Tillräckligt bra för att uppbringa en aning gåshud, otroligt mäktigt! Grattis igenTack Ja, den är verkligen fin, tog en bild av baksidan igår kväll (justerade längden på länken så spännet var isär) som inte är något vidare, kommer här:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tillräckligt bra för att uppbringa en aning gåshud, otroligt mäktigt! Grattis igenTack Ja, den är verkligen fin, tog en bild av baksidan igår kväll (justerade längden på länken så spännet var isär) som inte är något vidare, kommer här:
Galet kul klocka! Ställer mig först i kö som intressent om du ska flippa!Tack Ja, den är verkligen fin, tog en bild av baksidan igår kväll (justerade längden på länken så spännet var isär) som inte är något vidare, kommer här:
Till samtliga, kommer detta urverk hamna i samtliga speedys så småningom?
Vill verkligen ha hacking och Chronometer-precision
Är det ok att ha dyrare klocka än bil man tvingar frugan att pendla i?
Ses det ner på en om man trots denna vetskap fortsätter köpa klockor i stället för att iaf uppgradera hennes åk någorlunda?
*edit: problem med att få in bilden på räsern
Jag menar det. Pengarna bundna i bil har jag inget bekymmer med, men tycker det räcker att ha en bil på uppfarten som förlorar 30k i värde om året...Låter fullt rimligt man behöver ju iallafall inte vara rädd för bulor och dörruppslag på parkeringar, inte att underskatta!
Jag med... håller liv i en Astra -06. Men frugan får ta den bil hon vill.Jag menar det. Pengarna bundna i bil har jag inget bekymmer med, men tycker det räcker att ha en bil på uppfarten som förlorar 30k i värde om året...
Mycket gentilt av dig!Jag med... håller liv i en Astra -06. Men frugan får ta den bil hon vill.
Det är ju svårt att spekulera i men jag håller med dig, även om jag tycker att det finns en charm i att synka sekunden "old school"Till samtliga, kommer detta urverk hamna i samtliga speedys så småningom?
Vill verkligen ha hacking och Chronometer-precision
Tack Ja, den är verkligen fin, tog en bild av baksidan igår kväll (justerade längden på länken så spännet var isär) som inte är något vidare, kommer här:
Ja, som jag förstår det är det vad hans manus sa att han skulle säga, men att det blev lite fel ”i stundens hetta”. Det är ju trots allt det han sa, inte det NASA avsåg, som är det berömda citatet.Snygg caseback, men jag stör mig på att det är felciterat även fast det felaktiga citatet är närmre poängen med det ursprungliga uttalandet.
Det är ju svårt att spekulera i men jag håller med dig, även om jag tycker att det finns en charm i att synka sekunden "old school"
Jag tänker att det som talar för är:
- Omega ligger i framkant tekniskt och utvecklar de flesta modeller med nya verk.
- Fanboysen vill ha det
- (1)861 har hängt med länge
Det som talar emot:
- De vill mjölka ur hypen med fler L.E.
- Priset kommer höjas - försäljning går ner
- De vill inte ändra på en klassiker. Speedyn säljs ju ändå.
Men vad vet jag, förmodligen ingenting.
Nu hoppas jag vi får se ett test av det nya natobandet med! Kanske första ws i världen? Har ännu inte lyckats hitta en enda vettig bild efter att ha finkammat internetTack Ja, den är verkligen fin, tog en bild av baksidan igår kväll (justerade längden på länken så spännet var isär) som inte är något vidare, kommer här:
Nu hoppas jag vi får se ett test av det nya natobandet med! Kanske första ws i världen? Har ännu inte lyckats hitta en enda vettig bild efter att ha finkammat internet
Jag är besviken, ingen vrist där inte!Då tycker jag du ska ta en titt på denna videon av London Watch Collector.
Senare i videon har han bandet på och visar upp den på vristen
Jag är besviken, ingen vrist där inte!
Snygg caseback, men jag stör mig på att det är felciterat även fast det felaktiga citatet är närmre poängen med det ursprungliga uttalandet.
Ja, som jag förstår det är det vad hans manus sa att han skulle säga, men att det blev lite fel ”i stundens hetta”. Det är ju trots allt det han sa, inte det NASA avsåg, som är det berömda citatet.
Snygg caseback, men jag stör mig på att det är felciterat även fast det felaktiga citatet är närmre poängen med det ursprungliga uttalandet.
Vad jag förstår hävdade Armstrong alltid att han sade "... for A man" men att det på något sätt försvann i själva överföringen.
Alla i den här tråden vet ju att det aldrig hade blivit någon månlandning utan Speedyn, så det är aldrig OTJag har själv för mig att man fastställt att han sagt "a man" och inte enbart "man" så jag sökte lite på nätet och nyare källor, t.ex. den här:
https://time.com/5621999/neil-armstrong-quote/
anser att han säger "a man". Hur som helst sa Neil själv senare att han sagt "a man", hans bror säger att Neil visat honom ett papper med vad han skulle säga när han steg ned på månen. Tydligen så är det relativt vanligt att man i hans Ohio dialekt utelämnar både "for" och "a" i vissa meningar. Lite OT när det gäller Speedys kanske men det är alltid lika kul att nörda ner sig i saker och ting
Det är ju iofs helt santAlla i den här tråden vet ju att det aldrig hade blivit någon månlandning utan Speedyn, så det är aldrig OT