Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Erikson var grymt snabba att leverera, handlade på distans igår och hämtade ut klockan idag! Så nu kan jag göra premiär i dennhär tråden
Dubbelt tack!I told ya!
Grattis o välkommen till speedytråden!
Ett bra val välkommen in i speedy-värmenErikson var grymt snabba att leverera, handlade på distans igår och hämtade ut klockan idag! Så nu kan jag göra premiär i dennhär tråden
Precis. Bara trycka in den med en nål och flytta bak den så får du en halvlänk till ungefär.Har kortat länken på min nya speedy, det känns en aning tight dock. En extra länk blir för löst.
Ser att det finns extra hål i spännet, är det meningen att man ska kunna använda dessa om man är en mellanstorlek?
Spelar ingen roll hur aktiv du är, endast manuell uppdragningGodmorgon Speedytråden. Jag har en fråga som nybliven ägare till en Speedy från 1991.
Genererar dessa gångreserv genom att man drar upp den med kronan och hålls sen vid liv genom handledens rotation ?
Eller är det endast uppdragning med kronan och sen spelar det ingen roll hur mycket handleden roterar under dagen.
En riktig newbie fråga så här på en lördagsmorgon som förhoppningsvis någon vänlig Speedy fantast kan svara på
Tack det besvarar den fråganSpelar ingen roll hur aktiv du är, endast manuell uppdragning
Det är bara att dra tills du känner att det tar stopp. Då är den fullt uppdragen.Tack det besvarar den frågan
Hur många varv drar man upp den för maximal effekt och går dom att överdra ?
Precis. Bara trycka in den med en nål och flytta bak den så får du en halvlänk till ungefär.
Kul med speedmaster!!Tack det besvarar den frågan
Hur många varv drar man upp den för maximal effekt och går dom att överdra ?
Aaaa vad fiffigt att det tar stopp. Har aldrig haft den funktionen på en klocka förut. Tusen tack för svaretDet är bara att dra tills du känner att det tar stopp. Då är den fullt uppdragen.
Tackar! Det var nyttig info.Kul med speedmaster!!
Grattis.
Som föregående talare skrev så är det bara att dra tills det tar stop. Man märker väldigt tydligt när det tar stop. Om man fortsätter att försöka dra ännumer, asså HÅRT!, så kan fjädern gå av.. men då är det väldigt hårt..
Tackar! Det var nyttig info.
Speedyn är oerhört trevlig tycker jag och det känns dessutom som det finns mycket värme och entusiasm denna tråd
Det verkar så En sista fråga ang uppdragningen. Spelar det någon roll vilket håll man drar upp den, medsols, motsols ?Detta kan va KS mysigaste tråd!
Jupp.. det spelar roll.Det verkar så En sista fråga ang uppdragningen. Spelar det någon roll vilket håll man drar upp den, medsols, motsols ?
Tack då har jag fått alla frågor besvaradeJupp.. det spelar roll.
Tror det blir medsols.. vrider uppåt när man kollar på klockan som den ska va. Åt andra hållet händer ingenting.
Ååååh... saknar känslan att få vrida upp en speedy varje dag. Det är en härlig känsla.
Jag har hört att på vissa går det inte att få till bra då det bara finns hela länkar och en justering på spännet. Jag har inte testat är men jag kan vara en av dem.Har kortat länken på min nya speedy, det känns en aning tight dock. En extra länk blir för löst.
Ser att det finns extra hål i spännet, är det meningen att man ska kunna använda dessa om man är en mellanstorlek?
Härligt slitet strap.Speedy får hänga med på tipslördag idag.
Testa och återkom sedan så får du säkert hjälp här i tråden.Jag har hört att på vissa går det inte att få till bra då det bara finns hela länkar och en justering på spännet. Jag har inte testat är men jag kan vara en av dem.