• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Hej på er, känns som en lämplig dag att göra entré i tråden:) Eller iaf ge sig till känna efter att ha haft klockan och följt tråden i knappt ett år;)
8615870D-9B93-4DFC-B0DE-2A3E3F718CF7.jpeg
Vilken smygare.. ;) Välkommen! :)

Är det någon vänlig själ som har ett Omega travel case / servicefodral liggandes? Jag köper det gärna isf!

Hej
Har en 005 som köptes ny för drygt ett år sedan och har således garanti kvar.
Nedersta kronografen har dragit sig och visaren stannar inte vid 12, utan något till höger. Jag lämnade in denna för korrigering hos AD, som nämnde att det förmodligen var kuggarna som hoppat. När jag väl fick klockan tillbaka så var den bättre (närmare 12) men fortfarande inte rakt upp mot 12. AD nämner att det är inom omegas felmarginal och att de anser att den är ok. Är detta verkligen korrekt?? Jag bad de skicka in klockan igen då jag anser att detta bör fixas så att visaren pekar rakt upp mot 12. (jag stör mig enormt på visare som inte pekar korrekt)
Vad gör jag ifall klockan kommer tillbaks igen och inte pekar korrekt? Bör inte garantin innebära att klockan åtgärdas till korrekt skick pch funktionalitet?

Prova att köra kronografen minimum 6h och återställ sedan. Jag läste att det avhjälpt problemet på andra omegaforum.
När jag läste om problemet med nedersta kronografen där visaren ej pekade exakt på tolv utan något till höger, så kontrollerade jag min och visst f*n gjorde min likadant! Körde kronografen i ca 1,5 timme med samma resultat vid nollställning. Lät sen kronografen gå i ca 7,5 timme nu under eftermiddagen/kvällen och nollade den nyss. Till min förvåning så funkade @Drencrom s tips, nu nollar den korrekt! :) Pricken över i hade varit om även sekundvisaren hade nollat exakt också men det gjorde den inte, har alltid stått lite åt höger till och vad jag har läst mig till så är det inget direkt ovanligt problem.

När jag läste om problemet med nedersta kronografen där visaren ej pekade exakt på tolv utan något till höger, så kontrollerade jag min och visst f*n gjorde min likadant! Körde kronografen i ca 1,5 timme med samma resultat vid nollställning. Lät sen kronografen gå i ca 7,5 timme nu under eftermiddagen/kvällen och nollade den nyss. Till min förvåning så funkade @Drencrom s tips, nu nollar den korrekt! :) Pricken över i hade varit om även sekundvisaren hade nollat exakt också men det gjorde den inte, har alltid stått lite åt höger till och vad jag har läst mig till så är det inget direkt ovanligt problem.
Snyggt! Vad bra att det funkade! Då blir det att testa det om det skulle vara så att den kommer tillbaks likadant igen :)
Däremot hade jag stört mig extremt mycket mer om det var sekundvisaren som inte nollställde korrekt. Ännu mer om AD hade hänvisar det till att det inte är ett "ovanligt problem" :)

Snyggt! Vad bra att det funkade! Då blir det att testa det om det skulle vara så att den kommer tillbaks likadant igen :)
Däremot hade jag stört mig extremt mycket mer om det var sekundvisaren som inte nollställde korrekt. Ännu mer om AD hade hänvisar det till att det inte är ett "ovanligt problem" :)
Ja det var skönt att det var åtgärdat så lätt, dock hade jag ju inte upptäckt "problemet" om jag inte hade läst om det här;).
Ja testa det direkt om problemet kvarstår när du har fått tillbaka klockan.
Sekundvisaren har jag stört på mig rejält, nu har jag haft klockan i ett år och vant mig. Googlar man på det så är det tyvärr inte ovanligt att den ej nollställer korrekt. Eftersom klockan skickades från butik då jag bor långt ifrån så kunde jag inte påpeka detta på plats, hade aldrig gått ut med en klocka i denna prisklass med detta fel från butik! Skickade bilder där man såg klart och tydligt felet men fick till svar att det var svårt att avgöra på bilder beroende på vinklar osv och att omega godkänner en viss avvikelse. Har fortfarande garanti kvar så när jag är nära en AD nästa gång så ska jag be de få titta på klockan iaf.

Tillbaka
Topp