista tiden.

Jag har en fråga gällande tidsavvikelsen på Speedy om någon kan hjälpa mig? Är det ok med ca. + 5 sek/dygn? Den är uttagen i somras och i nyskick. Jag är van vid min Submariner som inte drar sig alls, därav min fråga.

Jag har en fråga gällande tidsavvikelsen på Speedy om någon kan hjälpa mig? Är det ok med ca. + 5 sek/dygn? Den är uttagen i somras och i nyskick. Jag är van vid min Submariner som inte drar sig alls, därav min fråga.
Ja då det är helt okej för det verket. Tror min 005 drog sig mellan 8-12sek om dagen.

Hej
Har en 005 som köptes ny för drygt ett år sedan och har således garanti kvar.
Nedersta kronografen har dragit sig och visaren stannar inte vid 12, utan något till höger. Jag lämnade in denna för korrigering hos AD, som nämnde att det förmodligen var kuggarna som hoppat. När jag väl fick klockan tillbaka så var den bättre (närmare 12) men fortfarande inte rakt upp mot 12. AD nämner att det är inom omegas felmarginal och att de anser att den är ok. Är detta verkligen korrekt?? Jag bad de skicka in klockan igen då jag anser att detta bör fixas så att visaren pekar rakt upp mot 12. (jag stör mig enormt på visare som inte pekar korrekt)
Vad gör jag ifall klockan kommer tillbaks igen och inte pekar korrekt? Bör inte garantin innebära att klockan åtgärdas till korrekt skick pch funktionalitet?

Hej
Nedersta kronografen har dragit sig och visaren stannar inte vid 12, utan något till höger. Jag lämnade in denna för korrigering hos AD, som nämnde att det förmodligen var kuggarna som hoppat. När jag väl fick klockan tillbaka så var den bättre (närmare 12) men fortfarande inte rakt upp mot 12. AD nämner att det är inom omegas felmarginal och att de anser att den är ok. Är detta verkligen korrekt?? Jag bad de skicka in klockan igen då jag anser att detta bör fixas så att visaren pekar rakt upp mot 12. (jag stör mig enormt på visare som inte pekar korrekt)
Vad gör jag ifall klockan kommer tillbaks igen och inte pekar korrekt? Bör inte garantin innebära att klockan åtgärdas till korrekt skick pch funktionalitet?
Det där hade jag stört mig på med! Det kan ju inte vara ok?

Hej

Prova att köra kronografen minimum 6h och återställ sedan. Jag läste att det avhjälpt problemet på andra omegaforum.

För mig gör det inget men bara reflekterade över att det var ganska mycket. Vilka modeller är det isf? Jag har lite dålig koll på Omega!

har inte super koll på dem heller men gissar att det är alla deras automatiska modeller under speedmaster segmentet.

sen har du väl seamastern, PO, AT som också går bättre än -1+11s.

Tillbaka
Topp