Snyggt!Speedmaster Tisdag, gillar det nya lädret jag fick hem i fredags!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt!Speedmaster Tisdag, gillar det nya lädret jag fick hem i fredags!
Den såg riktigt fin ut även på den länken! Helt plötsligt så gillade man Ultraman reissuen merHappy Speedy Tuesday på er alla I tråden Lovade @steffe bilder på min ST LE 2 Ultraman med vintage 1171/633 länk idag så här kommer de
Happy Speedy Tuesday på er alla I tråden Lovade @steffe bilder på min ST LE 2 Ultraman med vintage 1171/633 länk idag så här kommer de
Instämmer. På min ville de byta tavla, visare och polera, annars kunde de inte åta sig servicen. De kunde skicka den till Omega för bedömning och eventuell service utan dessa inslag, men kunde inte göra det själva.Nu ska vi dra i bromsen lite...
Att lämna till AD / Omega är ofta inte rekommenderat för vintageur då det ofta kan sluta med att klockan poleras mer eller att delar byts ut och kan göra att klockan tappar värde, de har vissa principer som inte går att rubba. Tex så är det krav att klockan blir tät vilket innebär att tryckknapparna ofta byts.
Det är såklart upp till dig att välja vad som ska göras med den, men du ska med omsorg välja var du ska lämna in den och vad du vill ska göras med klockan.
Tack! Ja, Certinan ligger mig verkligen varmt om hjärtat. Kul att ha två NASA-ur!Stort Grattis ett bra köp och ännu större grattis till din Certina Riktigt grym!
Nu ska vi dra i bromsen lite...
Att lämna till AD / Omega är ofta inte rekommenderat för vintageur då det ofta kan sluta med att klockan poleras mer eller att delar byts ut och kan göra att klockan tappar värde, de har vissa principer som inte går att rubba. Tex så är det krav att klockan blir tät vilket innebär att tryckknapparna ofta byts.
Det är såklart upp till dig att välja vad som ska göras med den, men du ska med omsorg välja var du ska lämna in den och vad du vill ska göras med klockan.
Tack för tipsen, kommer absolut inte låta dem byta ut delar utöver pushern! Är det helt omöjligt får klockan vara i befintligt skick. Polering är inte att prata om.Instämmer. På min ville de byta tavla, visare och polera, annars kunde de inte åta sig servicen. De kunde skicka den till Omega för bedömning och eventuell service utan dessa inslag, men kunde inte göra det själva.
Bor du i sthlm? Kolla i så fall med Farfars Klocka, han är grym på speedys!Tack! Ja, Certinan ligger mig verkligen varmt om hjärtat. Kul att ha två NASA-ur!
Tack för tipsen, kommer absolut inte låta dem byta ut delar utöver pushern! Är det helt omöjligt får klockan vara i befintligt skick. Polering är inte att prata om.
Det ska jag göra, tack!Bor du i sthlm? Kolla i så fall med Farfars Klocka, han är grym på speedys!
+1, han har servat 4 Speedy med 321 verk åt mig och jag är verkligen nöjd med hans jobb, Axel är också en mycket trevlig och tillmötesgående personBor du i sthlm? Kolla i så fall med Farfars Klocka, han är grym på speedys!
Någon vänlig själ som kan hjälpa mig bedöma poleringen på denna? Ska va från början av 2000 talet om det har någon betydelse.
Medioker skulle jag säga. Rätt mjuk i formerna efter polertrissan.Någon vänlig själ som kan hjälpa mig bedöma poleringen på denna? Ska va från början av 2000 talet om det har någon betydelse.
Ser ganska polerad ut om man tittar på bandhornens ovansida. Från början var de skarpa och har alltid varit vad jag vet. Det är klart att de blir matta med mycket användning men detta ser mer ut än så dvs någon har polerat klockan och linjerna då blivit mjuka.Någon vänlig själ som kan hjälpa mig bedöma poleringen på denna? Ska va från början av 2000 talet om det har någon betydelse.
Jäklar vad mycket skönare klockan sitter! Känns som en helt ny länk med korrekt passformJag försökte mig på att korta länken som jag skrev om i tråden tidigare. Nu har det gått 3 veckor och jag har inte orka tagit tag i det så lämnde in idag. Som tur var hade jag inte sabbat skruven så jag var på god väg att klara det själv men avsaknar locktite och vafan, 300kr tog dom och nu sitter den som en handske igen! (Bild från tidigare idag på Bibblan)
Någon vänlig själ som kan hjälpa mig bedöma poleringen på denna? Ska va från början av 2000 talet om det har någon betydelse.