• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Vad hände med de förra visarna? :eek:

Dem sitter kvar på klockan, men dem har en gång blivit utbytta till nya visare och matchar inte index. Tänkte köpa hem nya och försöka baka lite :bag: kanske även byta till andra visare då klockan inte har något samlarvärde och jag tycker att några andra tilltalar mig mer (fois) (är även sugen på att tillsätta lite färg men jag är för feg) :angel:

Dem sitter kvar på klockan, men dem har en gång blivit utbytta till nya visare och matchar inte index. Tänkte köpa hem nya och försöka baka lite :bag: kanske även byta till andra visare då klockan inte har något samlarvärde och jag tycker att några andra tilltalar mig mer (fois) (är även sugen på att tillsätta lite färg men jag är för feg) :angel:
Det jag hoppades på. Hade varit grymt med henmabakade som matchar ;)
Hade gärna velat ha en 3592, men då med passande visare.

Jag har aldrig gjort något liknande så vi får se :) bara frakten kostar ju skjortan så får se om jag hittar några...

Har du kollat med farfarsklockor? Har för mig att jag läst att de kan fixa visare, reluma i "rätt" färg. Är inte säker på det här men kan väl vara värt att kolla upp?

Har du kollat med farfarsklockor? Har för mig att jag läst att de kan fixa visare, reluma i "rätt" färg. Är inte säker på det här men kan väl vara värt att kolla upp?

Det kan absolut vara något att kolla upp! Det är bara en kostnadsfråga som uppstår men självklart ska det kollas upp! Tack för tipset :)

Kan inte 2:an vara ett 861 som är konverterat med en Omega-glasbaksida?
Jo det är en 861 så vitt jag vet men ifrån vilken klocka sitter "Limited Edition" på baksidan? Kollade i MWO och online men hittar ingen :/
Har ett svagt minne av att jag sett den tidigare, typ på de första med glasbaksida innan 3592.

Left to right cal. 321 ("copper"), cal. 861 ("copper"), cal. 863 ("gold"), and cal 1861 (rhodium)

dom två första moddade med glasbaksida, den sista ?! finns ju 1863 som är lite znyggare än 1861

Senast ändrad:
Left to right cal. 321 ("copper"), cal. 861 ("copper"), cal. 863 ("gold"), and cal 1861 (rhodium)

dom två första moddade med glasbaksida, den sista ?! finns ju 1863 som är lite znyggare än 1861
Där ser man, tänkte inte på att det var en 1861 o_O. Undrar fortfarande var nr 2:s baksida kommer ifrån

Där ser man, tänkte inte på att det var en 1861 o_O. Undrar fortfarande var nr 2:s baksida kommer ifrån
"franking"?
Bara att lägga vantarna på en glasbaksida och ny verkhållare. Leker med tanken på att göra nått liknande själv med detta kan inte tillhandahållas av AD (har jag hört) så det blir Ofrei eller nått om det ska genomföras.

Jag funderar på att modda min Speedmaster lite. Byta tavlan till vit och visarna till svarta. Gör jag nått galet som jag kommer ångra efter en vecka eller nått som kan fungera?
Som den är idag
DSC_1166.JPG

Som den eventuellt skulle bli (lånad bild)
OmPros.JPG

Vad tycker folk?

Jag funderar på att modda min Speedmaster lite. Byta tavlan till vit och visarna till svarta. Gör jag nått galet som jag kommer ångra efter en vecka eller nått som kan fungera?
Som den är idag
DSC_1166.JPG

Som den eventuellt skulle bli (lånad bild)
OmPros.JPG

Vad tycker folk?
Du vet att du kan vilja byta tillbaka. Enda lösningen är att köpa en till speedy som du moddar och så kan du välja färg efter dagshumör.

Tillbaka
Topp