• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Tror ni att Omega går med på att sätta i en tavla från den bruna safir-speedy pro'n i min vanliga speedy pro? :)
Njäää, dom brukar vara kinkiga där.. Skulle va om du lyckas kvartal RobE att göra det. Dom har urmakare på plats och behöver inte skicka till Omega. Men även där är det ett känsligt ämne. Vet du att den där plats?

Njäää, dom brukar vara kinkiga där.. Skulle va om du lyckas kvartal RobE att göra det. Dom har urmakare på plats och behöver inte skicka till Omega. Men även där är det ett känsligt ämne. Vet du att den där plats?

Det är ju samma kaliber, så det borde passa om inte safir vs plexi strular. Undrar om dom är villigare att byta om jag kommer in med en brun tavla och ger dom?

Det är ju samma kaliber, så det borde passa om inte safir vs plexi strular. Undrar om dom är villigare att byta om jag kommer in med en brun tavla och ger dom?
Om jag va urmakare skulle jag nog göra det, men dom kanske har hederskodex och så, va vet jag. Alltid värt att fråga, man får i värsta fall ett nej. Kanske finns nån händig på forumet som kan hjälpa?

Är galet sugen på en Reduced och köra med mockaband..
Vad har ni för erfarenheter av Reduced? Personligen tilltalar 39mm mig mer än 42!

Tror ni att Omega går med på att sätta i en tavla från den bruna safir-speedy pro'n i min vanliga speedy pro? :)
Brun? :)

Vad har ni för erfarenheter av Reduced? Personligen tilltalar 39mm mig mer än 42!
Tycker personligen liksom många andra att reduced är den fula ankungen. Den är är estetiskt inte alls så balanserad som pro och sen ska speedy enligt mig vara manuell eller möjligtvis något av de nya co-axial verken för specialcarianter :)

Alla kan bära upp en 42a!
Men om du vill ha en reduced så ska du ha det. Jag vet bara att många som köpt den köper senare en Pro istället. Kam meddela att den känns inte som 42 mm.. Snarare 40-41..

Tycker personligen liksom många andra att reduced är den fula ankungen. Den är är estetiskt inte alls så balanserad som pro och sen ska speedy enligt mig vara manuell eller möjligtvis något av de nya co-axial verken för specialcarianter :)
Det finns nån specialutgåva med brun tavla och guld index och visare
Lånad bild
FiveCoolestWatches005.jpg--760x0-q80-crop-scale-subsampling-2-upscale-false.jpg

Eller han hittat en gammal brun? Fast det är väll då 321-verk..?

Tror det har funnits en PRO med safirglas som haft brun tavla... Eller brunsvart iaf, ingen aning om ref. Vad gäller reduced så finns det väl lite olika? Finns väl en som har subdials 3-6-9 som ser okej ut om man jämför med subdials 6-9-12

Var också lite orolig för 42 mm på min Pro då jag har små handleder och trivs bra med 38-40. Men Speedyn känns inte alls så stor, den är framförallt väldigt tunn och ganska lätt så man märker inte storleken alls. Så om du har budget till det så skulle jag gå för en Pro, dessutom är den enklare och billigare att serva.

/C

Har med för mig att dem kan vara kinkiga med att göra klockorna "fejk", men mest enligt vad jag läst mig till.

Vart skall du få tag i den bruna tavlan löst?

Har med för mig att dem kan vara kinkiga med att göra klockorna "fejk", men mest enligt vad jag läst mig till.

Vart skall du få tag i den bruna tavlan löst?
Det finns säkert någon någonstans som säljer lösa tavlor ^^
Den jag tänkte på var den som Asplund länkade. Tyvärr är den bara tillgänglig i safir-speedyn :(

Det finns säkert någon någonstans som säljer lösa tavlor ^^
Den jag tänkte på var den som Asplund länkade. Tyvärr är den bara tillgänglig i safir-speedyn :(
Men är diametern annorlunda? Kanske svår info att hitta. Om det är samma urverk, samma diameter på tavlan så borde det inte va nått problem (tycker jag i min enkla vrå). Men ny tavla för 2000 och byte för 2000 så är det 4000 i sjön om det inte funkar.. Det är ju ändå 100 flaskor okej champagne..

Den bruna var ju ball men uppskattar nog den klassiskt svarta främst.

Hur som vad jag läst så är det ingen skillnad mellan de olika tavlorna men skulle nog försöka få ett korrekt svar av en Omega handlare. De lär ju trots allt skruvat isär en klocka eller två. ;)

En annan nästan bättre lösning än en franken är ju att köpa en till speedy ;)

Den bruna var ju ball men uppskattar nog den klassiskt svarta främst.

Hur som vad jag läst så är det ingen skillnad mellan de olika tavlorna men skulle nog försöka få ett korrekt svar av en Omega handlare. De lär ju trots allt skruvat isär en klocka eller två. ;)

En annan nästan bättre lösning än en franken är ju att köpa en till speedy ;)
Det skulle faktiskt inte vara så dumt :p 2 speedys

Alla kan bära upp en 42a!
Men om du vill ha en reduced så ska du ha det. Jag vet bara att många som köpt den köper senare en Pro istället. Kam meddela att den känns inte som 42 mm.. Snarare 40-41..

Var också lite orolig för 42 mm på min Pro då jag har små handleder och trivs bra med 38-40. Men Speedyn känns inte alls så stor, den är framförallt väldigt tunn och ganska lätt så man märker inte storleken alls. Så om du har budget till det så skulle jag gå för en Pro, dessutom är den enklare och billigare att serva.

/C

Tack! Får nästan klämma och bilda en uppfattning irl :)

Vad gäller reduced så finns det väl lite olika? Finns väl en som har subdials 3-6-9 som ser okej ut om man jämför med subdials 6-9-12[/QUOTE skrev:
Skulle själv välja originalet men av dessa två tycker jag den andra är den snyggaste

image.png
image.png

Hojtar här också då suget efter en Speedmaster börjar bli outhärdligt. Om någon sitter på en PRO av senare modell eller en broad arrow som hen skulle vilja bli av med, skriv en rad till mig.

Härlig tråd :)

Har efter några års velande slagit till på en Speedy Pro från -71.
Jag var länge rädd att jag skulle tycka den var för stor men efter att ha levt med min Pelagos i drygt ett år så insåg jag att det var larvigt tänkt.
Fick höra att det är en tråkig klocka som man tröttnar på fort. Det återstår att se.

Ursprungstanken var att hitta en småmöglig pre moon med patina men när denna dök upp fick jag ändra planen. Den må vara lite väl prydlig med purfärska visare men nyservat med garanti är ju skönt och jag fick iallafall stepdial vilket var ett krav :)

image.jpeg

Tillbaka
Topp