• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Speedy broad arrow på navy nato. Härlig vintage känsla med off-white nästan krämvit tavla.
20191001_143318.jpg
När ljuset träffar ändrar index och visare färg till himmelsblå
20191001_143807.jpg

Fortsatt trevlig tisdag

Hej jag har en fundering angående min Speedy Broad Arrow. Stålringen (med tachyskalan) har lite smårepor och någon mindre ding på sig, vilket inte är något problem i sig men skulle ni avråda eller rekommendera att man byter den? Är det snarare sämre att byta till ny ring? På moonwatch så vill ju alla definitivt ha orginal och helt orörd även om den är helt sönderrepad.

Haha ja det är ju sant. Är ju inte så nojig över repor dock även om jag försöker undvika dem.
Tänkte bara kolla med experterna om det är en alltigenom dålig idé att byta ringen, kostar ju en del också så inget man gör i onödan.
Den lackade ringen på moonwatch blir ju snarare charmig med lite skav.

Några snabba frågor som jag hoppas få lite input på!
Min speedy (3570.50.00) som används 4-5 dagar i veckan börjar nu få några år på nacken och servicetankar börjar komma.

- Inköp ny dec 2014 så .. börjar närma sig 5 år. Märker inget udda alls men har det i bakhuvudet.. service efter 5 år. Hur har ni andra gjort?
- Tips på service i västsverige? GBG primärt men kan resa lite vid behov/pris/rekommendation etc.
- Vad har ni betalat för service ca? Bara urverk eller också polering etc? Bara så jag har en grov prisbild innan jag går igång.

Tackar!

Några snabba frågor som jag hoppas få lite input på!
Min speedy (3570.50.00) som används 4-5 dagar i veckan börjar nu få några år på nacken och servicetankar börjar komma.

- Inköp ny dec 2014 så .. börjar närma sig 5 år. Märker inget udda alls men har det i bakhuvudet.. service efter 5 år. Hur har ni andra gjort?
- Tips på service i västsverige? GBG primärt men kan resa lite vid behov/pris/rekommendation etc.
- Vad har ni betalat för service ca? Bara urverk eller också polering etc? Bara så jag har en grov prisbild innan jag går igång.

Tackar!
Jag hade väntat till problem uppstått så som dålig tidshållning.
6500 för service utan polering.
Kan PMa en bra göbbe.

Tillbaka
Topp