Såg bara snabbt men var tvungen att avsluta, vilket pris hade klockan? Och framförallt vad var det för speedy, fin var den iallafallNågon som såg bytt är bytt idag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Såg bara snabbt men var tvungen att avsluta, vilket pris hade klockan? Och framförallt vad var det för speedy, fin var den iallafallNågon som såg bytt är bytt idag?
Missade själv programmet men en polare ringde och sa att det var en likadan speedmaster som jag äger som var med. Måste titta på programmet i helgen.Såg bara snabbt men var tvungen att avsluta, vilket pris hade klockan? Och framförallt vad var det för speedy, fin var den iallafall
Nu har jag sett programmet. 100 lax värderades den till. Lite högt kan jag tycka. Refen är 35533200.Såg bara snabbt men var tvungen att avsluta, vilket pris hade klockan? Och framförallt vad var det för speedy, fin var den iallafall
Tackar!Nu har jag sett programmet. 100 lax värderades den till. Lite högt kan jag tycka. Refen är 35533200.
Först och främst, kan vi inte sluta skriva 005? Det är en av flera referenser på en (typ) helt oförändrad modell.-Hej Speedy-lovers.
Jag har varit inne på en Speedy ett tag nu. Kollat lite andra kronografer som alternativ till Speedyn men nej, Speedyn har fastnat i hjärnan som den ultimata kronografen!
Fick möjligheten vid ett par tillfällen att prova en 005:a på läder. Luggarna på ena sidan stack något utanför handleden. Jag säger inte att det var helt tokigt men jag kände inte att den satt så bra på min handled.
Jag vet att det finns Speedy reduced, som ska vara lite mindre, men jag har inte fastnat riktigt för den.
Nyligen fick jag upp ögonen för en Speedy som heter FOIS.
Kommer FOIS endast på läder? Vad är de stora skillnaderna mellan FOIS och 005?
Jag har inte gett upp med 005:an än, men jag skulle gärna vilja veta lite mer om FOIS. Den är lite mindre men 005:an känns mer som en klassiker.
Tacksam för era input.
Först och främst, kan vi inte sluta skriva 005? Det är en av flera referenser på en (typ) helt oförändrad modell.
Största skillnaderna på Speedy Pro och FOIS är helt olika boetter och olika visare. FOIS kommer inte på länk, ska dock gå att sätta på nån länk med (enligt mig) halvdant resultat.
Tror det!-Juste, Speedy Pro är samlingsnamnet för bland annat 005.
Är det samma urverk i Pro och i FOIS?
-Hej Speedy-lovers.
Jag har varit inne på en Speedy ett tag nu. Kollat lite andra kronografer som alternativ till Speedyn men nej, Speedyn har fastnat i hjärnan som den ultimata kronografen!
Fick möjligheten vid ett par tillfällen att prova en 005:a på läder. Luggarna på ena sidan stack något utanför handleden. Jag säger inte att det var helt tokigt men jag kände inte att den satt så bra på min handled.
Jag vet att det finns Speedy reduced, som ska vara lite mindre, men jag har inte fastnat riktigt för den.
Nyligen fick jag upp ögonen för en Speedy som heter FOIS.
Kommer FOIS endast på läder? Vad är de stora skillnaderna mellan FOIS och 005?
Jag har inte gett upp med 005:an än, men jag skulle gärna vilja veta lite mer om FOIS. Den är lite mindre men 005:an känns mer som en klassiker.
Tacksam för era input.
Hur stora handleder har du om du mäter omkretsen med måttband? Mina är rätt smala (16cm) , men Speedy Pro bärs mindre än sin storlek.
Känns mest som storleken sitter i huvudet, så lyckades släppa det där (när jag väl bytte till 1171-länk, istället för den grövre länken som följde med 005).
FOIS har jag inte testat, men den ska vara lite högre även om diametern är mindre?
Referensbild:
-Ju mer jag kollar på Pro och FOIS desto mer gillar jag Pro!
Det såg mycket bra ut på din arm. Det måste vara så att klockan hittar sin plats på handleden bättre om den sitter på länk.
Mina handleder mäter 17,5cm och jag har burit klockor med diameter upp till 48mm.
Jag har inga negativa åsikter om större klockor, däremot tycker jag att de kan vara coola och häftiga. Jag reagerade lite på att luggarna stack ut något...
Jag får gå in till urhandlaren och prova på länk helt enkelt. Tror den kommer göra sig bättre på länk.
Köpte min första speedy för ca 2 veckor sedan, oväntat nöjd. Har ca 17,5mm handled tycker den sitter bra både på läder och länk.-Ju mer jag kollar på Pro och FOIS desto mer gillar jag Pro!
Det såg mycket bra ut på din arm. Det måste vara så att klockan hittar sin plats på handleden bättre om den sitter på länk.
Mina handleder mäter 17,5cm och jag har burit klockor med diameter upp till 48mm.
Jag har inga negativa åsikter om större klockor, däremot tycker jag att de kan vara coola och häftiga. Jag reagerade lite på att luggarna stack ut något...
Jag får gå in till urhandlaren och prova på länk helt enkelt. Tror den kommer göra sig bättre på länk.
Mina är 16,5cm och luggarna sticker inte ut ju.-Ju mer jag kollar på Pro och FOIS desto mer gillar jag Pro!
Gick in i denna tråd bara för att kolla om någon hade kommenterat programmet är inte 100k väldigt högt?? Eller vad det något spec med hans ex? För annars kan man väl köpa för 50-70k?Nu har jag sett programmet. 100 lax värderades den till. Lite högt kan jag tycka. Refen är 35533200.
Mellan 70 till 85 ungefär.Gick in i denna tråd bara för att kolla om någon hade kommenterat programmet är inte 100k väldigt högt?? Eller vad det något spec med hans ex? För annars kan man väl köpa för 50-70k?
Fast då hade ju din sålts va?Mellan 70 till 85 ungefär.
Gäller att vara snabb när solen tittar fram!
Jag ska lämna över den till en ny ägare på fredag för upplysning.Fast då hade ju din sålts va?