S
Staafen
Guest
Har du koll på hur mycket man får ge hos AD?Tack!
Ja, hade de inte ramlat in en beggad nu i dagarna så hade de blivit AD.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har du koll på hur mycket man får ge hos AD?Tack!
Ja, hade de inte ramlat in en beggad nu i dagarna så hade de blivit AD.
Priset är svårt att säga, tycker det är galet generellt. Men däremot är det korrekt bezel för den referensen så länge den inte är tillverkad innan slutet av 1970 ungefär. Vad har du för bezel på den nu?Har gått i tankarna att någon gång i framtiden köpa en DNN bezel till min 145.022. Har gjort lite research och det verkar som att det är den "korrekta" bezeln för den referensen?
Är $750 ett rimligt pris som i annonsen nedanför?
https://omegaforums.net/threads/speedmaster-dnn-bezel-exceptional-excellent-condition.87451/
Priset är svårt att säga, tycker det är galet generellt. Men däremot är det korrekt bezel för den referensen så länge den inte är tillverkad innan slutet av 1970 ungefär. Vad har du för bezel på den nu?
/C
Har du koll på hur mycket man får ge hos AD?
Helt klart, helst om man kan matcha skicket till övriga klockan, det gör ganska mycket för utseendet. Men svårt att motivera priset!Jo priset känns ganska löjligt för den lilla delen... Just nu sitter det en ny 2004> bezel på den. Egentligen är det inget som stör mig överdrivet mycket men det skule vara roligt att hitta en korrekt någon gång.
Helt klart, helst om man kan matcha skicket till övriga klockan, det gör ganska mycket för utseendet. Men svårt att motivera priset!
Man ska inte snåla på insert. Är hela grejenDet kanske gör mycket för utseendet för den speedy-frälsta men jag misstänker att gemene man skulle tro att vi är sjuka på något sätt![]()
Jo det får nog bli ett nytt insert om jag får tillfälle att köpa någon gångMan ska inte snåla på insert. Är hela grejen![]()
Jag gillar den och klockanOriginallänken är ju rätt fin ändå eller vad säger ni?![]()
Instämmer! Jag tycker den är grym. Bekväm, snygg och bra kvalitetskänsla.Originallänken är ju rätt fin ändå eller vad säger ni?![]()
Jag håller med! Däremot har jag lite svårt att få till rätt storlek. Det hade varit bra med fler hål för mikrojustering.Instämmer! Jag tycker den är grym. Bekväm, snygg och bra kvalitetskänsla.![]()
Det håller jag med om. Det extra hål som finns tycker jag inte riktigt motsvarar en halv länk. Hade behövts ett tredje hål.Jag håller med! Däremot har jag lite svårt att få till rätt storlek. Det hade varit bra med fler hål för mikrojustering.
Jag håller med! Däremot har jag lite svårt att få till rätt storlek. Det hade varit bra med fler hål för mikrojustering.
Instämmer återigen! Hade verkligen inte skadat med ett extra för den där perfekta justeringen.Det håller jag med om. Det extra hål som finns tycker jag inte riktigt motsvarar en halv länk. Hade behövts ett tredje hål.
Förstår inte riktigt varför de valt att endast ha två steg då de inte har halvlänk. Det löser sig!Instämmer återigen! Hade verkligen inte skadat med ett extra för den där perfekta justeringen.
Fast nästan bättre iom att du slipper safirglasen! Tavlan är exakt samma? Riktigt bra mod isf, jag skulle lätt behålla!Jag önskar att den var en original Italian Albino, men tyvärr är så inte fallet utan det är en en 3570.50 där jag bytt tavla och visare.
Jag får nog lämna till större experter att bedöma om det är exakt samma tavla, men jag har inte hittat någon annan referens som det skulle kunna vara. Det blir onekligen en väldigt speciell och grymt snygg klocka som jag inte sett någon annan av i landet, men det hjälper ju inte när den ligger i vapenskåpet 99,9% av tiden. Kanske borde låta någon annan ta över den som faktiskt ger den tiden den förtjänarFast nästan bättre iom att du slipper safirglasen! Tavlan är exakt samma? Riktigt bra mod isf, jag skulle lätt behålla!
Hur mycket vill du ha?Jag får nog lämna till större experter att bedöma om det är exakt samma tavla, men jag har inte hittat någon annan referens som det skulle kunna vara. Det blir onekligen en väldigt speciell och grymt snygg klocka som jag inte sett någon annan av i landet, men det hjälper ju inte när den ligger i vapenskåpet 99,9% av tiden. Kanske borde låta någon annan ta över den som faktiskt ger den tiden den förtjänar![]()
Tror också att det är den. Sannolikt inte helt lätt att få tag på lös numera och albinon är ju inte billig, så det har säkert inte varit bortkastat att ha den i vapenskåpetJag får nog lämna till större experter att bedöma om det är exakt samma tavla, men jag har inte hittat någon annan referens som det skulle kunna vara. Det blir onekligen en väldigt speciell och grymt snygg klocka som jag inte sett någon annan av i landet, men det hjälper ju inte när den ligger i vapenskåpet 99,9% av tiden. Kanske borde låta någon annan ta över den som faktiskt ger den tiden den förtjänar![]()
Originallänken är ju rätt fin ändå eller vad säger ni?![]()
Jag tycker också den är grymt snygg och har hög kvalitetskänsla! Men det är två saker som stör och det är att den bygger på längden och gör klockan större än vad den är samt den bristande microjusteringen.Instämmer! Jag tycker den är grym. Bekväm, snygg och bra kvalitetskänsla.![]()
Nä, det kanske är så att det inte varit en dum klocka att äga värdemässigt men jag börjar få svårare och svårare att motivera klockor i kollektionen som inte används. Dagens i-landsproblemTror också att det är den. Sannolikt inte helt lätt att få tag på lös numera och albinon är ju inte billig, så det har säkert inte varit bortkastat att ha den i vapenskåpet![]()
Mycket snygg!Originallänken är ju rätt fin ändå eller vad säger ni?![]()