S
Staafen
Guest
Jag har använt olika läder sedan jag köpte den vilket jag gillar skapt. Får se om jag testar länken eller om det blir en 1171.Testa och återkom sedan så får du säkert hjälp här i tråden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har använt olika läder sedan jag köpte den vilket jag gillar skapt. Får se om jag testar länken eller om det blir en 1171.Testa och återkom sedan så får du säkert hjälp här i tråden.
Den är fin men önskar att de inte valt att blankpolera i mitten.Provar länken för första gången. Inte dum alls!!
Tack vare spännets justeringsmöjlighet på ca 3mm så bör det nog gå att få till, blev perfekt för mig iallafallJag har hört att på vissa går det inte att få till bra då det bara finns hela länkar och en justering på spännet. Jag har inte testat är men jag kan vara en av dem.
Det där är en sexig jävla klockbild.Nu tar vi fredag!
Den är fin men önskar att de inte valt att blankpolera i mitten.
Vill gärna se en bild med den mittersta på!Kom hem till tre nya band idag, Khaki, Olive och British Racing Green. Vad tror ni?
Absolut! =)Vill gärna se en bild med den mittersta på!
Riktigt bra! Vart beställer du dina band ifrån?Kom hem till tre nya band idag, Khaki, Olive och British Racing Green. Vad tror ni?
Tack! Det är olika men just dessa tre är från Cheapestnatostraps.Riktigt bra! Vart beställer du dina band ifrån?
Roligt att kunna vara så ombytlig. Khaki och oliv är väldigt trevliga!
Ja verkligen! Jag byter några gånger i veckan om jag känner för det, på så vis tröttnar man aldrig.Roligt att kunna vara så ombytlig. Khaki och oliv är väldigt trevliga!
Hehe gick in och beställde 5 stycken, hade sjukt mycket kulTack! Det är olika men just dessa tre är från Cheapestnatostraps.
Jag försöker gärna, om någon har bättre koll får ni gärna fylla på.Försöker sätta mig in lite i speedmaster.
1. Vilka ref. Mäter ~39mm?
2. Vad betyder mk1, mk2 osv? Anar vintagetavlor men utveckla gärna.
3. De ref. Som är 42mm, har den 20mm mellan bandhornen?
Ja visst har de, kvalitén känns helt ok med.Hehe gick in och beställde 5 stycken, hade sjukt mycket kul
Kul, har inte så jätte höga förväntningar med tanke på priset men får väl se i veckan! Under tiden testa jag detta nato, är jag galen som tycker att det flyger?Ja visst har de, kvalitén känns helt ok med.
Är inte helt säker, finns andra som är mycket kunnigare än mig, men tror det blir svårt att hitta någon under 30.000-35.000:- i bra skick och då talar vi om en .005:aDrömklockan för mig just nu.. Hur mycket får man pröjsa för en begagnad Speedmaster i bra skick, fullset?
Drygt 30’Drömklockan för mig just nu.. Hur mycket får man pröjsa för en begagnad Speedmaster i bra skick, fullset?
Allt passar på Speedy!Kul, har inte så jätte höga förväntningar med tanke på priset men får väl se i veckan! Under tiden testa jag detta nato, är jag galen som tycker att det flyger?
Tack för utförligt svar var in och provade en .006 på 42mm men tycker den kändes som en 40mm i strl, behaglig m.a.o.! Ska in och läsa lite via länken så blir jag kanske klokare.Jag försöker gärna, om någon har bättre koll får ni gärna fylla på.
39 mm mäter väl, bland annat, den som kallas ”Ed white” 105.003 sedan den yngre homagen FOIS. Bandhornen är raka. Har för mig att den automatiska (reduced) versionen också mäter 39 mm, men med bandhorn som ser ut som de på 42 mm proffessional.
Reduced mäter 18 mm mellan bandhornen och proffessional mäter 20 mm.
MK har jag för mig inte har med vintage att göra, utan syftar till en annan linje i speedmasters. Mark-serien. Bifogar länk:
https://wornandwound.com/omega-speedmaster-variations/
Vad använder du för verktyg till dina bandbyten? Jag som haft flest med borrade bandhorn blir ängslig när jag vill pilla av länken på speedmastern...