• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
10k under listpris(20%) får nog en del redan i kassan. Men förstår din tanke.
Har aldrig sagt att de är ett dåligt köp :)
Tror det har mycket med att vi är väldigt långt inne i en högkonjunktur med lågt ränteläge och Omegas reklamkampanjer.
Snubben har landat jobbet för fem år sedan, sparat till insatsen och köpt läggan, slickat såren och nu är det dags att leva la dolce vita!
Vad köper man för dinka egentligen? Vad finns det där ute? Rolles pipa vill man inte dansa efter, så vad finns det mer för klassiska modeller?
En googling bort hittar man ju en snygg kronograf till förhållande vettigt pris med oslagbar historia och då är det väl bara öppna det nyköpta lädret och börja blada.
Har länge varit köparens marknad på Speedy då dem duggar rätt tätt, men övermättnaden har nog börjat sjunka undan.
Sjuk uppgång i vilket fall, det håller jag helt med om.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Fick tag i lite lektyr av @Ålarens att sätta tänderna i. Undrar hur stor skillnad det är mellan årets issue om månlandningen mot för den från 40årsjubiléet.
Lite extra kul för mig då jag köpte min -69a just 2009 :)
IMG_20190626_215230.jpg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tror det har mycket med att vi är väldigt långt inne i en högkonjunktur med lågt ränteläge och Omegas reklamkampanjer.
Snubben har landat jobbet för fem år sedan, sparat till insatsen och köpt läggan, slickat såren och nu är det dags att leva la dolce vita!
Vad köper man för dinka egentligen? Vad finns det där ute? Rolles pipa vill man inte dansa efter, så vad finns det mer för klassiska modeller?
En googling bort hittar man ju en snygg kronograf till förhållande vettigt pris med oslagbar historia och då är det väl bara öppna det nyköpta lädret och börja blada.
Har länge varit köparens marknad på Speedy då dem duggar rätt tätt, men övermättnaden har nog börjat sjunka undan.
Sjuk uppgång i vilket fall, det håller jag helt med om.
Mycket välformulerat!
 
Någon i tråden som har tips på Nato-band till Speedmaster FOIS? Har enbart bond än så länge men är fruktansvärt sugen på att köpa några stycken :D
 

Bilagor

  • thumbnail_IMG_2058.jpg
    thumbnail_IMG_2058.jpg
    120.5 KB · Visningar: 1
Topp