• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Uppdatering!
Mot alla odds låg det en avi i postlådan imorse, dom hittade mitt paket!
20190809_091711.jpg

Behöver trixa lite med ändlänkarna så att dom sitter perfekt men detta duger långt just nu!
Blir en sväng till urmakarn för att sätta på bezeln sen är jag i mål, en korrekt 145.022 -69 pre moon :)
Blev aningen dyrare än jag trott men visst vart det värt det!
IMG_20190809_111841_701.jpg

IMG_20190809_153258_819.jpg

Screenshot_20190809-113211_Gallery.jpg
Hade ett Hirsch på väg från England. Två veckor efter att det nått Sverige mailade jag och frågade vad som hänt. Dök upp nästa dag utan några kommentarerer. Slump eller kanske missas det en del att scanna paket och skicka avi:er...

Uppdatering!
20190809_091711.jpg

Behöver trixa lite med ändlänkarna så att dom sitter perfekt men detta duger långt just nu!
Blir en sväng till urmakarn för att sätta på bezeln sen är jag i mål, en korrekt 145.022 -69 pre moon :)

Grym klocka! Kan man ha en ny speedy och en vintagespeedy är frågan jag ställer mig allt oftare.

Följdfråga till den som känner sig manad: speedy från 88 (årsklocka) - finns det fallgropar man bör känna till?

Grym klocka! Kan man ha en ny speedy och en vintagespeedy är frågan jag ställer mig allt oftare.

Följdfråga till den som känner sig manad: speedy från 88 (årsklocka) - finns det fallgropar man bör känna till?
Inte något jag någonsin stött på, men finns folk med betydligt mer kunnande här som kanske vet annat. Tur du föddes 88, då var det fortfarande tritium som glödde så ger lite extra vintagekänsla.

• Like
Reactions: NRE

Svaret på första frågan, nej:D. Jag har det just nu och det skär sig. Har man en gång fått smak på vintage Speedys så är man fast...:)

Följdfrågan, inga fallgropar förutom de vanliga, en årsklocka måste ha orginaldelar! Att tänka på är att 1988 bytte Omega referens. Från 145.0022 -80 till 3590.50. Inga stora skillnader men den största är väl att 145.0022 hade den klassiska 1171 länken medan den senare referensen fick en modernare länk. Så bestäm om detta är viktigt och vilken du föredrar.

Senast ändrad:
Inte något jag någonsin stött på, men finns folk med betydligt mer kunnande här som kanske vet annat. Tur du föddes 88, då var det fortfarande tritium som glödde så ger lite extra vintagekänsla.
Exakt. Gulnat tritium växer på mig varje gång jag ser det.
Svaret på första frågan, nej:D. Jag har det just nu och det skär sig. Har man en gång fått smak på vintage Speedys så är man fast...:)

Följdfrågan, inga fallgropar förutom de vanliga, en årsklocka måste ha orginaldelar! Att tänka på är att 1988 bytte Omega referens. Från 145.0022 -80 till 3590.50. Inga stora skillnader men den största är väl att 145.0022 hade den klassiska 1171 länken medan den senare referensen fick en modernare länk. Så bestäm om detta är viktigt och vilken du föredrar.
Haha! Så kan det säkert vara. Grejen är att jag ogärna skiljs från min nya (present till mig från mig på 30-årsdagen).

Vintage speedy är grymma på både nato och läder så jag tänker att länken är mindre viktig. Dock så är det väl inte samma "nya" länk. Jag har en 005 från -18 och länken till den är inte samma som tidiga 3590.50. Eller?

Haha! Så kan det säkert vara. Grejen är att jag ogärna skiljs från min nya (present till mig...Dock så är det väl inte samma "nya" länk. Jag har en 005 från -18 och länken till den är inte samma som tidiga 3590.50. Eller?

Haha! Så kan det säkert vara. Grejen är att jag ogärna skiljs från min nya (present till mig från mig på 30-årsdagen).

Vintage speedy är grymma på både nato och läder så jag tänker att länken är mindre viktig. Dock så är det väl inte samma "nya" länk. Jag har en 005 från -18 och länken till den är inte samma som tidiga 3590.50. Eller?
Nej inte samma länk. Jag har inte råkoll men det har säkert funnits ett antal varianter mellan 1988 och fram till nu. Utseendemässigt påminner dom om varandra. Det är framför allt spännet som skiljer

• Like
Reactions: NRE
Uppdatering!
20190809_091711.jpg

Skönt att det ordnade sig :) Trevligt att se klockan med korrekt länk, väntar med spänning på att se den med korrekt bezel!

64FAEA18-212B-4069-A323-1400146E400F.jpeg

När jag skaffade denna hade jag en tanke på att flippa den och köpa en vintage speedy när jag sparat ihop tillräckligt. Nu har jag fastnat så jävla hårt för den här .005:an. En vintage blir det kanske så småningom men den här kommer aldrig lämna samlingen. Trevlig tisdag alla!

Tillbaka
Topp