Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad är det jag har missat? 195k? "Holy grail"?
Ska det stå 19500 eller behöver jag utbildas?
Tack. Jag behövde oxå utbildas!
Det är inte bara på Rolex som priserna spårar ur uppenbarligen.Så jäfla cool, har länge varit en våt dröm, att äga en sådan, stack iväg i pris för något år sedan, men det där priset var helt fakking sjukt! Och för ca 6-7 år sedan fan man dom för strax under 50k.
Gråter fortfarande att jag missade denna på kaplans, satt i ett möte och glömde helt bort att vara med på auktionen!
Jäklar. Ja det där svider ju...Så jäfla cool, har länge varit en våt dröm, att äga en sådan, stack iväg i pris för något år sedan, men det där priset var helt fakking sjukt! Och för ca 6-7 år sedan fan man dom för strax under 50k.
Gråter fortfarande att jag missade denna på kaplans, satt i ett möte och glömde helt bort att vara med på auktionen då jag hade lagt ett tidigare bud på den!
https://klocksnack.se/threads/omega-speedmaster-005-19.114985/
@Sgt Poppa
Fick du 38k för den? Sinnessjukt ju.
Äger du en Speedy, kanske?Varför då? Listar ju 47-49k sedan prishöjningen, prutbart hos AD till 43-44k som bäst?
Äger du en Speedy, kanske?
Dom gick för runt 30 i slutet av förra året. Så en höjning på över 20% på beg kan man väl ifrågasätta?Varför då? Listar ju 47-49k sedan prishöjningen, prutbart hos AD till 43-44k som bäst?
https://klocksnack.se/threads/omega-speedmaster-005-19.114985/
@Sgt Poppa
Fick du 38k för den? Sinnessjukt ju.
Varför då? Listar ju 47-49k sedan prishöjningen, prutbart hos AD till 43-44k som bäst?
Dom gick för runt 30 i slutet av förra året. Så en höjning på över 20% på beg kan man väl ifrågasätta?
Tror inte listpriset gick upp över 20% direkt
Tycker felet, precis som när det gäller Rolex, snarare ligger hos alla desperata köpare som är villiga att betala de ”inofficiella prishöjningarna”.
Om folk slutar betala så jäkla mycket överpris (i det här fallet är det dock lååångt ifrån galenskapet med Rolex stålsport där folk betalar över list!) så får vi rimligare prissättning.
Full disclosure: jag har själv en speedy som jag skulle kunna (och kommer göra när tiden kommer) göra en hygglig vinst på. För att marknaden betalar..
Håller med dig!Jag försökte bara higlighta skillnaden på begökningen och prishöjningen från omega i procent. Som jag tycker är lite underlig...
Men självklart är de marknadens fel.
Men visst fan måste man få tycka en höjning på 20% på beg-sidan när Omega höjt 5-10% (??) är sinnesjuk? Klockan är ju inte direkt osynlig på hyllan heller
Jag försökte bara higlighta skillnaden på begökningen och prishöjningen från omega i procent. Som jag tycker är lite underlig...
Men självklart är de marknadens fel.
Men visst fan måste man få tycka en höjning på 20% på beg-sidan när Omega höjt 5-10% (??) är sinnesjuk? Klockan är ju inte direkt osynlig på hyllan heller
10% påslag är de officiella siffrorna, tror jag.
F.ö: Det är de äldre omegorna som rusat i pris. Att köpa en tre månader gammal moonwatch, fullset med garanti och allt övrigt lulllull för mer än 10k under list... ptja, sämre affärer kan man väl göra. Sen att samma klocka kan gå för 32-33k är ju inget konstigt. Folk har olika bevekelsegrunder när de handlar. Ibland betalar man extra om säljaren känns reko och man kan få en smidig affär. I nästan alla branscher betalar människor ”premium” för riskminimering för samma jobb/produkt etc.
10k under listpris(20%) får nog en del redan i kassan. Men förstår din tanke.
Har aldrig sagt att de är ett dåligt köp