Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Step dial, blir ett helt annat liv i tavlan. Är så himla nöjd med denna.
Grymt snygg! Reduced? Får man fråga vad du fick ge för den rackarn?Äntligen har man skaffat sig sin första Speedy
Man tack!Grymt snygg! Reduced? Får man fråga vad du fick ge för den rackarn?
I all välmening, det finns jättemycket skrivet om reduced i tråden. Sammanfattat kan man sägaAhopp, tjena hej. Jag har aldrig skrivit här förut men hört talas om forumets eminent kompetens. Here goes nothing...
Jag är en man på 25 år, välsignad med handleder i bebis-storlek, som har blivit förälskad i Speedmaster Reduced. (mest för storleken).
Nu är det så att jag om ett år tar examen från min utbildning och när tiden är kommen, vill inget hellre än att införskaffa mig just en sådan i examenspresent till mig själv, lite för att markera denna milstolpe i livet. Som ni säkert känner till så är det inget överflöd av pengar som student, med andra ord käkas det mycket "nudlar ifrån tokyo" och jag har aldrig varit "kung i baren". Med det sagt så är det alltså sparande som ligger framför mig det kommande året.
Min fråga är då alltså - hur mycket tycker ni är rimligt att ge för en speedmaster reduced? (så att jag vet vad jag ska sikta på att skramla ihop) Och har ni några tips på vad det är jag ska kika på när det kommer till köpet? (förutom det uppenbara med skavanker osv).
ytterst tacksam för alla former av svar.
Carl.
Ser att köttet är färdigt. De har ju legat på i 41sek. Då är de perfekt stektBra med chrono när man grillar
Det finns aldrig någon anledning någonstans i något sammanhang att köpa en reduced istället för en professional. Är pron för stor, köp en FOIS eller en cool 38 mm Zenith el Primero med kolumnhjulskronograf för samma pengar.Ahopp, tjena hej. Jag har aldrig skrivit här förut men hört talas om forumets eminent kompetens. Here goes nothing...
Jag är en man på 25 år, välsignad med handleder i bebis-storlek, som har blivit förälskad i Speedmaster Reduced. (mest för storleken).
Nu är det så att jag om ett år tar examen från min utbildning och när tiden är kommen, vill inget hellre än att införskaffa mig just en sådan i examenspresent till mig själv, lite för att markera denna milstolpe i livet. Som ni säkert känner till så är det inget överflöd av pengar som student, med andra ord käkas det mycket "nudlar ifrån tokyo" och jag har aldrig varit "kung i baren". Med det sagt så är det alltså sparande som ligger framför mig det kommande året.
Min fråga är då alltså - hur mycket tycker ni är rimligt att ge för en speedmaster reduced? (så att jag vet vad jag ska sikta på att skramla ihop) Och har ni några tips på vad det är jag ska kika på när det kommer till köpet? (förutom det uppenbara med skavanker osv).
Carl.
Fois såklart! Tänkte jag inte ens på när jag svaradeDet finns aldrig någon anledning någonstans i något sammanhang att köpa en reduced istället för en professional. Är pron för stor, köp en FOIS eller en cool 38 mm Zenith el Primero med kolumnhjulskronograf för samma pengar.
Jag har en till salu. Pm:a om du är sugen.Fois såklart! Tänkte jag inte ens på när jag svarade
Haha, nä, inte till mig. Jag har en proJag har en till salu. Pm:a om du är sugen.
Tack för svar och god sammanfattning.I all välmening, det finns jättemycket skrivet om reduced i tråden. Sammanfattat kan man säga
- sämre verk
- konstiga proportioner
- dyr service
- går sönder oftare
- inte "the real deal"
Titta istället på en modernare Speedmaster Racing om du vill ner i storlek. Brukar gå för strax norr om 20k. 40mm, 10 atm, grymt verk.
Tack för svar! Fattar att jag är jobbig som säkert ställer samma fråga som ställts tusen gånger tidigare, anledningen är lika delar lathet och behovet av uppdaterade åsikter/siffror.I all välmening, det finns jättemycket skrivet om reduced i tråden. Sammanfattat kan man säga
- sämre verk
- konstiga proportioner
- dyr service
- går sönder oftare
- inte "the real deal"
Titta istället på en modernare Speedmaster Racing om du vill ner i storlek. Brukar gå för strax norr om 20k. 40mm, 10 atm, grymt verk.
Som tur är så har du hamnat i speedytråden - här är vi snälla nästan jämt.Tack för svar och god sammanfattning.
Tack för svar! Fattar att jag är jobbig som säkert ställer samma fråga som ställts tusen gånger tidigare, anledningen är lika delar lathet och behovet av uppdaterade åsikter/siffror.
Som tur är så har du hamnat i speedytråden - här är vi snälla nästan jämt.
Rekommendationen är ändå att istället för att köpa en reduced spara ett par månader till och köpa en pro. Hur kul är en Skoda när man egentligen vill ha en Audi (typ)?
Både ja och nej, men mest kanske.Tror ni att Omega kommer att släppa en stål Speedy med urverket 321?
Låt oss hoppas på ett ja Jag var inne på Omegas hemsida och kollade in urverket 321 i Platinum modellen, den är helt fantastisk!Både ja och nej, men mest kanske.
Tror ni att Omega kommer att släppa en stål Speedy med urverket 321?
Kommer säkert komma. Limiterad till 1969 stycken med listpris norr om 100k.Både ja och nej, men mest kanske.
Jo, något i stålboett kommer säkert men inte vad vi kallar standard-Speedy. Något märkvärdigt måste den nog ha för att gå att sälja för antagligen väl över 100K. Ingen LE med förutbestämt antal ex, 321 är inte ett produktionsurverk som 3861.Tror ni att Omega kommer att släppa en stål Speedy med urverket 321?
Tritium var en viktig sak för min del.Nu sticker jag ut hakan rejääält. Inte meningen att klanka ner ska sägas i förväg. Men - Speedyn har ju sett i det närmaste identisk ut i massor av år. Från och med 861-verket är ju skillnaderna små. 1861 skiljer endast genom finisheringen av själva verket men i övrigt likadant. Jag förstår att man vill ha en 16710 istället för en 116710. Här finns det ju stora skillnader såklart. Men att betala för en Speedy från 1980 istället för att få köra in en ny då de är i det närmaste identiska - sorry men jag fattar inte. Kanske är det patinan man vill ha? 321 kan jag förstå men lite en annan sak.
@Daniel S skrev en text som innehåller det mesta du behöver veta. https://klocksnack.se/threads/en-begagnad-omega-speedmaster-reduced-varför-inte.97363/Ahopp, tjena hej. Jag har aldrig skrivit här förut men hört talas om forumets eminent kompetens. Here goes nothing...
Carl.
Då har du ju missat något ganska stort, för ganska många, när det gäller klockintresset?Nu sticker jag ut hakan rejääält. Inte meningen att klanka ner ska sägas i förväg. Men - Speedyn har ju sett i det närmaste identisk ut i massor av år. Från och med 861-verket är ju skillnaderna små. 1861 skiljer endast genom finisheringen av själva verket men i övrigt likadant. Jag förstår att man vill ha en 16710 istället för en 116710. Här finns det ju stora skillnader såklart. Men att betala för en Speedy från 1980 istället för att få köra in en ny då de är i det närmaste identiska - sorry men jag fattar inte. Kanske är det patinan man vill ha? 321 kan jag förstå men lite en annan sak.
Aha - då vet jag.Då har du ju missat något ganska stort, för ganska många, när det gäller klockintresset?