• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Missade att det var tisdag igår:( Tar igen det idag med en sen kvällsbild:)
D172F5C4-F541-4EE6-A553-D3FF40E04524.jpeg

Du köpte ju en fin Tudor nyss i 18-årspresent. Antar att du tar studenten om ett år? Önskelistan är ju given :rolleyes:
Ja den är jag jättenöjd med :)
Haha ja nästa år tar jag studenten, kanske en speedy skulle vara något då ja ;) Om ekonomin går ihop så varför inte. Jäkligt fin klocka, klämde på en när jag var i London, dock 45th anniversary eller vad den nu heter (blå/guld). Det är något som är så trevligt med en handuppvriden kronograf....

Har generellt sett svårt för kronografer, men speedy spelar i en helt egen liga. Tror många kan hålla med? :)

Jag gillar speedyn och gamla Lemania-kronografer särskilt. Finns några andra också. Men det är väl just vintagekrokografer som jag tycker är estetiskt mer tilltalande, och Speedyn är ju just en sådan till både utseende och urverk. Moderna kronografer tycker jag lätt blir blaffiga.

Tillbaka
Topp