Bossebäver
Silver
Retar ni er någonsin på att urverket inte är hackbart? Jag ställer min klocka ofta och strävar efter precision, jag är rädd att icke-hackningsbarheten skulle reta mig:/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inget som stört mig. Klart att det skulle vara smidigare. Det går ju dock vrida lätt tillbaka och hålla emot för att kunna hålla sekundvisaren stilla när man ställer tiden.Retar ni er någonsin på att urverket inte är hackbart? Jag ställer min klocka ofta och strävar efter precision, jag är rädd att icke-hackningsbarheten skulle reta mig:/
Retar ni er någonsin på att urverket inte är hackbart? Jag ställer min klocka ofta och strävar efter precision, jag är rädd att icke-hackningsbarheten skulle reta mig:/
Gjorde det innan jag köpte min speedy, men eftersom det är en mekanisk klocka som ändå inte håller tiden på sekunden så spelar det inte så stor roll. Eftersom min fortar sig runt 3sek så brukar jag ställa den runt en halvminut efter. Då kan den gå två tre veckor om det skulle vara så utan att jag behöver ställa tiden rätt och den visar någorlunda rätt tid.Retar ni er någonsin på att urverket inte är hackbart? Jag ställer min klocka ofta och strävar efter precision, jag är rädd att icke-hackningsbarheten skulle reta mig:/
En mekanisk klocka tappar eller vinner ändå några sekunder per dag. Den går ju ändå bara på sekunden rätt i några timmar. Jag brukar ställa klockor som går + någon minut tidiga och klockor som går - någon minut + för att slippa pilla med det så ofta.Retar ni er någonsin på att urverket inte är hackbart? Jag ställer min klocka ofta och strävar efter precision, jag är rädd att icke-hackningsbarheten skulle reta mig:/
Jag gillar också precision och undviker därför att ställa mekaniska ur alltför nogaRetar ni er någonsin på att urverket inte är hackbart? Jag ställer min klocka ofta och strävar efter precision, jag är rädd att icke-hackningsbarheten skulle reta mig:/
Coolt! Oväntat. Håller med dig, ser riktigt bra ut! Och ska det tilläggas att jag även gillar den länken som sitter på från början. Originallänken i borstat utförande hade inte suttit helt fel
En person som monterat en Rolex-länk på sin Speedmaster! Tycker den genast blir snyggare orginal-länken!
Håller inte med dig. Jag tycker rolexlänken är ganska anonym och tråkig. Imo är originallänken asfet
En person som monterat en Rolex-länk på sin Speedmaster! Tycker den genast blir snyggare orginal-länken!
Edit: Vid 05:00-spåret har den Rolex-länken på sig!
Läckra foton du tar mister!SpeedySunday it is.
![]()
En mekanisk klocka tappar eller vinner ändå några sekunder per dag. Den går ju ändå bara på sekunden rätt i några timmar. Jag brukar ställa klockor som går + någon minut tidiga och klockor som går - någon minut + för att slippa pilla med det så ofta.
De gånger man behöver mäta tid med precision har man ju kronograf-funktionen.
Edit: Vid 05:00-spåret har den Rolex-länken på sig!
105.012 är en 105.012-66 vad jag kan se (inte ett "double bevel" boettlock), decimal bezel ser spännande ut (ser ut att vara den senare versionen, föredrar nog själv DON bezel...), "spaced T" tavla (det är väl den som syns i din post före denna?), fina visare, korrekt krona och tryckknappar. Ja, det är ett fint exemplar tycker jag@Hasse Varg vad tycker du om dessa?
Ref 105.012
![]()
![]()
![]()
Ref 105.003
![]()
![]()
![]()
![]()
Ref 145.022
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag är ju svag för choklad..
Lite fler pics:105.012 är en 105.012-66 vad jag kan se (inte ett "double bevel" boettlock), decimal bezel ser spännande ut (ser ut att vara den senare versionen, föredrar nog själv DON bezel...), "spaced T" tavla (det är väl den som syns i din post före denna?), fina visare, korrekt krona och tryckknappar. Ja, det är ett fint exemplar tycker jag
105.003 bör vara en 105.003-65 tror jag, även denna har"decimal bezel" som ser ut att vara den tidigare versionen, "narrow T" tavla (igen, det är väl samma som i din tidigare post?), korrekt krona, mycket osäker men det kan hända att tryckknapparna är utbytta då de ser ut att vara "wide & tall" isf "medium", visarna är fina. Tycker även att den här är ett fint exemplar
145.022 är en 145.022-69 Pre-Moon (sjömonster på boettlocket och "dot close to 70" bezel), fin tavla och visare. Även detta är ett fint exemplar.
Summa summarum så är alla tre fina![]()
Inga fler bilder på ”Ed White”? Om jag förstår dig rätt så är det inte dina egna klockor utan några du är intresserad av att köpa?Lite fler pics:
145.022
![]()
![]()
![]()
![]()
105.012
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jäkla snyggt band@Hasse Varg vad tycker du om dessa?
Ref 105.012
![]()
![]()
![]()
Ref 105.003
![]()
![]()
![]()
![]()
Ref 145.022
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag är ju svag för choklad..
Ingen 105.003-65 utan en 105.003-64 ser jagRef 105.003
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nä fan, vore trevligt om dom var mina haha. Men intresse finns såklart. Sen beror det på lite omständigheter oxå såsom delbyten osv. Jag vill ju ha en Speedy i riktigt bra skick med alla org delar o helst opolerat case. Länk ett stort plus (älskar 1039) men skick på klockan går före som sej bör.Inga fler bilder på ”Ed White”? Om jag förstår dig rätt så är det inte dina egna klockor utan några du är intresserad av att köpa?
Grym du är!!105.012 är en 105.012-66 vad jag kan se (inte ett "double bevel" boettlock), decimal bezel ser spännande ut (ser ut att vara den senare versionen, föredrar nog själv DON bezel...), "spaced T" tavla (det är väl den som syns i din post före denna?), fina visare, korrekt krona och tryckknappar. Ja, det är ett fint exemplar tycker jag
105.003 bör vara en 105.003-65 tror jag, även denna har"decimal bezel" som ser ut att vara den tidigare versionen, "narrow T" tavla (igen, det är väl samma som i din tidigare post?), korrekt krona, mycket osäker men det kan hända att tryckknapparna är utbytta då de ser ut att vara "wide & tall" isf "medium", visarna är fina. Tycker även att den här är ett fint exemplar
145.022 är en 145.022-69 Pre-Moon (sjömonster på boettlocket och "dot close to 70" bezel), fin tavla och visare. Även detta är ett fint exemplar.
Summa summarum så är alla tre fina![]()
Ja, de ser korrekt ut, viss reservation för tryckknapparna på Ed White klockan.Nä fan, vore trevligt om dom var mina haha. Men intresse finns såklart. Sen beror det på lite omständigheter oxå såsom delbyten osv. Jag vill ju ha en Speedy i riktigt bra skick med alla org delar o helst opolerat case. Länk ett stort plus (älskar 1039) men skick på klockan går före som sej bör.
Men samtliga 3 ser korrekta ut iaf?
TackGrym du är!!