Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stark öppning!Min första post, min nyinförskaffade Speedmaster Pro 145.022 från 1970:
Tack!Stark öppning!
Tidiga 145.022-69, med sjöhästbaksida, har väl i viss mån redan ökat. Kan säkert vara läge att "investera" i om man hittar ett fint exemplar. Det är ju annars den vanligaste vintage-refen och gjordes långt in på 70-talet. Så i allmänhet tror jag inte det blir några guldkorn.Snillen spekulerar:
Premoon Speddys a har ju ökat ganska bra senaste tiden. Tror ni att 70talare också kommer komma dit efter att dom andra blivit för dyra? Dags att investera i en 70talare? eller kommer dom aldrig nå samma samlarstatus pga 861 verken?
Min första post, min nyinförskaffade Speedmaster Pro 145.022 från 1970:
Tack! Ja, den är väldigt trevlig, verkar vara i stort sett orörd vilket jag gillar. Den kan behöva lite rengöring men det är nog allt än så länge.Fantastisk! Underbar patina!
Hej och välkommen till värmen och gemenskapen
Snillen spekulerar:
Premoon Speddys a har ju ökat ganska bra senaste tiden. Tror ni att 70talare också kommer komma dit efter att dom andra blivit för dyra? Dags att investera i en 70talare? eller kommer dom aldrig nå samma samlarstatus pga 861 verken?
Love it!på ämnet Speedy bezel, ni blir inte nödvändigtvis klokare men får en djupare inblick och förståelse i utmaningarna med avancerat klocknörderi.
http://www.fratellowatches.com/speedy-tuesday-differences-speedmaster-bezels/
Min första post, min nyinförskaffade Speedmaster Pro 145.022 från 1970:
Tack!Välkommen, och en himla bra första post skulle jag säga
Grattis, gud va härligt!Det blev en ny speedy! Ikväll ska jag sova ihop med den
Asså den baksidan är inte dum!Det blev en ny speedy! Ikväll ska jag sova ihop med den
Väldigt trevlig! Det är nåt visst med gamla Speedmaster på bruna läder-/mockaband.Min 145.022 säger hej
Då får väl inte jag vara sämre. Här kommer min 76'a och säger hej.Väldigt trevlig! Det är nåt visst med gamla Speedmaster på bruna läder-/mockaband.
Vanligt. Han kan garanterat göra nato om du gillar det dock.Mycket snyggt, tack för tipset. Är det där i formen av ett NATO-band, eller sitter det som vanligt i bandstiften?
Ok, då ska jag prata med honom. Tack!Vanligt. Han kan garanterat göra nato om du gillar det dock.
Verkar råda delade meningar om det. 3590 kom omkring 1989 och blev utbytt till 3570 1996Googla så kommer du hitta mängder från bl a chronomaddox om länkar, tavlor boettlock etc. Finns även en sida som heter Speedmaster 101 ellernågot i den stilen med mycket fakta. Blir lite fundersam om 145.022 gäller på mitten av 90- talet dock?
Verkar råda delade meningar om det. 3590 kom omkring 1989 och blev utbytt till 3570 1996
Hm ok tack! Får söka runt.Googla så kommer du hitta mängder från bl a chronomaddox om länkar, tavlor boettlock etc. Finns även en sida som heter Speedmaster 101 ellernågot i den stilen med mycket fakta. Blir lite fundersam om 145.022 gäller på mitten av 90- talet dock?
145.022 kom 1969 förresten, glömde nämna det. Någonstans i ledet tillkom även en extra 0:a, de flesta brukar inte bry sig om detta. Så mer eller mindre tillverkades referensen 1969-1988Hm ok tack! Får söka runt.
Ah, förmodligen är det en 145.0022, och inte en 022. Kanske inte gör någon skillnad men...145.022 kom 1969 förresten, glömde nämna det. Någonstans i ledet tillkom även en extra 0:a, de flesta brukar inte bry sig om detta. Så mer eller mindre tillverkades referensen 1969-1988