Kul med sandwich!
Hade som sagt en plexi förut men och är glad att ha haft möjligheten att pröva båda.
Att börja med klassikern och sen vidga sina vyer tycker jag är rätt sätt att gå. I värsta fall älskar du klassikern och har kvar den.. Attans
Om man ska försöka jämföra dom rakt av (vilket egentligen inte gå) så skulle jag i dagsläget påstå att jag föredrar Co-axialen. Detta är såklart högst personligt!
Jag gillar större klockor då jag är en stor person så måttet på 44,25 mm är inge problem för mig.
Höjden på 16 mm är ordentlig men den bärs inte så högt då den "sjunker ner" i handleden på ett sätt som är svårt att förklara.
Jag gillar den som sagt skarp. Just för att jag ägt PRO och vill pröva något annat.
Det känns som att det är en ganska bra uppdatering/vidareutveckling av klassikern men absolut inte en ersättare.
Den känns mer Modern på ett sätt.
Det är väldigt praktiskt med automatiskt urverk, datum och vattentäthet (som sagt) och 9300 verket är underbart att titta på.
Att dom hämtat mycket inspiration från PRO-tavlan är något man skulle kunna klanka ner på, men jag tycker ändå det är såpass stor skillnad att det inte är ett plagiat eller ens homage, mer en välmenande nick. Jag ser att dom är släkt men att Co-axialen "står på egna ben" och är en värdig klocka i sig själv.
Största nackdelen är väll att det är 21 mm bandhon på den vilket gör att det lite bökigare att hitta kul armband att byta med.
Tidigare har jag även ägt nya Planet Ocean med microjusteringar i låset vilket jag saknar lite på denna modell. otroligt praktisk finess..
Tidhållningen går finfint! precis gjort en okulär mätning mot fröken ut och den har dragit sig 4-5 sekunder på en vecka.