• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Har gått i tankarna att någon gång i framtiden köpa en DNN bezel till min 145.022. Har gjort lite research och det verkar som att det är den "korrekta" bezeln för den referensen?

Är $750 ett rimligt pris som i annonsen nedanför?
https://omegaforums.net/threads/speedmaster-dnn-bezel-exceptional-excellent-condition.87451/
Priset är svårt att säga, tycker det är galet generellt. Men däremot är det korrekt bezel för den referensen så länge den inte är tillverkad innan slutet av 1970 ungefär. Vad har du för bezel på den nu?

/C

• Like
Reactions: gab
Priset är svårt att säga, tycker det är galet generellt. Men däremot är det korrekt bezel för den referensen så länge den inte är tillverkad innan slutet av 1970 ungefär. Vad har du för bezel på den nu?

/C

Jo priset känns ganska löjligt för den lilla delen... Just nu sitter det en ny 2004> bezel på den. Egentligen är det inget som stör mig överdrivet mycket men det skule vara roligt att hitta en korrekt någon gång.

Jo priset känns ganska löjligt för den lilla delen... Just nu sitter det en ny 2004> bezel på den. Egentligen är det inget som stör mig överdrivet mycket men det skule vara roligt att hitta en korrekt någon gång.
Helt klart, helst om man kan matcha skicket till övriga klockan, det gör ganska mycket för utseendet. Men svårt att motivera priset!

• Like
Äntligen 1171! Tack @MasterChief !!
05BBAE10-F8CF-4E9B-AD65-0E6A17335137.jpeg
C3E18400-D1E8-4A64-BE8B-6D641E71BC48.jpeg
8276F532-8907-43EB-ABB9-4639FE6AAA4E.jpeg
FC6A94D5-B69D-46F1-8524-F5F28660A2FC.jpeg

Upp i blomman bah! Kul att du blev nöjd. Den slår originallänken med hästlängder. :D

Jag håller med! Däremot har jag lite svårt att få till rätt storlek. Det hade varit bra med fler hål för mikrojustering.
Det håller jag med om. Det extra hål som finns tycker jag inte riktigt motsvarar en halv länk. Hade behövts ett tredje hål.
Instämmer återigen! Hade verkligen inte skadat med ett extra för den där perfekta justeringen.

Fast nästan bättre iom att du slipper safirglasen! Tavlan är exakt samma? Riktigt bra mod isf, jag skulle lätt behålla!
Jag får nog lämna till större experter att bedöma om det är exakt samma tavla, men jag har inte hittat någon annan referens som det skulle kunna vara. Det blir onekligen en väldigt speciell och grymt snygg klocka som jag inte sett någon annan av i landet, men det hjälper ju inte när den ligger i vapenskåpet 99,9% av tiden. Kanske borde låta någon annan ta över den som faktiskt ger den tiden den förtjänar :D

Jag får nog lämna till större experter att bedöma om det är exakt samma tavla, men jag har inte hittat någon annan referens som det skulle kunna vara. Det blir onekligen en väldigt speciell och grymt snygg klocka som jag inte sett någon annan av i landet, men det hjälper ju inte när den ligger i vapenskåpet 99,9% av tiden. Kanske borde låta någon annan ta över den som faktiskt ger den tiden den förtjänar :D
Hur mycket vill du ha? ;)

• Like
Tror också att det är den. Sannolikt inte helt lätt att få tag på lös numera och albinon är ju inte billig, så det har säkert inte varit bortkastat att ha den i vapenskåpet:)

Tror också att det är den. Sannolikt inte helt lätt att få tag på lös numera och albinon är ju inte billig, så det har säkert inte varit bortkastat att ha den i vapenskåpet:)
Nä, det kanske är så att det inte varit en dum klocka att äga värdemässigt men jag börjar få svårare och svårare att motivera klockor i kollektionen som inte används. Dagens i-landsproblem :D

Tillbaka
Topp