GWD
Silver
Två mycket bra val. Vilken är snyggast? Speedyn eller halsduken? För mig är valet enkelt.Omega. Unofficial timekeeper of SHL.
Halsduken så klart men speedyn är god tvåa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Två mycket bra val. Vilken är snyggast? Speedyn eller halsduken? För mig är valet enkelt.Omega. Unofficial timekeeper of SHL.
Tycker den var svincool. Är det originalgrejer?
Är det en racing?Speedy idag...
Äntligen tisdag!
Ja, jag hade läst mig till att de var något ovanligare än de raka och tyckte att de verkade passa bättre. Köpte min från en handlare i USA som hade annons på eBayDu kan säkerligen ha rätt. Jag har inte direkt gjort en grundlig undersökning. Men följande på ebay just nu (de rätta varianterna av JB Champion):
Pågående: 3 horn, 5 raka
Sålda: 4 horn, 3 raka
Tot: 7 horn, 8 raka
Letade du specifikt efter en med horn när du köpte?
Folk som äger/har ägt 60th anniversary speedmastern. Hur är det att leva med klockan? Hur upplevs den IRL? Jag är lite kluven för att vissa bilder får mig att köpa en omedelbart, bli OWG och glömma allt som har att göra med andra klockor (https://www.instagram.com/p/BtG9Z7fn-HT/), medans andra bilder får den att se ut som bajs (https://www.instagram.com/p/BtFTWS7H9AU/).
Svårt detta.
Jag har aldrig varit intresserad av varken Omega eller kronografer, men visst är den superfin?! Hela trilogin har växt i mina ögon.
Den är sjukt fin! Men vissa bilder får mig att tvivla.
1125-länk med 617 endlinks (om jag inte minns fel) funkar, körde det på min innan den såldes.Varför finns det ingen länk till FOIS, undrar en oinvigd?
Ja Jävlars. Jag är ny i speedygamet och inte är det lättvevat inte. Ungefär som när en börjar lira gitarr, öm i fingertoppen.Hur drar ni upp era Speedys?
Som bekant är Speedyns krona ökänt litet som ett tajt stjärthål och svår att dra upp varför man försöker hitta förenklade metoder för att dra upp den.
Jag brukar köra tummen eller sidan av ena fingret och bara tryck åt "ena sidan" så att säga. Tänk er att man har klockan face-up, och med pekfingrets insida drar neråt upprepade gånger tills det är klart.
Jag tycker att tummen + pekfinger tar alldeles för lång tid.
Gör detta någon långsiktig skada på kronan pga trycket åt "ett håll"?
Bifogar bild för maximal pedagogik:
Hur drar ni upp era Speedys?
Som bekant är Speedyns krona ökänt litet som ett tajt stjärthål och svår att dra upp varför man försöker hitta förenklade metoder för att dra upp den.
Jag brukar köra tummen eller sidan av ena fingret och bara tryck åt "ena sidan" så att säga. Tänk er att man har klockan face-up, och med pekfingrets insida drar neråt upprepade gånger tills det är klart.
Om ni tycker att 321/861/1861 och motsvarande är tröga att dra upp så ska ni nog inte skaffa er en Speedy med 3861 verket Min Apollo XI 50th Anniversary är fruktansvärt trög att dra upp, att den har hacking uppväger med nöd och näppe trögheten vid uppdrag Undrar med intresse vilken liknelse @Parabellum skulle ha dragit till med för att beskriva den kronanJa Jävlars. Jag är ny i speedygamet och inte är det lättvevat inte. Ungefär som när en börjar lira gitarr, öm i fingertoppen.
extremt varierat, classic varianten med 2 fingerspetsar:
Nackdelen med denna medtod är ju att i slutet av full wind så slirar fingertopparna, då kronan är sylvass blir det mer ”Fan av jag saknar automatic”
Andra varianten är den du beskriver med böjt finger, dock hinner det inte utvecklas elefanthud på vintern utan här kan kronan slira och flaga upp huden.
En annan variant som jag provat men som dock tar bort WiSkänslan är att dra kronan längs med ovandelen på denna stols kant då tar det cirka 6-10 sekunder full wind
Kör tumme och pekfinger. Men kronan känns inte precis anpassad för manuellt uppdrag...Om ni tycker att 321/861/1861 och motsvarande är tröga att dra upp så ska ni nog inte skaffa er en Speedy med 3861 verket Min Apollo XI 50th Anniversary är fruktansvärt trög att dra upp, att den har hacking uppväger med nöd och näppe trögheten vid uppdrag Undrar med intresse vilken liknelse @Parabellum skulle ha dragit till med för att beskriva den kronan
Jag kör också bara med ett finger..Hur drar ni upp era Speedys?
Är i mitt tycke en riktig 10-poängare! Såklart en högst personlig åsikt, men tycker 38,6 mm sitter så sjukt mycket skönare än ex .005Folk som äger/har ägt 60th anniversary speedmastern. Hur är det att leva med klockan? Hur upplevs den IRL? Jag är lite kluven för att vissa bilder får mig att köpa en omedelbart, bli OWG och glömma allt som har att göra med andra klockor (https://www.instagram.com/p/BtG9Z7fn-HT/), medans andra bilder får den att se ut som bajs (https://www.instagram.com/p/BtFTWS7H9AU/).
Svårt detta.